Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti hämmästyi, kun hän ei saa enää mitään tietoa poikansa asioista: Kaikki meni kiinni, kun Aatu täytti 18

Vierailija
30.11.2023 |

Todella hämmästyttävää, että äiti on noin pihalla.

Täysi-ikäinen on täysi-ikäinen.

Eihän ton äidin tietojakaan hänen oma äitinsä pääse katselemaan.

Huokaus ihmisten typeryydelle.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset ovat oma-aloitteisesti antaneet minulle suostumuksen saada edelleen wilma-tietoja, ja antoivat käyttöoikeudet nettipankkiin (minulle, ei isälleen).

Miksi ihmeessä?

Vierailija
22/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset ovat oma-aloitteisesti antaneet minulle suostumuksen saada edelleen wilma-tietoja, ja antoivat käyttöoikeudet nettipankkiin (minulle, ei isälleen).

Maksat ilmeisesti niiden laskuja? Ainoa syy antaa oikeuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä?

Samoin meillä on toimittu wilman ja vakuutusasioiden kanssa.

Syyt:

Wilmasta vanhempi pystyy ilmoittamaan lapsensa sairaaksi. Jos näin ei tee niin nuori joutuu henk.koht. menemään selvittämään asia luokanvalvojan kanssa. Lisäksi olen kiinnostunut edelleen lapseni koulunkäynnistä ja työjärjestyksestä.

Vakuutusasioiden hoitaminen on aluksi hankalaa ja näin olemme pystyneet niitä paremmin hoitamaan yhdessä. Ajan kuluessa hän on oppinut toki itsekin. Maksan kuitenkin vakuutukset edelleen, koska opiskelijan tuet ei niihin riitä.

Pankkiasioissa autoin alussa, mutta minulla ei ole enää käyttöoikeuksia. Sen sijaan minulla on yhteistili äitini kanssa. Olen 50 v, että siinäpä on ihmeteltävää teille :D

Vierailija
24/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi vaihtoi lukiota kolmannelle (täytti 18 tokan ja kolmannen lukuvuoden välissä kesällä) enkä saanut enää uuteen lukioon Wilmatunnuksia. En niitä tosin kaivannutkaan. Tosin tää tapaus muuttikin toiselle puolelel Suomea samalla, joten en mä nyt kamalasti pystynyt päivittäiseen tekemiseen puuttumaan muutenkaan.

Vierailija
25/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisesti vääristelette. Se äiti kommentoi että kunnioittaa täysin pojan päätöstä ettei salli Wilman näkymistä. Ihan hyvässä hengessä ne jutteli aamu-tv:ssä. 

Vierailija
26/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Wilmasta vanhempi pystyy ilmoittamaan lapsensa sairaaksi. Jos näin ei tee niin nuori joutuu henk.koht. menemään selvittämään asia luokanvalvojan kanssa. Lisäksi olen kiinnostunut edelleen lapseni koulunkäynnistä ja työjärjestyksestä."

Siis mitä aktuaalista vittua? Missä koulussa aikuisten ihmisten vanhemmat kirjoittelevat jotain saikkulappuja?

Vierailija
27/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän muusta melkoisen arkisesta asiasta Aatun äiti vielä ehtii hämmästyä?

Hämmästyy kun Aatu joutuu menemään yksin työpaikalle?

Äiti kylläkin hakee Aatulle sitä työpaikkaa.

Vierailija
28/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä samainen äiti varmaankin avaa miehensä kirjeet, syynää puhelimen, katsoo päivittäin soittohistorian, tarkastaa vessanpöntön sisällön ennenkuin mies saa luvan vetää..

Tää nainen on vaimomatskua!

Vierailija
29/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toimivat noin? Älytöntä. Täysi-ikäisen pitää hoitaa asiansa itse.

Vierailija
30/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Wilmasta vanhempi pystyy ilmoittamaan lapsensa sairaaksi. Jos näin ei tee niin nuori joutuu henk.koht. menemään selvittämään asia luokanvalvojan kanssa. Lisäksi olen kiinnostunut edelleen lapseni koulunkäynnistä ja työjärjestyksestä."

Siis mitä aktuaalista vittua? Missä koulussa aikuisten ihmisten vanhemmat kirjoittelevat jotain saikkulappuja?

Lukiossa. Meillä on vaihtoehtona hakea lääkäriltä sairaslomaa.

Vierailija
31/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella Aatulla nyt sattuu olemaan oikeus omaan yksityisyyteen täytettyään kahdeksantoista, jolloin hänet luetaan aikuiseksi. On vanhempien tehtävä huolehtia siitä, että aikuinen aatu on valmis ja kypsä hoitamaan omat asiansa saatuaan harjoitella aikuistaitoja useamman vuoden ennen tuota maagista täysiikäisyyden rajapyykkiä. 

JOs aikuinen aatu ei ole vanhempiensa holhoavan käytöksen vuoksi saanut harjoitella omien asioiden hoitoa ja huolehtimista tai ei ole saanut oikeanlaista ohjausta/kasvatusta vastuulliseen ihmisen elämään, se on kovin ikävä tilanne aikuisen aatun kohdalle. Lasta pitää kasvattaa syntymästään asti sillä ajatuksella, että eräänä päivänä hänen pitää pärjätä yksin tässä kurjassa maailmassa. Mitä paremmin osaa toimia, sen paremmin pärjää elämässään ilman mielenterveyden ongelmia. 

Vierailija
32/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau. Luulin ensin että Aatu on joku erityislapsi, mutta ei näköjään olekaan.

Äidin kannattaisi nyt hankkia vaikeahoitoinen lemmikki, johon saisi purkaa hoivaviettiään. Tai joku aikaa vievä harrastus. 

Vierailija
33/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa. Meillä on vaihtoehtona hakea lääkäriltä sairaslomaa.

Missä tällainen lukio on, ja mikä ihmeen motiivi heillä on toimia noin? En ole ikinä kuullut tuollaisesta, ja olen ollut opettajana lukioissa yli 30 vuotta.

Vierailija
34/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatu on täysi-ikäinen. Terveydenhuollon MAISAssa on sisäänrakennettu mahdollisuus tunnistautuneena antaa lupa ulkopuoliselle katsoa tiedot. Tämä on mahdollisuus vaan itse en siihen ole lämmennyt.

Heräsi kysymys kuinka paljon Aatun äiti on stalkannut poikansa asioita ?

Vierailija
35/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatu varasi itse lääkäriajan ja sanoi, ettei tullut äitiä ikävä. 👍

Kyllä tuon ikäinen pärjää jo ilman äitiäänkin ja varmaan toivookin ettei äiti enää joka asiaan sotkeudu ja saa hoitaa asioita ihan itse. 

Vierailija
36/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? En kirjoittanut mitään tuollaista. Ei nykyisin mitään lappuja kirjoiteta. Laitetaan vaan wilmaan; sairas ja lähetä. Jos tämän tekee täysi-ikäisen vanhempi asia on sillä selvä. Jos taas täysi-ikäinen itse on hänen mentävä puhumaan vielä poissaolostaan luokanvalvojan kanssa. Tässä on koulukohtaisia eroja, mutta suurin osa kouluista toivoo, että vanhemmat saavat luvan wilmaan lapsen täytettyä 18 vuotta.

Vierailija
37/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatu on täysi-ikäinen. Terveydenhuollon MAISAssa on sisäänrakennettu mahdollisuus tunnistautuneena antaa lupa ulkopuoliselle katsoa tiedot. Tämä on mahdollisuus vaan itse en siihen ole lämmennyt.

Heräsi kysymys kuinka paljon Aatun äiti on stalkannut poikansa asioita ?

Hölmöläinen. Miten kaarinalainen jotain Maisaa käyttäisi? Kaarina on Varsinais-Suomessa. 

Vierailija
38/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin tätä jo toiseen ketjuun, mutta linkkiä näkemättä. Nyt näin ja apua, onks toi kontrollifriikki mamma ihan kuvalla ja koko nimellä julistamassa hölmöyttään. Huh.

Vierailija
39/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotias saa mennä naimisiin ja on täysin yhteiskuntakelpoinen äänestysoikeuksineen kaikille muille paitsi vanhemmilleen :D :D

Vierailija
40/64 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitteko edes sen haastattelun. Niillä näytti olevan ihan hyvät välit, eikä mitään ihme stalkkaushenkeä. Ja Aatu asui vielä kotona joten siten menemiset ja tekemiset pitää kuitenkin sopia vanhempien kanssa.