Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku riisin sijasta perunaa kanan kanssa?

Vierailija
29.11.2023 |

Miten on?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö perunaa kanan kanssa. Syön muutenkin riisiä kuin vain kanan kanssa. Riisiruoka on aina ollut mun lempiruoka.

Vierailija
2/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön myös spaghetin kanssa kanaa ja juuresten kanssa kanaa. Joskus syön kanaa ihan kanan kanssa leivitettynä. Salaatin kanssakin sitä syön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kanan kanssa passaa syödä vaikka ranskalaisia tai uunipottuja. Miksi myrkyttäisin itseäni arsenikilla jota riisistä löytyy kun saa syödä hyviä pottuja omasta pellosta. Joskus ostan italialaista riisiä joka ei ole myrkytettyä.

Vierailija
4/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syön. Etenkin kanakeitto perunan kanssa.

Senkin takia, koska kasvatan omat perunani. 

Voin kyllä syödä riisinkin kanssa, koska kasvatan myös tomaattini. Jos riisiä niin kippaan kaltattuja "kohmeisia" tomaattilohkoja (pakastiesta hiukan sulaneina) rasiallisen kuuman kypsän riisin joukkoon ja annan lämmetä hiukan.

Vierailija
5/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,minä syön.

Ja järkyty lisää, syön kanaa myös pastan, nuudelin ja makaronin kanssa, Joskus tulee syötyä myös salaatin kera,. Ja olenpa syyllistynyt sellaisenkin, että popsin kanapihviä ruisleivän päällä. Ja hampurilaisbaareissa vennäsämpylän välissä.

Kerro kuinka pahasti pöyristyit kun kuulit näistä pyhäinhäväistyksistä.

Vierailija
6/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kanan kanssa, ja hyvin se tuntuu sillekin maistuvan.

Vierailija
7/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kas. Aloittaja laajentaa ihmettelykenttäänsä sushista ja hampurilaisen syönnistä kanaan. Kai tän voi laskea elinpiirin avartumiseksi. Mihin tämä kehitys johtaakaan. Varo AP, ettei pääsi halkea ahdistuksesta kun kuulet mitä kaikkea ihmiset syö ja millä tavoin.

Vierailija
8/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syön, en pidä riisistä.

Vierailija
9/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai syön perunaa, perunahan on terveellinen vihannes ja paljon maukkaampi kuin kelmeä riisi. Peruna on lisäksi kotimaista tuoretuotantoa, ei ulkomailta rahdattua ja pakattua kuivaa tuontitavaraa.

Vierailija
10/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, syödään helmikanaa rosmariiniperunoiden kanssa. Mies (italialainen) kokkaa. On kuulemma kotona opittu tämä.

Vierailija
11/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes osta riisiä. Syön kanankin kanssa siis perunaa. Joko keitettyjä tai sitten laitan perunoita ym. kasviksia uunipellille esim. tulisten kanansiipien kanssa.

Syön riisiä vain, kun sitä on jossain valmisruoassa, kuten Meksikon pata-pussissa valmiina. Joskus olen ostanut sellaisen annosjutun riisistä. Ei riisissä juuri muuta vikaa ole kuin se, ettei se nälkää pidä kauan loitolla. Ja sitten niitä jyväsiä on aika ikävä kaapia lautaselta ja tiskialtaasta.

Koska riisi ei kasva Suomessa, olen sitä mieltä, ettei se ole mikään välttämätön osa suomlaisen ruokavaliossa. Se on ain vaihtoehto. Siis ruoka-aine, jota halutessaan joku syö, mutta ei sitä mihinkään välttämättä tarvita.

Vierailija
12/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain joku sääntö, että kanan kanssa syödään riisiä?

Vai onko tämä taas ns. hienostunut provo, mitä en tajua. 

Vierailija
13/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai syön perunaa, perunahan on terveellinen vihannes ja paljon maukkaampi kuin kelmeä riisi. Peruna on lisäksi kotimaista tuoretuotantoa, ei ulkomailta rahdattua ja pakattua kuivaa tuontitavaraa.

Peruna on juures, eikä vihannes.

Kasvis on yleisnimitys juureksille, vihanneksille ym.

Vierailija
14/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Thaimaasa syönyt jumalaista indian curry-kanaa, jossa oli perunaa. Lisäksi tuli vielä kyllä riisiä. Voi kun tuon reseptin jostain löytäisi

Vierailija
15/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kvinoa riisin sijaan. 

Vierailija
16/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kanaa yleensä perunan kanssa. Keitettyjä perunoita ja broileri-kermakastiketta. Tai sitten peruna-broilerilaatikkoa uunissa. Perunat tällöin viipaleina. Hyvää on myös vieraitteni mielestä. Salaatti kuuluu tietysti oheen.

Vierailija
17/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun arki- ja herkkuruokani: kanan rintafileitä ja kuorellisia perunanpuolikkaita uunivuokaan, mukaan vettä, öljyä, kokonaisia valkosipulinkynsiä ja mausteita päivän makumieltymysten mukaan, vuoka uuniin ja nam. En tiedä, onko tämä jollain tavalla etiketinvastaista, mutta jos olisi, eipä se minun kokkaustapojani muuttaisi.

Riisiä on kaapissa, mutta harvoin sitä tekee mieli käyttää.

Vierailija
18/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuussi ja kana on meidän ruoka joka uppoaa hyvin. Riisistä ei kukaan tykkää ja hetken päästä on jo kauhea nälkä, riisi ei pidä nälkää. 

Vierailija
19/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään silloin tällöin paelaa jossa on kanaa, choritzoa ja tomaattia. Sen kanssa menee hiemosti keitetyt potut.

Vierailija
20/48 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohra on parempaa kuin riisi. Kaalikääryleisiin laitan ohra-jauhelihaseoksen en riisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi