Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen ilman hoivaviettiä

Vierailija
29.11.2023 |

Minusta tuntuu välillä, että olen jotenkin "viallinen", kun en naisena koe minkäänlaista hoivaviettiä toisia eläviä olentoja kohtaan. 

Lapsenakin keskityin mieluummin rakentelemaan hiekkakakkuja ja kiipeilemään puissa nukkeleikkien sijasta. 

Lemmikkeihini olen myös suhtautunut neutraalisti, eikä minulla ole tarvetta lässyttää niillekään.

Onko muita "tunnevammaisia"?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai sinulla jonkinlainen hoivavietti jos olet lemmikkejä hankkinut

Vierailija
2/8 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tunnevammainen, vaikka lapsiakin on. Tajusin liian myöhään, etten ole niinkuin muut naiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisilla ole hoivaviettiä yhtään enempää kuin miehilläkään. Hoitaessa omaa lasta tulee kiintymys lasta kohtaan ja rakkaus.

Ja esim toisten lapset ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
4/8 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. En ole koskaan kokenut ongelmana tai olevani viallinen, mulla ei vain ole mitään erityistä hoivaviettiä yksilönä. Eläimistä pidän, ihmisistä en juurikaan tai ennemmin siedän muutamia, muita kartan. Lapsista en pidä meluisuuden ja sotkun takia. Sote-alalla en voisi koskaan työskennellä. 

Ihmiset on erilaisia, se pitää vaan hyväksyä, myös omalla kohdalla.

Vierailija
5/8 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kai sinulla jonkinlainen hoivavietti jos olet lemmikkejä hankkinut

Ei ole. Luulin, että piilevä hoivaviettini herää, kun minulla on oma lemmikki. Ei herännyt, mutta ei niistä haittaakaan ole ollut.

Vierailija
6/8 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinussa ole mitään vikaa. Terveempää on keskittyä itseensä, kun muiden hoivaamiseen. 

Jos on lapsia, niin sillon he ovat nro. 1

Tai eläimiä, jotka on hoidettava hyvin. 

Vierailija
7/8 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep totta ettei naisilla ole hoivaviettiä sen enempää kuin miehilläkään. On keskimääräistä empaattisempia ja ihmisrakkaampia ihmisiä eikä se katso sukupuolta. Mulla ei ole mitään hoivaviettiä. En pidä muista lapsista, mutta omaani rakastan yli kaiken. Se rakkaus tulee sitä mukaa kun on lapsen kanssa. En minä vauvaani heti rakastanut kun hänet syliini sain synnytyksen jälkeen. Ekat viikot oli sellaista mekaanista hoitamista ilman sen suurempaa rakkautta tai kiintymystä, mutta kun vauvan kanssa vietti enemmän aikaa ja hän kehittyi ja kasvoi niin rakkaus tuli mukaan. Normaali ihminen huolehtii ympärillä olevista elollisista niin, että he eivät kuole. Ei siihen mitään erityistä hoivaviettiä tarvita.

Vierailija
8/8 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän lukihärö: Nainen ilman hiivavittua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan