Nordean korttimaksudata paljastaa: Black Friday floppasi.
Kuluttajien rahatilanne on todella heikko tämän perusteella. Jos joulumyyntikin jää heikoksi, taantuma syvenee.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/0cb8ba50-a433-4dfb-9361-908f8df02…
Kommentit (36)
Olen ostolakossa niin pitkään kuin tämä hallitus on voimassa. Saattaapi tästä tulla tapakin jos tarpeeksi pitkään jatkuu.
Käteisellä ostin kaiken (4300€), ei näy korttidatassa.
Vierailija kirjoitti:
Käteisellä ostin kaiken (4300€), ei näy korttidatassa.
Piti päästä leveilemään rahoilla kun ei ole mitään muutakaan?
Ne joilla on fyrkkaa, ostavat ne tuotteet mitkä haluavat, eivätkä niitä mitä on myynnissä noissa BF -kampanjoissa. Useinhan tarjouksessa on tuotteita joiden kysyntä ei ole edes välttämättä kovin suurta ja ne pitää saada pois varastoa täyttämästä.
No kun se on pelkkää huijausta ja ihmiset ovat hintatietoisia. Eikä rahaa todellakaan ole.
Mä ostin samat kuin aina ennenkin, muksuille vaatteita ja kenkiä ja joku joululahjatoiveista. Onneksi ovat aina sattuneet toivomaan jotain, jonka hinta madaltuu aleissa. En tiedä, miten muilla on varaa normaaleihin hintoihin, itse säästän kesälomilta asti, että on varaa ostaa alesta. Ja joulua vietetään meillä myös sen yhden lahjan merkeissä, lisää saa sitten joulaleista. Tähän kun tulee hyvä rutiini, niin tarjoushaukkailu on oikeasti hauskaa ja oppii välttämään muka-alet.
Ihmisten rahatilanne on toki varmaan heikko näinä aikoina mutta toivottavasti tuota selittää myös se, että aletaan tajuta black fridayn olevan pitkälti kusetusta. Ja hyvä niin.
Olen ostanut monena vuonna black fridayna mm. hotellilahjakortteja, vaatteita, elektroniikkaa. Tänä vuonna käytin 0 euroa, en edes katsonut mitä oli tarjolla. Ei ole rahaa, kiitos verottajan. Ja kaiken kallistumisen muutenkin.
Jos ei ole todellisia reippaita alennuksia, en osta mitään.
Minun rahatilanne on hyvä, juuri sen takia kun en ostanut uutta puhelinta black fridayn muka alesta, sitten kun tarvitsen puhelimen ostan sen, en ostele tavaroita ihan vain kun halvalla saa. Varsinkin kun nuo black friday tarjoukset eivät edes ole mitenkään erityisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kai se floppaa, kun alennukset ovat luokkaa 5 ja 10 prosenttia...
Tämä! Pitäisi olla laki, joka kieltää käyttämästä Black-sanaa mainoksen yhteydessä, jos alennusprosentti ei ole vähintään 40. Ei tietenkään ole pakko myydä mitään niin halvalla, mutta kuluttajia ei kannata aliarvioida.
Kait se nyt floppaa kun ihmiset ostelevat enemmän ulkomailta. Ei me tyhmiä ole
Vierailija kirjoitti:
Päivän paras uutinen! Toivottavasti joulumyyntikin tulee olemaan kaikkien aikojen heikoin.
Meillä riitaa perheessä, joten joululahjoihin ei senkään takia panosteta tänä vuonna. En jaksa edes tavaratarjontaa selailla. Ostan itselleni suklaata ja vetäydyn lukemisten kanssa omiin oloihini.
Eivät ehtineet ostoksille kun piti olla kotona sähköä kuluttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Päivän paras uutinen! Toivottavasti joulumyyntikin tulee olemaan kaikkien aikojen heikoin.
Ainakin täällä. Puolasta olen tilannut suoraan lahjat jo monet vuodet :)
Kyllä se Black Friday mahtuu meidän pimeään syksyyn. Nyt vaan korjaa noi hintojen keinotekoiset veivaukset niin että luottamus palautuu.