Oletko koskaan juonut pontikkaa?
Kommentit (15)
Totta kai. Karseaa kamaa, mutta näin 80-luvulla syntyneelle nuoruudesta ihan tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Karseaa kamaa, mutta näin 80-luvulla syntyneelle nuoruudesta ihan tuttua.
Ei siinä mitään karseaa ole jos se on hyvin tehtyä. Jos taas ei tiedä mitä tekee on maku aivan perseestä ja näkökykykin koetuksella.
Vain itse keittämääni - kaksi kertaa tislattu aina 95% vahvuuteen ja aktiivihiilen läpi suodatettu. Kaivovedellä laimennettuna parempaa kuin mikään pitkäripaisen votka.
70-luvulla maistoin kokikseen lantrattua pontikkaa. Onneksi oltiin autoista ulkona, koska viinahissi toi sen ylös samantien kuin nielaisin. Pojat veteli pitkää huikkaa kuin tyhjää vaan. En muutenkaan ollut nuorena enkä vanhempana viinaanmenevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään karseaa ole jos se on hyvin tehtyä. Jos taas ei tiedä mitä tekee on maku aivan perseestä ja näkökykykin koetuksella.
No, min makumaailmani suosii skottiviskejä ja voimakkaampia punaviinejä, niin ehkä nämä pontikat, kotiviinit ja koskenkorvat ei ole muutenkaan oma juttu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se näkökyky mihinkään lähde. Tislausprosessisa ei näet synny metanolia. Pahimmillaan vain samat aineet tiivistettynä mitä puolivalmisteessa. Sokerin käymisessä ei edes metanolia synny eli kaikki hyvin kunhan ei hedelmiin koske.
Ihan juomalla juonut. Kaverin isä teki pontikkaa ja sitä pöllittiin sitten ala-ikäisinä. Useammat teinikännit tuli vedettyä juurikin pontikalla.
N36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, min makumaailmani suosii skottiviskejä ja voimakkaampia punaviinejä, niin ehkä nämä pontikat, kotiviinit ja koskenkorvat ei ole muutenkaan oma juttu :)
Skottiviski on vain yksinkertaisella kuparipannulla keitettyä ponua jota on säilötty tynnyrissä.
Vierailija kirjoitti:
99,5 % on väkevintä.
Höpö höpö.
Mutta itse kysymykseen, olen juonut pontikkaa. Enon valmistamaa.
Vierailija kirjoitti:
99,5 % on väkevintä.
Höpsistä kukkuu, tjeu atseotrooppinen seos.
Olen, olen myös keitellyt ja kerran olin tehtaineni liki narahtaa kun poliisit kävi maastossa tekemässä hukkareissun. Eivät hoksanneet että vehkeet oli päärakennuksessa. Kuka nyt olohuoneessa keittelisi. Määristä kertoo se että sokerin kertaosto oli n. 80 kg, tosin hain useammasta kaupasta n 20 kg erissä. T: Sulo Kokki, Konginkangas
Olen.
t. M45