Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku voi asua asunnoissa, joissa on erillinen keittiö?

Vierailija
28.11.2023 |

Tällainen ihminen ei ilmeisesti välitä hyvästä mausta tai trendeistä.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa erillinen keittiö ja eteinen. Nyt on olkkari, eteinen ja keittiö yhtä samaa huonetta.

Ei ole varaa valita. Asun vuokralla.

Vierailija
22/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua. Kaikki haluaisivat erillisen keittiön, mutta sitä ei ole tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos provosta. On myös olemassa semmoinen malli keittiö-/olohuonesysteemissä kuin "puoliavoin" (itse keksimäni ilmaisu). Eli liesi, tiskikone ja jääkaappi systeemit ei näy suoraan olohuoneeseen, mutta ruokailuryhmä avautuu olohuoneeseen. Eipä sillä eikä sen puolesta, itse kyllä tykkään ihan hirveesti semmosesta järjestelystä, että keittiön kaapit ja koneet ovat olohuoneen peräseinällä ja oon löytänyt niihin hyvin sopivat sohvasysteemit, verhot, matot ym olkkakarin kalusteet sekä kuulosuojaimet. Makuasioista ei kannata kiistellä.

Vierailija
24/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kirjoittaa tällaista paskaa?

Juuri näin, olisi hauska tietää ap:n koulutus😉

Vierailija
25/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli/on tällainen 4h+k 102m2 Munkassa. Keittiö oli sisääntullessa ensimmäisenä ja mallia 9m2 putki. Sitten oli kolme makuuhuonetta ja lopuksi valtava 49,5m oh. Oli kyllä hankalaa kannella ruokaa toiseen päähän asuntoa  Rempattiin keittiöstä pesutilat. Olohuoneeseen tehtiin peräseinälle keittiökaapistot ja iso saareke erottamaan ruokailun. Täydellinen ratkaisu. 

Tuo on näiden vanhojen asuntojen ongelma. Keittiö oli pieni ja piian valtakuntaa, Perustiellä keittiön takana on 23,5 piianhuone. Monet ovat yhdistäneet sen siihen putkikeittiöön, toiset ovat päätyneet siirtämään keittiön olohuoneen takaosaan.

Vierailija
26/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli/on tällainen 4h+k 102m2 Munkassa. Keittiö oli sisääntullessa ensimmäisenä ja mallia 9m2 putki. Sitten oli kolme makuuhuonetta ja lopuksi valtava 49,5m oh. Oli kyllä hankalaa kannella ruokaa toiseen päähän asuntoa  Rempattiin keittiöstä pesutilat. Olohuoneeseen tehtiin peräseinälle keittiökaapistot ja iso saareke erottamaan ruokailun. Täydellinen ratkaisu. 

Tuo on näiden vanhojen asuntojen ongelma. Keittiö oli pieni ja piian valtakuntaa, Perustiellä keittiön takana on 23,5 piianhuone. Monet ovat yhdistäneet sen siihen putkikeittiöön, toiset ovat päätyneet siirtämään keittiön olohuoneen takaosaan.

2kertaa3,5m eli 7 neliötä.

Vierailija
27/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan välitä siitä mikä on muiden mielestä "hyvä maku" tai joku "trendi."

Vierailija
28/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki, kultaseni, ei kaikki.

Vierailija
29/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, erillinen keittiö ja ruokailutila, jolloin ruoka ei haise koko kämpässä ja mahdolliset riskit altaan reunalla ei häiritse muualla oleskellessa.

Onni on iso talo, ehkä jossain 60 neliön kopperoissa voikin olla tarpeen tilanpuutteen vuoksi lykätä joku keittiönurkkaus olohuoneeseen. Kyökki on kyökki, en minä halua nähdä sitä yhtään enempää kun on ruuanvalmistuksen aikana ihan pakko. 

Vierailija
30/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan! Mä en enää osaisi kuvitella itseäni keittiökopperoon yksinäni.

2. kodissamme meillä on 25m2 tupakeittiö missä porukka oleskelee samalla kun kokkaamme yhdessä, se vielä menettele. Mutta kuinka moni erilliskeittiö Suomessa on edes 9m2 ja sinne sullotaan ruokapöytäkin!?

Vierailija
31/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. kodissamme meillä on 25m2 tupakeittiö missä porukka oleskelee samalla kun kokkaamme yhdessä, se vielä menettele. Mutta kuinka moni erilliskeittiö Suomessa on edes 9m2 ja sinne sullotaan ruokapöytäkin!?

Meidän keittiö on n.15 neliötä ja hyvin mahtuu neljän hengen ruokapöytä. Olkkarissa on sitten kuuden hengen ruokapöytä. En todellakaan haluaisi avokeittiötä vaan tykkään kun on erillinen keittiö. Meillä 70 vuotta vanha talo ja asuinneliöitä n.140. 

Jossakin kerrostalo- ja rivariasunnoissa voikin olla pieniä keittiöitä, mutta monessa omakotalossa on ihan kohtuullisen kokoinen keittiö. Olen kyllä asunut sekä kerrostalo- että rivariasunnossa missä ollut ihan kivan kokoinen keittiö ja yli 9 neliötä.

Vierailija
32/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, tällainen tällä kertaa. Seuraavaksi ihmettelee, miksi nainen ei halua lapsia. Sitten voisi ihmetellä, miksi joku haluaa asua vuokralla, kun omistusasunto on niin paljon kivampi. Sen jälkeen luonnollisesti tulee tietysti kysymys, miksi joku haluaa olla bussikuski, kun voisi yhtä lailla olla sydänkirurgikin. 

Maailma on täynnä ihmettelemistä ihmiselle, joka ei ihan täysillä käy. 

Vierailija
33/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän talo on vähän yli 100 neliötä. Keittiö on noin 17 neliön kokoinen. Mun lapsuudenkoti oli vanha maalaistalo jossa oli tupakeittiö ja mun haave aina oli se, että kun sitten kun mulla on oma talo, niin keittiö on erillinen huone.

Vierailija
34/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheessä ei avokeittiö toimi, hajut, savut ja ÄÄNET vuotavat olohuoneeseen ja sitten alkaa tappelu "pitääkö surruttaa just pelin aikaan" tai "pitääkö savuttaa just salkkareiden aikaan" jne

Vierailija
35/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös tykkään parjatuista avokeittiöistä. Isomman kyllä haluaisin kuin tässä kerrostaloasunnossa, mutta kiva kun voi kesken telkkarin katselun mennä suorittamaan jonkun pikkujutun eikä tarvitse eristäytyä muiden vapaa-ajanvietosta.

Minullapa on tv seinällä erillisessä keittiössäni, ollut jo vuosikymmeniä - lisäksi olohuoneessa ja ruokahuoneessakin ovat telkkarit. En ole himokatsoja ollenkaan, mutta tykkään, että se mahdollisuus pitää olla. Erillinen keittiö ruokapöydällä ilman muuta, omani on 22 neliötä ja oven saa kiinni ruokahuoneeseen. Keittiöstä pääsee myös ulos puutarhaan joten kompostiin on biojäte äkkiä viety vaikka kolme kertaa päivässä. Keittiöseinä olohuoneessa on kaameus, kuka lienee sellaisen keksinyt. Jäätävä trendi mutta onhan niitä muitakin kaameuksia kuten esim. musta keittiö tai musta kylppäri. 

Vierailija
36/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, erillinen keittiö ja ruokailutila, jolloin ruoka ei haise koko kämpässä ja mahdolliset riskit altaan reunalla ei häiritse muualla oleskellessa.

Onni on iso talo, ehkä jossain 60 neliön kopperoissa voikin olla tarpeen tilanpuutteen vuoksi lykätä joku keittiönurkkaus olohuoneeseen. Kyökki on kyökki, en minä halua nähdä sitä yhtään enempää kun on ruuanvalmistuksen aikana ihan pakko. 

Tykkään olla muutenkin keittiössä. Yllärivieraat kahvittelen keittiön pöydän päässä - ikkunasta mahtavat näköalat. Keittiössäni on isohko puinen pöytä ja puuhella, on oikein kodikas paikka puuhailla, syödä ja kahvitella. 

Vierailija
37/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään olla muutenkin keittiössä. Yllärivieraat kahvittelen keittiön pöydän päässä - ikkunasta mahtavat näköalat. Keittiössäni on isohko puinen pöytä ja puuhella, on oikein kodikas paikka puuhailla, syödä ja kahvitella. 

Minusta keittiö taas on talon tympein paikka heti vessan jälkeen ja poissa silmistä, poissa mielestä on ihan hyvä omalta kannaltani :) 

Vierailija
38/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 17m2  erillinen keittiö enkä toisenlaista haluaisi, enkä todellakaan tahdo nähdä olohuoneesta keittiöön. 

Trendipellet voi mun puolesta vaikka suksia kuuseen.

Vierailija
39/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän keittiö on n.15 neliötä ja hyvin mahtuu neljän hengen ruokapöytä. Olkkarissa on sitten kuuden hengen ruokapöytä. En todellakaan haluaisi avokeittiötä vaan tykkään kun on erillinen keittiö. Meillä 70 vuotta vanha talo ja asuinneliöitä n.140. 

Jossakin kerrostalo- ja rivariasunnoissa voik

Meidän pöytä on 12 hengelle + jatkopala joten ei ihan mahdu normikeittiöön

ed

Vierailija
40/74 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei meidänkään keittiöön mahtuisi tuo kuuden hengen pöytä. Olkkariin on joskus laitettu sen lisäksi kaksi neljän hengen pöytää, että mahtui kaikki syömään. Olkkari on n.30 neliötä ja pitkämäinen niin mahtuu hyvin pöydät. En todellakaan haluaisi mitään avokeittiötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan