Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kipeänä, ihmiset suuttuu?

Vierailija
30.11.2023 |

Harvoin pyydän kenenkään apua, mutta nyt olen ollut jo toista viikkoa kipeänä ensin vatsataudissa ja sitten kovassa flunssassa. Olo on todella heikko ja tänään tuntui etten mitenkään pysty lähtemään kauppaan. 

Yritin pyytää apua exältä, sillä olen itsekin häntä auttanut ja asuu lähellä. Vastasi vaan että tilaa jostain. Sanoin vaan ettei onnistu näin nopeasti. Sanoi, että olisit tilannut eilen ja heippa. Meillä on siis yhteinen lapsikin. 

Soitti perään ja pyysi sitten minulta kuitenkin rahaa..??  

Samalla kun soitin tänään töihin pomolle niin huokaisi vaan ku kerroin, että olen kipeä. 

Tää ei ole ensimmäinen kerta kun on vaikeaa saada apua jos sairastuu ja ihmiset tuskastuu jos pyytää mitään. Myös perheeni on joskus auttanut, mutta just sellaisella marttyyri-asenteella, että "tässä olis itselläkin hommaa" . Siksi en nyt heiltä edes pyytänyt apua.

En siis usein pyydä keltään mitään ja näköjään ei sitä vähääkään kannata pyytää. 

Ootteko muut huomanneet että teille suututaan/kieltäydytään auttamasta jos olette kipeitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat kipeitä nyt, pomollasi on varmasti stressiä siitä vaikka ei sitä pitäisi näyttää.

Vierailija
2/3 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäsi teki ihan oikein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella harvoin kipeänä. Joskus silloin kun korona rantautui Suomeen ja ei ollut vielä kotitestejä ja ei päässyt muihin testeihin (niitäkään ei kai ollut) tultuani kotiin lennolta jouduin karanteeniin. Silloin ainakin kaikki naapurini tarjoutuivat käymään kaupassa. En siis ollut lainkaan sairas, vain karanteenissa. Ehkä tässä auttaa se että olen aikoinaan auttanut kaikkia näitä naapureita kun ovat apua tarvinneet. Autan itse yleensäkin mielellään muita ja ei tulisi mielenkään sanoa että "tässä olisi itselläänkin hommaa". Toki töitä on, mutta on sellainenkin käsite kuin vapaa-aika ja asioita voi aina järjestellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi