Oletko ostanut kakkoselle uudet rattaat vaikka entisetkin olisi olleet vielä hyvät?
Kommentit (17)
Vaikka esikoiselle ostettiinkin tuliterät vaunut, niin myytiin ne pois kahden vuoden käytön jälkeen. Juuri kun aloin odottamaan toista. Nyt sitten ostetaan uudet tälle toiselle.
Itse asiassa olen ostanut kaikille kolmelle omat:)
Muuten meillä on kaikki vaunut ja rattaat ollutkin käytettyjä.
En tiennyt Bugaboitten olemassaolosta 4 vuotta sitten. Viime keväänä tiesin, ja esikoisen karmeat Emmaljungat sai kyytiä.
Vanhat olis vielä mennyt, mutta pikkuvikoja ois tarvinnut korjailla. Ja tietty kuosikin ei ollut niitä kauneimpia enää, kun oli ostettu 6v sitten alennuksesta :)
Esikoisella oli vaunut, matkarattaat ja satenvarjorattaat.
Toiselle (ikäeroa 1v10kk) ostettiin uudet matkarattaat, rattaat ja tuplarattaat. Tuplia käytin kun olin yksin liikenteessä ja kun käveltiin yhdessä miehen kanssa oli kahdet rattaat.
Kolmannelle ostettiin taas uudet Brion yhdistelmät (ikäeroa toiseen 3v4kk) ja myöskin uudet matkarattaat.
Ja nyt kun niitä luettelee niin tuntuu kuhealta määrältä! Mut ollaan paljon kävelevää sorttia, mutta kuljetaan myös autolla joten tarvitaan myös mielellään helposti kasattavia.
Esikoiselle käytetyttyinä ostetut käyvät hyvin.
Ikäeroa 1,5 v, ja tuplia käytettiin vuoden verran esikoiselle ostettujen kuomurattaiden ohella. Kuopuksen ollessa n. vuoden ikäinen myytiin tuplat pois ja ostettiin matkarattaat, joita esikoisella ei ollut.
ja yhteensä meidän kodissa pyörineet 7 rattaat.... Myönnän, olen vaunu- ja ratashullu....
luulin, et meillä olisi ollut paljon kulkuvälineitä.
Meillä 2 lasta ja ikäeroa 1v 7kk.
Yhdistelmävaunut ja yhdet rattaat oli vain esikoisella.
Sitten oli yhdet rattaat, jotka molemmilla käytössä, yhdet kolmipyöräiset, kaksosten yhdistelmävaunut, kaksosten emmaljungan rattaat (parhaat vaunut!!!) sekä vieläkin satunnaisessa käytöss softyt.
7 kärryt noistakin tulee ja oli tosi likeillä etten ostanut nätimpiä uusia softyja.
Noista ainoastaa softyt on ostettu käytettyinä, muut ovat ihan tuliteriä kaupasta.
suht pienillä ikäeroilla muksut kuitenkin esikoinen tulee olemaan 5v 10kk kun neljäs lapsi syntyy nyt kesällä.
mutta kaupat täynnä ihania rattaita ja vaunuja yms tarvittavaa....
ja koska kierrätämme lähes ilmaiseksi entiset pois, joku saa hyväkuntoiset vanhat tavaramme omalle lapselleen edullisesti... eipä niitä käytettyjä olis tarjolla, jos joku ei joskus ostais uusia.
mä liikun muksujen kaa aika paljon ja must on kiva liikkuu nykyaikaisilla kulkuvälineillä joissa kaikki mahdollinen mukavuus
ei ole tarkoitus brassailla tms. mutta vastasin AP:n kysymykseen ja olen kiinnostunut lasten asioista ja tavaroista.
Liikuin paljon kävellen ja bussilla esikoisen kanssa ja ärsytti, kun oli niin surkeat vaunut. Nyt kun on huippulaatuinen menopeli uuden vauvan alla, niin kökötämme kotipihalla. Hukkaan meni Saksan ostos, mutta saamme niistä varmaan omamme takaisin, kun saimme ne edullisesti.
yhdistelmien rinnalle hankittiin tuplat. Nuo " vanhat" yhdistelmät ovat olleet käytössä aina kun ollaan liikuttu yhden lapsen kanssa. Nyt mietin että jos tässa muksujen kasvaessa myytäisiin nuo yhdistelmät ja hankittaisiin tilalle jotkut isommalle lapselle kätevämmät rattaat.
Miksi ostaa uusia jos vanhat ajavat edelleen asiansa? Jos tarve muuttuu,tarvitset esim kaksostenrattaita tai toisen tyyppisiä,asia on tietenkin eri,mutta en usko kuopuksen kärsivän käytettyjen rattaiden käytöstä:0)