Kasvatusjohtaja hankki 4076 keppijumppakeppiä Keravan koululaisille noin 100000 eurolla
Ikävää, että kaivelette tällaista Kerava maksoi yli 100 000 euroa paikalliselle yrittäjälle keppijumpparekvisiitasta:
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtamatta design kassia ja jumppavideoo.
60000 jumppavideosta. Huoh.
Täytyy alkaa kuvailemaan keski-ikäisille tarkoitettuja jumppavideoita ja alkaa myymään kunnille tyky- toiminnan nimeen 50000 euroa/kpl. Suomessa in virallisesti 309 kuntaa. Kun myyn jokaiselle kunnalle yhden jumppavideon niin olen tienannut 309 x 50000= 15 450 000 euroa. Sitten voinkin jäädä eläkkeelle.
AP:lla on numerot hiukan hukassa. Mistä lähtien 28 390 euroa on "noin 100 000 euroa" :D
Keppi jumppa on lähinnä vanhuksille sopivaa liikuntaa joten kysymys kuuluu, Miksi....
https://suomiredpill.wordpress.com/2023/04/23/kaveleva-mies/
Vierailija kirjoitti:
Keppi jumppa on lähinnä vanhuksille sopivaa liikuntaa joten kysymys kuuluu, Miksi....
Huutikset kun ottaa huomioon että nämä redpill miehet on yleensä lihavia ketkä haaveilee thaikkuvaimosta.
Eikö tuota aamuista kokokoulun jumppatuokiota olisi voinut vain pitää liikunnanopettajien ohjauksella ilman keppiä? Lisäkustannukset 0 euroa. Jos olisi halunnut saada lapset juoksemaan, olisi voinut leikkiä pallo paikalla, lipunvarastamista tai jotain muuta.
Ettei ollut joku kaverin yritys mistä tilasi.
No eihän täällä korruptioo ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miksi julkinen sektori järjestää asiakkaille niin paljon kaikenlaista hömppäohjelmaa kuten esim keppijumppaa jne. No en ihmettele enää! Koska näköjään tuollaisten talousrikollisten on ihan pakko esittää että heidän kavaltamansa rahat menevät mukamas "hyvään tarkoitukseen". Ja silloin me kaikki joudutaan kärsimään! Eli tuo hömppäohjelma on itseasiassa rahojen kavaltamisen "peiteohjelmaa".
Eikä se ole vain julkinen sektori joka järjestää peiteohjelmaa. Vaan myös kaikki muut organisaatiot jotka saavat verorahoja käyttöönsä "hyvään tarkoitukseen" eli myös mm järjestöt.
PS. Onhan sekin kurjaa että valtio tukee muitakin kuin vain "hyvän tarkoituksen" organisaatioita, kuten esim lentoyhtiöitä ja risteilylaivayhtiöitä, siis yksityisiä firmoja. Onhan tuokin "rahan kavaltamista" eli tuottaa taloudellista vahinkoa veronmaksajille ja verorahat menevät joidenkin rikkaiden taskuun. Mutta hyvä puoli noiden firmojen tukemisessa on se, että inhimilliseltä kärsimykseltä säästytään! Koska noiden firmojen ei niiden rahojen vastineeksi tarvitse järjestää mitään peiteohjelmaa. Joten yksikään kansalainen ei joudu kärsimään, ei joudu minkäänlaisen peiteohjelman uhriksi.
Joten mun mielestä: jos meidän verorahat jokatapauksessa aivan väistämättä jokakäänteessä ainavain kavalletaan meiltä pois, niin annetaan kaikki meidän verorahat kavalletuiksi mieluummin lentoyhtiöille kuin kouluille! Menetämme kaikki rahamme mutta säästymme kaikelta pahalta! Kun lentoyhtiöt vievät kaikki meidän verorahat niin me ei saada vastineeksi yhtään mitään - luojan kiitos!
Miettikää nyt jos tuo koulukavaltajatäti pitäisi tavata? Joutuisin sanomaan sille "ensin sä viet mun rahat - ja sitten sä vielä pakotat mut keppijumppaamaan? Tsiisus! Jokin raja pitäisi pahuudellakin olla!" Rahojen kavaltamisen voin antaa anteeksi. Keppijumppaan pakottamista en ikinä voi antaa anteeksi. Tap paisin sen tädin.
4000 harjanvartta maksaa vähittäismyyntikaupassa 4000e ja tukusta tuollaisen määrän saa ehkä 1000-2000e. Mihin ne loput 98000e meni?
Vierailija kirjoitti:
AP:lla on numerot hiukan hukassa. Mistä lähtien 28 390 euroa on "noin 100 000 euroa" :D
Kepit pussukoineen ja videot ostettiin erikseen että vältyttiin kilpailutukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puinen katuharjan varsi, joita kuntosalit käyttävät, maksaa 1.80 EUR kappale. Mutta ne eivät nyt käyneet siis tähän, ja miksi eivät?
Lapsia tuskin voi laittaa vierekkäin heilumaan täyspitkät harjanvarret käsissään. Pitää niiden olla sopivan mittaisia eri käyttäjille.
Saha on keksitty. Kyllä juttu kuulostaa tutturingin sopimuksilta. Suomalaista korruptiota. Mitä lie lehmänkauppoja takana. Ilmaisia lounaita harvoin jaellaan.
Vierailija kirjoitti:
Keskusrikospoliisi tai syyttäjälaitos voisi ottaa asiakseen selvittää näitä julkisia hankintoja vaikka viimeisen 10 vuoden ajalta, jonka aikana rikokset eivät ole vielä ehtineet vanhentua. Olisi varmasti julkisen talouden kannalta ihan tuottavaa vaikka palkata ihan erillinen työryhmä tähän selvitystyöhön, sen verran paljon varmasti saataisiin rikoshyötynä takaisin valtiolle. Kymmenen vuoden ajanjaksolla puhutaan varmasti vähintään miljardeista, luultavasti kymmenistä miljardeista.
Suomessa on ollut erillistä harmaan talouden ehkäisyä, mutta hallitus viisaasti päätti leikata siistä, köh, *säästöinä*..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtamatta design kassia ja jumppavideoo.
60000 jumppavideosta. Huoh.
Täytyy alkaa kuvailemaan keski-ikäisille tarkoitettuja jumppavideoita ja alkaa myymään kunnille tyky- toiminnan nimeen 50000 euroa/kpl. Suomessa in virallisesti 309 kuntaa. Kun myyn jokaiselle kunnalle yhden jumppavideon niin olen tienannut 309 x 50000= 15 450 000 euroa. Sitten voinkin jäädä eläkkeelle.
Mutta onko sinulla verkostot (= myyntikanavat) kuntiin, kuntapäättäjiin valmiina? Se on näissä jutuissa yksi olennainen pointti.
Oma lapsi on Keravalla yläkoululaisena ja meille vanhemmillekin on tätä keppijumppa-touhua demottu. Kepit säilytetään tarkoituksenmukaisessa pussissa luokkahuoneessa, jotta ne ovat nopeasti saatavilla taukojumppaa varten ja niiden säilyttäminen on helppoa. Tällä tavoin keppijumppaan ryhtyminen vie varsinaiselta oppitunnilta mahdollisimman vähän aikaa. Lisäksi pussi on oranssi, eli kepeillä täytettynä muistuttaa porkkanaa. Jumppavideot ovat monipuolisia ja kohderyhmälle sopivia.
Tässä kokonaisuudessa ei ole kyseessä vain "kalliit harjanvarret" vaan lapsetkin on saatu innostettua mukaan keppijumppailemaan konseptilla joka muodostuu näistä kepeistä, oikeanlaisesta pussista ja sopivista videoista. Koulusta toki olisi varmasti löytynyt välineet työstää harjanvarsia, kiertää keräämässä kierrätyskankaita, ommella pusseja ja alkaa videoimaan omia koulutusvideoita, mutta itse en laita lainkaan pahakseni sitä, että tällä kertaa lapsiin satsattiin: Aikaa säästettiin varsinaiseen koulutyöhön ja lisäksi hankittiin taukojumppaa varten juuri siihen sopivat välineet.
Vierailija kirjoitti:
voidaanhan ne markkinoida pojille vaikka ninjakeppeinä ja tytöt voivat tehdä niistä keppihevosia. muunsukupuoliset voivat vaikka laittaa kepin päähän sateenkaarilipun.
100 000 € sai Matti Vestman, perustuslakivaliokunnan puheenjohtan Heikki Vestmanin isä. Kokoomukselaisten firmoja ylläpidetään yritystuilla. Ilmankos verovarat eivät riitä ja korruptio rehottaa.
Vakavasti puhuen. Tämä hankinta meni Keravalta varmaan ihan nappiin ja lain mukaan. En epäile sitä. Mutta, tämä on taas yksi esimerkki siitä, miksi Julkisesta Hankintalaista pitää päästä eroon ASAP.
Ihan sama hoitaako vas vai oik kunhan hoitaa. Tuo laki on varmaan joskus laadittu ns. "Hyvässä Uskossa" mutta se tulee veronmaksajille erittäin kalliiksi. Niin kuin sanonta kuuluu: Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt jos tuo koulukavaltajatäti pitäisi tavata? Joutuisin sanomaan sille "ensin sä viet mun rahat - ja sitten sä vielä pakotat mut keppijumppaamaan? Tsiisus! Jokin raja pitäisi pahuudellakin olla!" Rahojen kavaltamisen voin antaa anteeksi. Keppijumppaan pakottamista en ikinä voi antaa anteeksi. Tap paisin sen tädin.
PS. Ja mitä tuo täti tulee kertomaan ihmisille? "Mä ihan asiallisesti vein teidän rahat. Se on ihan oikein, mä sain tehdä niin, mä pystyin siihen. Niin: mä vein teidän rahat. Ne on nyt mennyttä ne rahat, sinne meni, ettekä saa penniäkään ikinä takaisin. Ne on jo mennyt! Ette mahda sille enää yhtikäs mitään."
Ja sen jälkeen tuo täti tulee vielä kertomaan, naureskelemaan suureen ääneen meille päin naamaa: "nytpäs joudutte keppijumppaamaan, hahhaah!"
Tuo rahojen vieminen tarkoittaa sitä että tuo nainen on talousrikollinen. Tykkää rahasta. Tuo keppijumppaan pakottaminen tarkoittaa sitä että tuo nainen on sadisti, tykkää muiden kärsimyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Oma lapsi on Keravalla yläkoululaisena ja meille vanhemmillekin on tätä keppijumppa-touhua demottu. Kepit säilytetään tarkoituksenmukaisessa pussissa luokkahuoneessa, jotta ne ovat nopeasti saatavilla taukojumppaa varten ja niiden säilyttäminen on helppoa. Tällä tavoin keppijumppaan ryhtyminen vie varsinaiselta oppitunnilta mahdollisimman vähän aikaa. Lisäksi pussi on oranssi, eli kepeillä täytettynä muistuttaa porkkanaa. Jumppavideot ovat monipuolisia ja kohderyhmälle sopivia.
Tässä kokonaisuudessa ei ole kyseessä vain "kalliit harjanvarret" vaan lapsetkin on saatu innostettua mukaan keppijumppailemaan konseptilla joka muodostuu näistä kepeistä, oikeanlaisesta pussista ja sopivista videoista. Koulusta toki olisi varmasti löytynyt välineet työstää harjanvarsia, kiertää keräämässä kierrätyskankaita, ommella pusseja ja alkaa videoimaan omia koulutusvideoita, mutta itse en laita lainkaan pahakseni sitä, että tällä kertaa lapsiin sa
Liikunta on hyvä asia, mutta tavallaan tässä rahastettiin liikunnan varjolla oudolla tavalla. Kepit ja pussit olisi saatu pikkurahalla ja netti on täynnä ilmaisia liikuntavideoita. Jos keppijumppavälineet olisi hankittu vaikkapa 10 000 eurolla, niin loppurahalla olisi voitu tehdä jotain muuta välttämätöntä. Kyllä tämä oli holtitonta yhteisten varojen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 120 euroa per säilytyspussi on korruptiota. No jos ei koululaisilla teetetä niin sitten vaikka velvoitetyöntekijöillä. Itsekin olen ollut työttömänä kunnan palveluksessa velvoitetyöntekijänä. Minulle tuo toimeksianto olisi ollut ok. Olisin käynyt hakemassa vaikka Kierrätyskeskuksen materiaalitukusta kankaat ja ommellut saumurilla pusseja muutaman muun velvoitetyöntekijän kanssa ihan mielellään. Minulta olisi luonnistunut myös puutyöt eli olisin voinut niitä keppejäkin sahata ja päitä pyöristellä. Tukkuhintaan 28 mm paksu harjanvarsi tuskin euroa enempää maksaisi.
Mikä olisi sellainen hinta custom-säilytyspussille että se ei olisi korruptiota?
Kyllä 120 euroa per säilytyspussi on korruptiota. No jos ei koululaisilla teetetä niin sitten vaikka velvoitetyöntekijöillä. Itsekin olen ollut työttömänä kunnan palveluksessa velvoitetyöntekijänä. Minulle tuo toimeksianto olisi ollut ok. Olisin käynyt hakemassa vaikka Kierrätyskeskuksen materiaalitukusta kankaat ja ommellut saumurilla pusseja muutaman muun velvoitetyöntekijän kanssa ihan mielellään. Minulta olisi luonnistunut myös puutyöt eli olisin voinut niitä keppejäkin sahata ja päitä pyöristellä. Tukkuhintaan 28 mm paksu harjanvarsi tuskin euroa enempää maksaisi.
https://www.puuilo.fi/harjanvarsi-28mm-160cm