TP:t syys-lokakuu
mun kirjoitus katosi,tää sekoilee,
hengissä siis...
toiste enempi
äitilini ja Juho 2,9v ja ekaluokkalainen neiti:)
Kommentit (23)
T-O-S-I harvoin tulee täällä käytyä enää..Ei oikein jaksa innostua enää näistä taapero-jutuista.. =)
Mullakin oli eilen rauhallinen koti-ilta lasten kanssa. Mies oli rakentamassa terassia kavereiden luona, ja kotiutui vasta aamu-yöstä.. Ja ei paljoa ole päätään sängystä nostanut.. =) Mutta terassi kuitenkin valmistui!
Meillä kohta vietetään jo 3- vuotissynttäreitä! Viikon päästä on juhlat sukulaisille ja vähän muillekin. Ja seuraavana päivänä tulee kans vieraita. Sit siitä pari päivää, niin neiti on kutsunut tarhakavereita lastenkutsuille. Eli vietetään kaikki juhlat jo ennen oikeaa synttäriä, joka halloweenina. =D
Esikoisen 6v- synttäritkin lähestyy. Poitsuhan on syntynyt uudenvuodenaattona, joten siellä reissussa sitten keskenämme juhlitaan, mutta kaveri-synttärit pidetään jo etuajassa, eli ennen reissua marraskuun puolella joskus. Kauhistuttaa jo valmiiksi lähes kymmenen 6-vuotiasta poikaa metelöimässä täällä.. =D Pitää miettiä,jos pitäisi juhlat tuossa kerhohuoneella..
Nyt pitää lähteä viemään siskon poikaa futistreeneihin! Mitäs Minskulle ja Viiville_ vauvoineen kuuluu?? Entä Äityliini?
Missäs kaikki?
Meillä juhlittu viikko kuopuksen 3v synttäreitä! Niin se aika kuluu, "äskettäin" kuumeiltiin näitä pikkukakkosia, ja nyt ne alkaa täyttämään kolme! Ja muutamat meistä on jo toisella kierroksella. =D Viime sunnuntaina siis oli isoimmat juhlat, maanantaina vielä pienemmässä mittakaavassa. Tiistai välipäivä (=siivouspäivä) ja keskiviikkona kävi neidin tarhakavereita. Eilinen ja tämä ilta onkin mennyt pyykkiä pestessä..Ja sunnuntaina vuoroin vieraissa, siskon pojat täyttää 4v ja 6v, joten mennään sinne kakulle. =D
Tuo meidän kolmevuotias parhaillaan taitaa tehdä meille uimahallia vessaan..läträä vedellä lavuaarissa ja loiske vaan kuuluu..En tiedä uskallanko mennä kurkkaamaan, mitä puuhaa.. =)
Tulkaapas laittelemaan kuulumisia! Me lähetään iltapuuhiin, että saadaan lapset sänkyyn ja päästään miehen kanssa syömään sipsejä ja kattoo leffaa..
=D
Hiljaista on...
kiva että Hopoliini edes on käynyt laittamassa kuulumisia, vaikka mehän nähdään melkein päivittäin :)
Meille ei kuuluu kummempaa, parasta on ehkä se, että ollaan oltu kaikki toistaiseksi terveinä tähän asti. Yksivuotias kuopus on kyllä sellainen suhari, että... välillä menee hermot kun yhden kaapin on saanut siivottua niin jo on wc-paperit tai vanupuikot levitetty ympäri kämppää ;) Viime viikonloppuna kuopus oli mummilla yökylässä kun meillä oli kaverin luona "isojen" halloween bileet niin kyllä tuntui elämä helpolta ja rauhalliselta. Mutta oli kyllä ihana saada suhari sunnuntaina takaisin kotiin!
Huomenna pääsen laatumatkalle Tukholmaan eli hyvän ystävän kanssa ihan kaksistaan ;) Hyvää viikonloppua kaikile!
j+tytöt
Viiville suuret onnittelut vauvasta:)
kaikki meillä aivan jees,
kauhee väsy ja hulabaloo vaan,
ei uskois et vaan kaksi lasta heh:)
Esikko meni kouluun ja hyvin mennyt
miinus yksi kiusaaminen:(
Juho on vilkas vilkas papupata:)
Aina ei puheesta saa selvää mut usein saa
ja 5-sanan lauseitakin tulee,
2-vuotiaana siis vertailuksi oli 11 sanaa eikä lauseita,
2v4kk eka lause.
kirjuutelkaa,
pakko oli uusi nikki hommata ku en muistanut salasanaa enää:/
äitiliini:) ja lapset
Löytyykö enää ketään?
Meidän vauva on jo 7,5kk ja aivan ihana tapaus! En ole tiennyt, että vauvat voivat oikeasti olla NÄIN helppoja, vaikka esikoinenkin oli ns. helppo vauva. Olen järkeillyt, että tämä on jotakin hyvitystä keskimmäisen vauva-ajasta (silloinhan koko raskaus oli vaikea, koliikki, allergiaa, astmaa... yms.).
Täytynee kaivaa tytöstä joku kuva teille kun pääsen kotikoneelle!
Viivi ja Lapset
Kuvassa Ellen on reilu 7kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=32c282d4-fe06-11dd-80fc-…!
Mun on pakko pyytää anteeksi, kun olen ihan unohtanut teidät!!! En oo näillä sivuilla käynyt ties-koska ja nyt kun eksyin tänne, aloin heti kaiveleen löytyykö pinoa vielä! Ja löytyihän se! Aika hiljaisen oloinen, mutta kuitenkin =) Päätinpä sitten jättää omatkin kuulumiset.
Elikkä minä olen vielä kotosalla. Mietin jo hakisinko syksyksi tarhapaikkaa, mutten raaski vielä pienimmäistä viedä. Eli meillä on siis esikoinen kohta 5v, kakkonen 3v3kk ja nuorin täyttää ensi viikolla 1v =) Esikoisen kanssa on tosi rankkaa. on tosi vilkas (aina kyllä ollut), mutta nykyään ei tottele mitään, ei ole kuulevinaan ja tekee juuri niinkuin tiettä ettei saisi :( hermot ei kestä.... Ja kun koko ajan saa olla sanomassa samoista asioista. Kakkosellakin tietty omat uhmansa, mutta on niin paljon rauhallisempi luonteeltaan, että on sillätavalla helpompi. Ja meidän "vauva" on valloittava =) Ei ole ollut ihan vauvana helpoimmasta päästä, mutta nyt jo helpottaa :)
Nyt odotellaan, että parin viikon päästä päästäisiin muuttaan. Päästään tästä rivitalokolmiosta melkein puolet isompaan omakotitaloon :) Ihanaa!
Hyvä äitiliini että teidän asiat on selkiytynyt <3
Viiville onnittelut vauvasta, kun en oo tainnut vielä onnitella =D
Terveiset sinne myös Joeelalle ja Hopoliinille <3
Oikein hyvää kevään odotusta teille kaikille!!!
Misnku ja pojat
Piti käydä jo silloin aiemmin kommentoimassa, mutta kurkkasin pikaiseen vaan kuvan. =)
Pikaiset kuulumiset ennen Greyn anatomiaa.. =D
Pakkohan sitä on pitkästä aikaa hieman "turista", kun Minskukin on täällä käynyt. =) Miten se teidän vauva voi olla JO vuoden???! Aika senkun juoksee..
Meillä esikoinen viihtyy eskarissa, kovasti tykkää niistä eskaritehtävistä ja touhuista muiden poikien kanssa. Kuopus taitaa läpikäydä jonkinlaista yhdistettyä uhma-äiti-kautta...On kovin kiinni tarrautuvainen yht´äkkiä tarhaan jäädessä ja illat aikamoinen kiukkupussi-jääräpää.. =) On tosin jättänyt päiväunia usein päiväkodissa väliin, sen takia varmaan kiukkuaa, ainakin osittain..Eiköhän se kevättä kohdin helpota, ainakin toivottavasti. =D
Ylihuomenna meillä on isäni siunaustilaisuus ja siitä viikon päästä uurnan lasku, hän kuoli yllättäen helmikuun puolivälissä... =( Saa nähdä, miten lapset kokee nämä tilaisuudet, kun eivät ennen (onneksi) ole olleet..
Ensi viikon lauantaina lähdetään miehen kanssa Prahaan pitkäksi viikonlopuksi. Jotenkin sitä ei tässä ole kauheasti miettinyt edes, mutta kai se on ihan kiva lähteä..?! Pääsee hieman rentoutumaan ainakin.. =)
Mutta nyt telkkarin kimppuun! =)
Tulkaapas muutkin hieman "näyttäytymään"! =)
Ja oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille!!!!!! =D Ja Joeelalle kiitos postista! =D
Meillä meni kaikki joulukuun suunnitelmat uusiksi..Thaimaan reissu peruuntui sen mielenosoituksen takia, joten ollaankin ihan joulu ym kotosalla. Anoppi tulee aatoksi meille, joka on kiva juttu! On oikea kotihiiri, joten oli työvoitto puhua se tänne suureen Helsinkiin. Asuu pienemmässä kaupungissa vajaan 60 kilometrin päässä, ja on sitä mieltä, että tämä meidän pääkaupunki on joku hurjaakin hurjempi city.. =D Mies huomenna aamulla hakee äitinsä ja meidän lapset, jotka tänään menivät sinne yökylään. Täällä onkin ollut tänään hurjan rauhallista!
Kiva, että äitiliinille kuuluu parempaa ja avio-jutut selkiintyneet. =D
Tulkaapahan laittamaan kuulumisia tänne!!!!! =D
Ja vielä kerran: HYVÄÄ JOULUA!!!!!
HYVÄÄ JOULUA YSTÄVÄT!!
Anoppi meille tuli ekan kerran joulunviettoon
on täällä aivan eri tunnelma ku kerrostalojouluina:)
Pukkia oottaa Katri ja Juho ei vielä aivan osaa odottaa:)
äitiliini ja mussukat
Olipas kiva kun meidän pino oli heti ekalla sivulla... hiljaista on täällä ollut, mutta kiva kuulla edes silloin tällöin kuulumisianne. Pari päivää ilman tietokonetta pärjäsin, mutta tänään oli jo pakko käydä lukemassa spostit ja katsomassa työvuorot... aloitan siis työt tammikuussa! Tosin vain osa-aikaisesti mutta iso muutos kuitenkin meidän arkeen.
Meille kuuluu ihan hyvää; esikoinen sählää eskarissa ja on muutenkin hyvin omatoiminen,iloinen ja toiminnallinen tyttö. Kakkonen täytti maagiset 3v marraskuun lopussa ja on meidän perheen prinsessa :) Tällä hetkellä helpoin lapsi... mitään uhmaa ei ole ollut eikä tullut ainakaan vielä. Puhua pälpättää päivät pitkät, leikkii esikoisen kanssa kaikki barbi ym leikit tosi kivasti ja on niin kuin meidän muutkin lapset tosi pitkä eli 3v. neuvolassa 102cm/15kg.
Kuopus on kuin maalaistalonemäntä... lyhin ja paksuin :) Ja HYVIN omatoiminen! Ei puhu vielä mitään, mutta ymmärtää jo aika paljon ja haluaisi tiestysti isosiskojen perään mutta ihan vielä ei pärjää...
Kotona on ollut kiva olla, mutta nyt tuntuu, että aikansa kutakin... palaan töihin todella mielissäni, tuntuu että tarvitsen elämääni jotain muutakin kuin koti-kauppa-päiväkoti kolmion ;)
Joulu ollaan oltu ihan kotona, mun vanhemmat ja anoppi oli aaton meillä, tänään oltiin vanhemmillani jossa oli myös siskoni perhe. Kivaa, mutta toiminnallista joten nyt kun lapset nukkuu ei enää vieraita eikä kyläilyjä, punkkua lasissa, kinkkuleipiä edessä -ei voisi enempää toivoa :)
Oikein ihanaa joulun aikaa teille kaikille ja tietysti myös onnellista uutta vuotta 2009!
Hopoliini- hyvä että tuli perille... toivottavasti on käyttöä :) Ja nähdään taas kohta... mites meni minimatka ennen joulua?
Äitiliini: ikävä kuulla, että on ollut rankkaa :( toivottavasti uusi ihana koti ja uusi vuosi tuovat parempaa onnea!!! Ja kiva kun jaksat käydä kuitenkin laittamassa teidän kuulumisia.
Nyt sohvalle...
j
meni ihan kivasti! Tukholmassa siis käväistiin. Ekana yönä oli vaan aikamoinen merenkäynti, lapsia ei haitannut, mutta miehen kanssa ei unta oikein saatu..Laiva keikkui joka suuntaan, välillä tuntui, että oli varpaat kohti taivasta ja välillä sai ottaa sängyn reunasta kiinni, ettei pudonnut alas...Tukholmassa oli ihan kivaa, lapset vaan meinasivat väsähtää, vaikka istuttiin syömässä/kahvilassa vähän väliä. =) Laiva oli tosi kiva, Siljalla oltiin. Joulupukki heti ovella toivotti lapset tervetulleeksi ja jakoi tikkareita, ja muumipeikko ja pikku myy avasivat aamuisin joulukalenteria. Oli siis ihan mukava pieni breikki. =D
Eipä ole tullut käytyä täällä montakaan kertaa sen jälkeen kun sivut uusiutui... ei ole uudet sivut minun makuuni :( Kiva yllätys kuitenkin, että äitiliini oli aloittanut pinon!
Meille kuuluu ihan hyvää :) Vauva täytti viikko sitten 1vee... eli niin se aika menee!
Vuosi on mennyt vauhdilla ja näin jälkikäteen ajatellen välillä on kyllä ollut aika rankkaa, mutta ei sitä siinä hetkessä huomaa. Kaikkihan on asenteesta kiinni ja suurimman osan ajasta kaikki sujuu hyvin kolmenkin lapsen kanssa.
Esikoinen aloitti eskarin ja on jotenkin kasvanut niin fyysisesti kuin henkisestikin kesän aikana hurjasti. Välillä sitten uhmaikä (monesko..???) on ihan kamala ja tuntuu kuin puhuisi kuuroille korville. Päiväkodissa sentään osaa käyttäytyä... vai mites on Hopoliini :)
Pikkukakkonen täyttää kohta 3v ja on taas ihan erilainen. Rauhallisempi, prinsessamainen pikkutavaroiden kerääjä, jonka idoli tietysti esikoinen on. Ja vaikka ikäeroa on 3v. niin leikkivät todella paljon ja hyvin keskenään.
"Vauva" taas on pikku-emäntä. Kävelee ja puhuu omaa kieltään... ja osaa todella hyvin ilmaista jos joku ei mene niinkuin neiti itse haluaisi :) Seuraa isosiskoja ja haluaisi aina olla samassa paikassa siskojen kanssa.
Itse mietin töihinpaluuta... olen ollut kotona jo kolme vuotta, joten välillä tuntuu että pieni vaihtelu vois olla paikallaan. Olenkin saanut kuopukselle hoitajan kotiin ensi vuoden alusta, joten luultavasti palaan töihin kevääksi ja jään sitten taas kesäksi hoitovapaalle. Ollaan mietitty muuttoa isompaan asuntoon, mutta kaiken pähkäilyn ja etsimisen jälkeen ollaan päätetty pysyä nykyisessä ja tehdään pientä pintaremonttia. Koti nyt kohta kuukauden ollut enemmän ja vähemän "käymistilassa" kun maalataan kattoa ja vaihdetaan huonejärjestystä .Ja kun koti on sekaisin tuntuu, että myös mun elämä on sekaisin... olispa kohta valmista!
Tulkaa muutkin kertomaan kuulumisia!
Hyvää syyskuuta kaikille!
j ja tytöt
ei tuu munkaan käytyä uups sori
vaan nyt tulitte vahvasti mun mielee
MITÄ KAIKILLE KUULUU??HALI:)
28.11 tuli siis 3-v täyteen ja neuvolassa
pieni ja sirppana poika on 92 cm ja 13 kg:)
Puhetta tulee mutta vaipat on vielä:(
Kait neki joskus jää...:)
osasi hyppiä tasajalkaa,kävellä varpailla,heittää palloa,
tunnistaa kuvia ja eläimiä,
ainoastaan esiliina eli essu jäi tunnistamatta
mutta mistä meidän traktorimies sitä olis voinu tunnistaa heh heh
Kaikki hyvin,täs ollut aika rankkaa ja aviokriisiä
mut jo sit kun toivoni melkein meni,
solmut saatiin auki ja
olen pitkästä aikaa onnellinen:)
HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA VUOTTA 09
KERA ISOJEN LEIKKI-IKÄISTEN
:)
äitiliini ja Juho 3v3vkoa ja ekaluokkalainen Katri,kohta joululomalla:)
Siis mun on pakko sanoo etten ehdi koneelle enää,
eikä muista aina,
kääk,
minä himokirjoittaja entinen,
näin kävi mut nyt,
tässä olen:)
Kotona sujuu edelleen hyvin,
mul on vaan niin karsee univelka ja
harmittaa toi jalkavaiva joka 5kk ollut,
plantaarifaskiitti.
Mutta
meil on vauva ;)
siis kilpikonnapienoinen :D
Nelli muutti meille 2.2.09 ja
on maakonna n.2-vuotias ja
aivan ihana tapaus,
sopii mulle allergiselle
ja on hurmannut koko perheen:)
Aloitan iltaopiskelun myös,omaa alaa
eli laitoshuoltajan ammattitutkinto,
se on vain 2 iltaa/kk
ja muuten työn ohessa,
toivottavasti jaksan.
kiva kun olitte kirjoittaneet,
en jotenki osaa kuvitella ettei teistä koskaan kuuluisi,
ite oon eniten IRC-galleriassa,muita??
Juho pikkukakkonen :) on 3v3kk
ja on viel vaipat mutta nyt harjoittelee sitä kuitenkin
ja kesäl jätän vaan pois vaipat!!
Juttua tulee ja sen suhteen ei enää ongelmia:)
Osaa muuten hitusen luistella,
tahtonut ekasta kerrasta asti ilman tukea :)
äitiliini ja Juho 3v3kk ja Katri 7v7kk
VOIKAA HYVIN!!!!
tääl taas
Juho kävi korvakontrollissa
ja nyt
saa lopettaa toisen korvan suojaamisen
joka terve ja reikä mennyt umpeen itestään
jippii:)
Toisessa viel pieni reikä.
1v sitten lähti eka putki ja syksyllä toinen.
äitiliini,Juho,Katri ja ihana Nelli vauvakonnamme:)
hellouta!!!
Juho istuu potalla ja mietin
miten isolta pojalta saa noi vaipat pois,
isi meni just Keskiselle ostaan lisää...
ajattelin kyl etten laita nyt ennen yöunia vaippaa.
kesää odottava
äitiliini ja Juho 3,3v ja Katri 7,7v
ja konnavaavi:)
Eikö täällä ole enää ketään TP:läisiä?
Laittakaa nyt vähän kuulumisia äitiliini, Hopoliini, viivi_ ja Minsku!
Mies on kavereiden kanssa lätkämatsissa ja baarissa... joten mulla rauhallinen koti -ilta ja aikaa surffailla netissä :)
j