Millaista espoossa on asua?
Kommentit (37)
Länsimetro pilasi julkiset yhteydet ja lähiluonnon. Olen muuttamassa seuraavaksi Kirkkonummelle.
Olen toisella kierroksella Espoossa. Asun metsäisellä pientaloalueella, palvelut lähellä. Mahtava paikka asua.
Ei tunnu turvalliselta lasten kanssa, vaikka olisi hyvällä alueella
Vierailija kirjoitti:
Espoo on Helsingin pientaloalue.
Pk-seutu pitää yhdistää, kuntarajat ovat täysin keinotekoiset.
Samaa asuin-, työ- ja harrastusaluetta. Espoota ja Vantaata ei edes olisi, ellei olisi Helsinkiä.
Lippuvyöhykkeet on yksi askel sitä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin alueesta.
Itse itä- ja etelä-Espoossa asuneena voin kyllä hehkuttaa. Mahtavat ulkoilualueet, meri lähellä, paljon harrastusmahdollisuuksia, lapsille laadukkaat koulut, hyvät liikenneyhteydet, kauppoja ja palveluja, lyhyt matka Helsinkiin.
Mutta tilanne voi olla ihan eri jossakin pohjois-, keski- tai länsi-Espoossa, johon en itsekään haluaisi muuttaa. Metron tulon myötä liikenneyhteydet ovat lisäksi näissä paikoissa kuihtuneet olemattomiksi, omituista kyllä. Aiemmin bussiyhteydet olivat loistavat, nykyään surkeat.
Minä asuin Karhusuolla pitkään, se kai keski-Espota tai ns vanhaa Espoota. Ei pahaa sanottavaa, rauhallista okt aluetta, mukavia ihmisiä. Mahtavat ulkoilumahdollisuudet, lapsille mukava pieni koulu. Sielläpäin karsastettiin enemmän tuota rannan puolta, pidettiin levottomana, samoin kuin Leppävaaran seutua. Espoonkeskus tietty oli silloinkin mitä oli, mutta eipä siellä paljon muuten viihdyttykään kuin junaan hypätessä. Bussiyhteydet ovat kuulemma nykyään aiempaa huonommat tosiaan, mutta espoolaisillahan on aina perheessä auto tai yleensä kaksi :-)
Vierailija kirjoitti:
Laaksolahdessa viihdytään.
Sinne palaavat Sale ja Jennikin pian...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo on Helsingin pientaloalue.
Pk-seutu pitää yhdistää, kuntarajat ovat täysin keinotekoiset.
Samaa asuin-, työ- ja harrastusaluetta. Espoota ja Vantaata ei edes olisi, ellei olisi Helsinkiä.
Lippuvyöhykkeet on yksi askel sitä kohti.
Asiaa.
Ihan hirveää. Vastustin Leppävaaran kasvua koska tiesin lieveilmiöt. On paisunut aivan liian isoksi ja liikaa ihmisiä.
Espoo on Suomen monikulttuurisin kaupunki. Näkyy vahvasti katukuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Länsimetro pilasi julkiset yhteydet ja lähiluonnon. Olen muuttamassa seuraavaksi Kirkkonummelle.
Kirkkonummi on pazka paikka. Ja köyhä kunta.
Matinkylässä asuin. Kauhea naapurikyttääjä häiriköi. Muutin maalle omakotitaloon. Merenranta oli kiva, muuten ankea lähiö.
Ihan hyvät koulut on jos osaa valita. Kun lapset on riittävän isoja muutaman vuoden päästä, muutan maalle. Metro ja rakentaminen on pilannut Espoon.
Kalleimpia alueita ovat Westend ja Tapiola, mutta niiden luonnonympäristöä en menisi kehumaan. Haukilahdessa rannat muuten paljon hienommat kuin Westendissä. Haukilahden ja Westendin palvelut ja kauppatarjonta ovat aika vaatimattomat. Leppävaarassa on lieveilmiöt ihan omaa luokkaansa. Länsi-Espoossa on paljon hienompi luonto kuin Helsingin päässä. Sieltä löytyy kalliita ranta-alueita ja sitten Soukka, joka on kyllä mainettaan parempi. Mistään muualta pääkaupunkiseudulta ei saa edullista kerrostaloasuntoa, josta näkymät voi olla kuin lentokoneesta ja näkyy kauas Suomenlahdelle ja Porkkalan suuntaan.
Missä ghetossa? Meidän asuinalueemme lähialueillakaan ei asu mainitsemiasi.