Selvinpäin pikkujouluihin
En aluks ajatellu edes mennä työpaikan pikkujouluihin mutta nyt joku sai mut ympäri puhuttua ja oon menossa. Voisin käydä vaan syömässä mutta illalla on vielä esiintyjä.. on kyydit tarjottu kans mutta pois lähtö tosi myöhään. Mietin oonko nössö ja menisinkin autolla.. pääsen heti pois kun/jos alkaa ahdistaan. Mulla on siis jonkuasteinen sosiaalisten tilanteiden pelko ja tää tilanne ahdistaa, mutta haluan nyt silti kokeilla.
Kommentit (6)
Jää kotiin ja katso joku hyvä leffa kotona se on parempi idea. Joku känninen työkaveri yrittää kuitenkin vonkata seksiä sinulta.
Eihän kaikki pikkujoulut edes ole mitään ryyppäjäisiä. Yleensä pikkujouluissa, missä itse oon käynyt, noin puolet on selvinpäin tai juo korkeintaan yhden.
Tosi monet ei juo nykyään ollenkaan. Vielä useammat vain hyvin sivistyneesti.
Tottakai menet omalla autolla ja lähdet pois heti kun haluat. Jos joku ihmettelee etkä halua kertoa totuutta, niin keksi vaikka joku vale tyyliin "joudun lähtemään ajamaan autolla seuraavana aamuna tosi aikaisin paikkaan x".
Itse en osallistunut ikinä työpaikan pikkujouluihin juuri siksi kun en halua juoda/saada osakseni ihmettelyä juomattomuudesta. Tänä vuonna olen ensimmäistä kertaa menossa koska nyt meillä oli mahdollisuus valita joko ruokailu ja juominen tai teatteri. Menen siis teatteriin ja lähden kotiin heti esityksen jälkeen. Valesyy on jo keksitty siltä varalta että joku ihmettelee.
Ei meillä ainakaan kukaan kehtaisi olla pikkujouluissa kännissä. Siinähän saisi ihan urpon maineen itselleen.
Suurin osa varmaan ottaa muutaman lasillisen mutta moni menee myös autolla.
Mulla ois sama tilanne et meinasin jos selvinpäin menisi. Ehkä. Mut viittiikö, ei tekis yhtään mieli juoda. Oon aatellu et mitä siihen kellään on sanomista jos ei haluu juoda 😊