Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodisto/Newsec korottaa taas vuokria. Paljonko teillä nousee hinnat?

Vierailija
29.11.2023 |

Kapitalismi <3 Kuluttajan valinnanvapaus ja niin edelleen. Tämä on sitä vapautta.

Nouseeko teillä vuodenvaiheessa vuokrat?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/29 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eikös se ole ihan vuokrasopimuksessa että nousee joka vuosi tietyn %:n verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta vuokrankorotusilmoitus tuli? Olen samaisella firmalla (tai sen kautta) vuokralla ja olen odotellut milloin napsahtaa. Vielä ei ole tullut korotusilmoitusta. 

Vierailija
4/29 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta vuokrankorotusilmoitus tuli? Olen samaisella firmalla (tai sen kautta) vuokralla ja olen odotellut milloin napsahtaa. Vielä ei ole tullut korotusilmoitusta. 

OmaPostiin tuli ilmoitus. Ehkä näkyy sinullakin siellä. Toivottavasti on pieni korotus.

Vierailija
5/29 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OmaPostiin tuli ilmoitus. Ehkä näkyy sinullakin siellä. Toivottavasti on pieni korotus.

Kiitos tiedosta, eipä näy vielä ainakaan. Jännittää vähän kun ajat ovat tällaiset että korotuspaineet ovat valtavat ja tämä on ensimmäinen korotuskerta, muutin tänä vuonna tähän asuntoon. 

Vierailija
6/29 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep

Vierailija
7/29 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään vuokrankorotusilmoitusta ei edes tarvitse toimittaa, jos vuokrasopimuksessa on määritelty esim. että korotus lasketaan pisteluvun mukaisesti. Siitä sitten sinun pitäisi itse osata laskea korotus ja maksaa automaattisesti oikeaa vuokraa. Se, että vaikkapa kaupungin asunnot toimittaa asiakkailleen uudet vuokranmaksulomakkeet ei tosiaan ole mikään itsestäänselvyys muualla.

Vierailija
8/29 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään vuokrankorotusilmoitusta ei edes tarvitse toimittaa, jos vuokrasopimuksessa on määritelty esim. että korotus lasketaan pisteluvun mukaisesti. Siitä sitten sinun pitäisi itse osata laskea korotus ja maksaa automaattisesti oikeaa vuokraa. Se, että vaikkapa kaupungin asunnot toimittaa asiakkailleen uudet vuokranmaksulomakkeet ei tosiaan ole mikään itsestäänselvyys muualla.

Jaahas ja mistähän moiset pisteluvut löytyy? Sopparissa on jokin pisteluku joo, mutta eiköhän tällaisille tunareille ole parempi vaan ilmoittaa uusi vuokra eikä luottaa siihen että lasken oikein (eli päin peetä) kun en tiedä miten lasketaan ja mihin lukuun verrataan jne. 

Vierailija
9/29 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas ja mistähän moiset pisteluvut löytyy? Sopparissa on jokin pisteluku joo, mutta eiköhän tällaisille tunareille ole parempi vaan ilmoittaa uusi vuokra eikä luottaa siihen että lasken oikein (eli päin peetä) kun en tiedä miten lasketaan ja mihin lukuun verrat

Newsec lähettää kyllä vuokralaisten ilosksi aina joka vuosi uuden laskukirjeen, ei hätää. Kyllä he varmistavat, että saavat nyhdettyä asukkailta jokaisen pennin. Sein sijaan lämmitys ja muut peruspalvelut eivät heidän osaltaan useinkaan onnistu. Mutta voit olla varma, että laskun saat kyllä.

Vierailija
10/29 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muuta johonkin muualle, jos luulet paremman tai halvemman saavasi? Ei se ainoa vuokranantaja ole.

Vierailija
11/29 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä homma, kun kaikki kulut nousee kiivaaseen tahtiin, pitäisi vuokran pysyä samalla tasolla tai mielellään jopa laskea. Hohoijaa mitä älyvapaata tyhmyyttä taas kerran.

Vierailija
12/29 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodiston 2023 valmistuneissa kohteissa lukee "oikeudet muutoksiin pidätetään". Kun kirjoittaa vuokrasopparin tuleekohan pian jo vuokrankorotus ilmoitus? 

Vierailija
13/29 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukakohan on keksinyt noin typerän nimen, Kodisto :)

Vierailija
14/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli vuokrankorotusilmoitus Newsecin asunnosta!! Miten muilla?

Vierailija
15/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en asu vuokralla. Elämä on valintoja täynnä.

Vierailija
16/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukien leikkauksilla ei ollut eikä tule olemaan mitään vaikutusta vuokrahintoihin. Hallitus on säästänyt kuulemma parikymmentä miljoonaa asumistukileikkauksilla, nyt toimeentulotukimenot ovat kasvaneet ihan samassa suhteessa. 

Vierailija
17/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukien leikkauksilla ei ollut eikä tule olemaan mitään vaikutusta vuokrahintoihin. Hallitus on säästänyt kuulemma parikymmentä miljoonaa asumistukileikkauksilla, nyt toimeentulotukimenot ovat kasvaneet ihan samassa suhteessa. 

Kukaan ei sellaista ole väittänytkään.

Vierailija
18/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 3 vuodessa nousi 150€ kk vuokrat. Ei kiitos gynderit. 

Vierailija
19/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että korotukseen ei ole pakko suostua, onko sitten pakko muuttaa pois?

Vierailija
20/29 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että korotukseen ei ole pakko suostua, onko sitten pakko muuttaa pois?

Totta kai. Ei ole mihinkään pakko suostua mutta sitten on tehtävä päinvastainen liike.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä