Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodisto/Newsec korottaa taas vuokria. Paljonko teillä nousee hinnat?

Vierailija
29.11.2023 |

Kapitalismi <3 Kuluttajan valinnanvapaus ja niin edelleen. Tämä on sitä vapautta.

Nouseeko teillä vuodenvaiheessa vuokrat?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainten luovuttaja tyttäret kirjoittaa siellä nimetkiin väärin . Ja saunoissa on vuorolla venäläisiä tai arabeja. Muiden vuoroilla. Jopa rakennusmiehiä. Mikään sopimus ei pidä eikä päivämäärät. Sieltä tullaan vaihtamaan lukkoja oviin ennen kuin olet muuttanut pois. Talvella asunnot on kylmiä vessoissa ei pattereita ja ovista vetää kylmää. Äänet kuuluu seinien läpi. Lastulevy seiniä. Tulipalo vaarallisia. Vesi uusissa taloissa on valkoista kloorikalkkia. Pitää ostaa juomavesi pulloissa. Vesimaksut on 20-25€ kk. Älä käytä sitä ruokaan. Kalkkikloorivesi kuivattaa ihoa. Etsi parempi vuoraovi.com tai sato.fi 

Vierailija
22/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukien leikkauksilla ei ollut eikä tule olemaan mitään vaikutusta vuokrahintoihin. Hallitus on säästänyt kuulemma parikymmentä miljoonaa asumistukileikkauksilla, nyt toimeentulotukimenot ovat kasvaneet ihan samassa suhteessa. 

Kukaan ei sellaista ole väittänytkään.

Ainakin Vuokraturvan johtaja Timo Metsola väitti viime keväänä näin tapahtuvan leikkausten myötä kun jonkin aikaa kuluu mutta en usko että toteutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta vuokrankorotusilmoitus tuli? Olen samaisella firmalla (tai sen kautta) vuokralla ja olen odotellut milloin napsahtaa. Vielä ei ole tullut korotusilmoitusta. 

Vuoden välein tulee, niin kuin kaikilla muillakin yhtiöillä, 10 euroa taisi nousta joulukuussa nousta, kotiin tuli ilmoitus. Ollaan siis vuosia sitten joulukuussa muutettu tähän. 

Vierailija
24/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko teille helsinkiläisille vuokrankorotusilmoitus jo?? Paljonko nousi?

Vierailija
25/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukien leikkauksilla ei ollut eikä tule olemaan mitään vaikutusta vuokrahintoihin. Hallitus on säästänyt kuulemma parikymmentä miljoonaa asumistukileikkauksilla, nyt toimeentulotukimenot ovat kasvaneet ihan samassa suhteessa. 

Kukaan ei sellaista ole väittänytkään.

Ainakin Vuokraturvan johtaja Timo Metsola väitti viime keväänä näin tapahtuvan leikkausten myötä kun jonkin aikaa kuluu mutta en usko että toteutuu.

Lobbauksesta koskaan kuullut? 

Vierailija
26/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta vuokrankorotusilmoitus tuli? Olen samaisella firmalla (tai sen kautta) vuokralla ja olen odotellut milloin napsahtaa. Vielä ei ole tullut korotusilmoitusta. 

Mitään vuokrankorotusilmoitusta ei edes tarvitse toimittaa, jos vuokrasopimuksessa on määritelty esim. että korotus lasketaan pisteluvun mukaisesti. Siitä sitten sinun pitäisi itse osata laskea korotus ja maksaa automaattisesti oikeaa vuokraa. Se, että vaikkapa kaupungin asunnot toimittaa asiakkailleen uudet vuokranmaksulomakkeet ei tosiaan ole mikään itsestäänselvyys muualla.

Kohtuuton vaatimus, että vuokralaisen pitäisi alkaa itse laskea laskimella jotain korkolaskuja ja päätellä oikea vuokrasumma. Se vaiva, mikä syntyisi korjaillessa sitten niitä vääriä summia, on paljon isompi kuin lähettäisi vaan uuden laskun. Eli ei mitään järkeä moisessa systeemissä.

Vierailija
27/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas asuntolainan korko laskee.

Vierailija
28/29 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuodessa noussut 125€ vuokra kodiston kämpässä. Muutan pois niin pian kuin mahdollista. Tuon on oltava yli indeksin..

Vierailija
29/29 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra nousee 20e, Aivan kohtuutonta. Tiesihän sen kun vaihtoivat 10 m netin 50 m niin se pitää maksattaa vuokralaisella ja laittaa vielä siihen lisähintaa voitontavoittelu mielessä. 

Korottavat vielä itse vuokraa perusteettomasti, eivät hinnat ole nousseet enään niin paljoa kuin selittävät vuokrankorotus perusteeksi.

Tampere

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä