Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiset vauvat/lapset teillä syövät sormiruokaa

03.01.2007 |

Tuli mieleen sellainen asia, jota olen ihmetellyt. Meillä on 10 kk poika, joka ei edelleenkään vie juuri mitään suuhunsa. Siskon huoneessa saavat barbin kengät ja muut olla ihan rauhassa. Jos antaa ruisleivän palan tai maissinaksun, murustelee sitä, mutta suuhunsa ei vie mitään. Syö kyllä hyvin ja pureskelee, jos sinne suuhun jotain työntää.

Muistelen että esikoinen olisi jo aikaisin (6-8 kk?) aloittanut maissinaksujen yms syömisen itse.

Ja toisaalta jos teillä on ollut samanlaisia lapsia jotka eivät ole suuhunsa mitään työntäneet, ovatko oppineet hyvin syömään itse, vai onko meidän poika vaan liian passattu :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syö innolla sormiruokia.

En muista tarkkaan milloin aloitti. Kuitenkin pitkään on jo niitä popsinut. Olisiko alkanut puolen vuoden iässä.?! Kauhia miten äkkiä sitä unohtaa tuommosenkin asian.:O

Vierailija
2/5 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk iässä annettu käsiin ruokia ja niitä imeskellyt ja siitä opetellut pureskelee, ja annettu siis sellaista mitä jo kuulunut ruokalistallekin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo kaikkea suuhun pistäisi mitä käteen antaa, mutta en vielä ole uskaltanut antaa kurkkua tms. kuin raasteena.

Tytteli-83 ja neiti 6,5kk

Vierailija
4/5 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen taisi jyrsiä ekan kerran näkkäriä/kuivaa ruisleipää n. 6kk iässä. Kohta meinaan tytölläkin maistattaa kuivaa leipää. maissinaksut menee suuhun, samoin kyllä kaikki muukin, mikä käteen sattuu.

sitruska ja muksut 6kk/2v7kk

Vierailija
5/5 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkään esikoinen ei ollut kova viemään suuhun esineitä mutta tämä kakkonen on. esikoinen alkoi kiinnostua itse syömisestä vasta 2-vuotiaana.