Tänävuonna en osta lahjoja
Joululahjoja siis. Veljelleni enkä äidilleni sillä aina osoittavat myöhemmin, että lahjat ovat olleet huonoja mitä olen antanut. Minä olen meidän perheestä ainoa joka oikeesti edes yrittää miettiä mistä toinen ilahtuisi sen sijaan itse saan tyyliin matkalla meille ostetun konvehtirasian, sen kaikista halvimman.. mutta ei se mitään, olen aina nauttinut lahjan antamisesta ja paketoinnista, koko prosessista.
Paitsi nyt viimeiset vuodet aina nämä kaksi aina kertovat kuinka on ollut huono lahja, Lacosten miesten hajuvesi oli huono ja Finlaysonin pussilakanat oli huonoa materiaalia (puuvillaa) eli nämä oli viimevuoden huonot lahjat veljelleni, parhaani yritin ja tiesin että okei en voi ennustaa eikä niiden tarvitse olla vau tätä oon aina halunnut, mutta miksei voisi vaan sanoa kiitos? Miksi pitää myöhemmin oikeen laittaa viestiä ja soittaa kuinka ei ole laadukas materiaali ja hajuvesi oli aluksi hyvää mutta sitten siihen kyllästyi ja sai päänsärkyä jne. Olisko voinut ehkä vaan jättää kertomatta, sanoa jotain neutraalia..
ja äidilleni vaikka toivoisi kynsilakkaa tai tietynlaiset patalaput tai jotain rasvaa, mitä ikinä koskaan hankin on aina päin pe*settä, koskaan ei siis ikinä ole tyytyväinen lahjaansa vaan mollaa sitä noin kuukauden jälkikäteen että ei ole hänen tyyliä että olisit sitä tai tätä ja voi kun olis tätä. Vaikka ostaisi tasan tarkkaan sitä mistä on puhunut että haluaa.
Taas tänävuonna alkoi äidin haaveilut että se ja tämä olis niin kiva saada jne. Sanoin suoraan, että minä en enää osta teille lahjoja kun ihan joka ikinen lahja tähän mennessä on ollut huono. Että mulle tulee oikeesti tosi huono fiilis kun haukutaan sitten mun ostamat lahjat kun mä olen tyyliin ainut joka yhtään edes on yrittänyt panostaa ja arvailla mitä he haluavat. Hiljaa oli, mulle tuli hyvä fiilis. Ainakaan ei kukaan pahoita mun mieltä. Ei mun lahjoja tarvi ylistää, mutta kun aletaan mollaamaan niin nyt saavat nämä kaksi olla ilman. Onneksi on toimen veli joka aina arvostanut mun antamaa lahjaa ja tytär, joka aina tyytyväinen lahjoihinsa.
Totta se on ei aikuiset lahjoja todellakaan tarvitse. Yhdet lahjat ollaan vaihdettu, haluttu ilahduttaa toisiamme. Mutta nyt saavat Pandan konvehtirasiat nämä kaksi.