Tää on ihan kauheeta! Jalat levinneet kokoon 40, vaikka aluperin ennen lapsia oli 38 koko. Ei naurata.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
No pieni suhteellisuuspläjäys tähän väliin: entisaikaan naiset jäi pidätyskyvyttömiksi, jos synnytyksiä oli useampi ja/tai olivat vaikeita. Ei korjausleikkauksia, ei kertakäyttösuojia...
Pidätyskyvyn puute on edelleen aika monen synnyttäneen ongelma, johon lääkärikunta suhtautuu hyvin vähätellen. Samoin vatsalihasten erkauma. Molempiin tarjotaan sellaista voivoiyritäjumpata -mantraa. Leikkauskorjauksiin pääsee, jos on pätäkkää teettää ne yksityisellä.
Ikääntymisen myötä jalka leviää. Mulla oli 39 ja nyt se on 40.
pienet on murhees oon halvaantunu
Itselläni muuttunut numerosta 39 --> 40. Tämä tapahtui kyllä 10 vuotta lapsen syntymän jälkeen.
Oon 42 ja ollut raskaana kaksi kertaa. Jalka on edelleen samankokoinen kuin se oli silloin kun olin 10-vuotias, eli kokoa 39.
Taikka sitten ihmisestä tulee niin mukavuudenhaluinen, ettei viitsi enää ahtaa jalkojaan väkisin liian pieniin kenkiin
Parempi että leviää jalat kuin perse.
Leviää vai pitenee?
Jos leviää niin oikea ratkaisu ei ole kasvattaa kengännumeroa vaan valita leveämpilestisiä kenkiä samassa koossa. Noin yleisesti ottaen moni nainen käyttää varsin kärjestä niin kapeita kenkiä että olisi jaloille vain hyväksi jos ne mahtuisivat vähän leviämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko sillä nyt oikeesti mitään väliä, jos jalat on kivuttomat ja toimivat? T. Kengän koko 43
Miksi tässä maassa ei koskaan saisi surra ulkonäöllisiä seikkoja. Aina joku kertomassa mistä pitää olla kiitollinen.
Ulkonäöllisiä? Kokojen 38 ja 40 kengillä on eroa 1,4 cm.
Eihän tässä ole mistään muusta kyse, kuin lapsellisesta ajatuksesta siitä, että pienempi kengänkoko olisi jotenkin "hieno".
Yhtään mitään haittaa tuosta ei ole, etua voi olla. Kokoa 40 saanee kaupoista helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pieni suhteellisuuspläjäys tähän väliin: entisaikaan naiset jäi pidätyskyvyttömiksi, jos synnytyksiä oli useampi ja/tai olivat vaikeita. Ei korjausleikkauksia, ei kertakäyttösuojia...
Pidätyskyvyn puute on edelleen aika monen synnyttäneen ongelma, johon lääkärikunta suhtautuu hyvin vähätellen. Samoin vatsalihasten erkauma. Molempiin tarjotaan sellaista voivoiyritäjumpata -mantraa. Leikkauskorjauksiin pääsee, jos on pätäkkää teettää ne yksityisellä.
No sitä suuremmalla syyllä jalan leviäminen on pieni ongelma!
Onneksi mulla ei lapsia niin ei ainakaan p*seen repeämistä tarvi tapella lääkäreiden(!) kans. Ai niin, onhan nykyään sentään vaippoja, siinä sentään pääsee helpommalla kuin entisaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin on kengännumero 43 eli en saa enää naisten kenkiä kuin Sieviltä ja parita muusta paikasta. Nuorena kengän koko oli 39 eli ei kovin siro silloinkaan. Myöe kädet on keskivertoa isommat, vaikka muuten olen normaalin näköinen.
Kai ne sun hiihtimet on Hiihtoliiton hyväksymät?
Mun jalat kasvo koosta 41 kokoon 42 vuodessa - ilman lapsia. Ei ongelmaa.
Tuli vähän yllätyksenä että vaihdevuosiin tai niitä edeltävään aikaan kuuluvat myös jalkaterän ongelmat. On jalkapöytä madaltunut ja kipuillut. Ei varsinaisesti kengännumero suurentunut mutta leveämpi kenkä on tarpeen. Vuoden verran jalkapohjat kipuilivat ja lopulta jalkapöydän luutkin etsivät naksuen paikkaansa kunnes tämä rauhoittui. On myös hermoppinnettä parin varpaan kohdalla. Jumppaohjeita olen saanut ja niitä käyttänyt Ei auta ihan joka vaivaan.
N48
Mulla on leveät ankanräpylät ilman lisääntymistäkin, kokoa 39. Ja aina kengät hankaa ne rikki jostain kohden. Pohkeet on 44 cm leveät paksuimmasta kohdasta lyhyissä tappijaloissa, joten näytän jo pelkästään tuon takia friikiltä.
Ei pelkästään raskaudesta, vaan myös iän myötä ja kengän koko voi kasvaa jopa kaksi numeroa.
Se on hinta eletetystä elämästä.
Jos haluaa, ettei jalka "kasva", kroppa pysyy timmissä kunnossa, iho sileänä ja kimmoisena, pitäisi kuolla nuorena, ettei tulisi eletyn elämän ja iän mukana tuomia muutoksia. Ihmisen rapistuminen alkaa jo 25 ikävuoden jälkeen ja kiihtyy kohti vanhuutta. Viisikymppisenä ollaan jo pitkällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään synnyttäneiden, vaan yhtälailla pidätyskyky heikkenee iän myötä. Luonnollinen ilmiö ja lääketiett.fakta.
Meitsi on laskenut alleen 30+ ikäisestä, prööts.
KossuKeijo
Koska ihminen rappeutuu ihan joka kohdasta koko elämänsä ajan, on ihan hyvä asettaa asiat myös mittasuhteisiinsa. Itseäni ärsyttää, miten epäterveellisiä kauneusstandardeja naisille asetetaan. Seuraavaksi pitää varmaan surra rumia kyynärpäitään