Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää on ihan kauheeta! Jalat levinneet kokoon 40, vaikka aluperin ennen lapsia oli 38 koko. Ei naurata.

Vierailija
27.11.2023 |

Muilla samoin?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vähän yllätyksenä että vaihdevuosiin tai niitä edeltävään aikaan kuuluvat myös jalkaterän ongelmat. On jalkapöytä madaltunut ja kipuillut. Ei varsinaisesti kengännumero suurentunut mutta leveämpi kenkä on tarpeen. Vuoden verran jalkapohjat kipuilivat ja lopulta jalkapöydän luutkin etsivät naksuen paikkaansa kunnes tämä rauhoittui. On myös hermoppinnettä parin varpaan kohdalla. Jumppaohjeita olen saanut ja niitä käyttänyt Ei auta ihan joka vaivaan.

N48

Sama. Ei lapsia, mutta esivaihdevuosissa alkanut jalkaterä levitä ja lässähtää. Jopa todella kovia kipuja välillä oli, mutta nyt jalat tuntuu sopeutuneen uuteen malliinsa eikä juuri ole enää kipuja. - n 49 v

Vierailija
42/72 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkareitteni koko kasvoi 41:stä 42:teen heti, kun mittasin jalkani ohjeen mukaan ja lisäsin siihen 1,5 cm. Kauhistelin ensin uutta kokoa ja mieleni teki ostaa pienemmät entiseen tyyliin. En kuitenkaan ostanut. Nyt ei varpaat tavoita kärkeä jyrkässäkään alamäessä ja se on ihanaa. Parhaina aikoina normaali kengän koko oli 39,5 ja se riitti hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni koko raskaudet ja heti synnytysten jälkeenkin samat kengät, mutta sitten seuraavana kesänä ei mystisesti enää mennytkään vaan puristi. Eli jalka levisi vasta kuopuksen imetysaikana? 

Jalka on kasvanut n. 1,5 kokoa, tai ehkä koon ja se puolikas on tullut mukavuudenhalun myötä... 

Vierailija
44/72 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pieni suhteellisuuspläjäys tähän väliin: entisaikaan naiset jäi pidätyskyvyttömiksi, jos synnytyksiä oli useampi ja/tai olivat vaikeita. Ei korjausleikkauksia, ei kertakäyttösuojia...

Pidätyskyvyn puute on edelleen aika monen synnyttäneen ongelma, johon lääkärikunta suhtautuu hyvin vähätellen. Samoin vatsalihasten erkauma. Molempiin tarjotaan sellaista voivoiyritäjumpata -mantraa. Leikkauskorjauksiin pääsee, jos on pätäkkää teettää ne yksityisellä.

Ei pelkästään synnyttäneiden, vaan yhtälailla pidätyskyky heikkenee iän myötä. Luonnollinen ilmiö ja lääketiett.fakta. 

Ai että sulkijalihas vaan pettää yhtäkkiä? Pientä virtsankarkailua voi toki olla, siis sellaista mihin jumppa auttaa. Mutta jos synnytyksessä repeää peräsuoleen asti niin se on kuulemma voi voi vaan.

Vierailija
45/72 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen aina mitään raskautta tarvita. Ylipaino kasvattaa myös jalkaa.

Vierailija
46/72 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole samoin. Sama jalkakoko, yhtä kapea, vaikka ylipainoa on. Yritän kyllä pudottaa painoa. En tosin syö suolaa juuri tai juo liikaa nesteitä. Paitsi joskus on nesteitä. Ei ole turvotusjuttuja ilmeisesti suvun puolelta, että olisi joku vaiva. Ei näytä nyt siltä.

Vierailija
47/72 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelsiteet löytyy ajan myötä. Täälläkin koko kasvanut 38stä 40:n. Aika ja maan vetovoima.

Vierailija
48/72 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten pyöreäkärkiset kengät on paremmat.

Vierailija
49/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin kauheaa? Ihan hyvin löytyy korkkareita ja muitakin hienompia kenkiä koossa 40. Vasta koko 43 alkaa tuottaa vaikeuksia.

Jos kyse on ulkonäöstä, ei kukaan tavallinen ihminen edes huomaa toisten kenkien kokoa.

Vierailija
50/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa syytät siitä lapsia, ei johdu lapsista. Jalkapöytä laskeutuu iän myötä joka tapauksessa.

Oma oli 39 parikymppisenä, nyt 41 viisikymppisenä eikä lapsia.

Vierailija
51/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kokoon perse on levinnyt ?

Tapauksen tietäen niin 1,7x lienee aikalailla kohdallaan :D

Vierailija
52/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästät hiihtosuksien ostosta.

T: N42 (siis kengänkoko)

Vierailija
53/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä vähän aattelin että miksköhän porukka alkaa vanhemmiten löntystellä laitoskengissä ja krokseissa, nyt se selvisi.

Vierailija
54/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassahan on joku kulttuuri, missä tyttölapsilta leikataan varpaista pois sen verran, että aikuisena menee joku 34 numeron kenkä kun se on muka kaunista. Oli ihan suomalaisissa uutisissa joskus juttu vanhasta mummosta, jolla oli tällä tavalla lapsena pätkityt jalat. Ihan hirveää.

Vierailija
55/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltei kaikilla jalka suurenee iän myötä.

Totta, nuorena koko oli 4, nyt 4,5 - 5. 

Vierailija
56/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää miten jotkut pystyy kävelemään kapeilla korkeilla korkkareilla. Itselläni se tuntuu kuin varpaisillaan kävelisi koko ajan eli päkiä väsyy ja varpaankynnet on ihan muusina.

Vierailija
57/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltei kaikilla jalka suurenee iän myötä.

Kenkäkaupan myyjä selitti tätä minulle kerran, kun olin turhaan sovittanut useita kenkiä. Numero oli

nuorena 36 ja nyt on 38. Jostain syystä pienikokoista jalkaa pidetään hienona. Jotkut ostavat esim.

lapselleen liian pienet kengät ja suuttuvat, jos myyjä neuvoo ottamaan isompaa kokoa.

Vierailija
58/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on kengännumero 43 eli en saa enää naisten kenkiä kuin Sieviltä ja parita muusta paikasta. Nuorena kengän koko oli 39 eli ei kovin siro silloinkaan. Myöe kädet on keskivertoa isommat, vaikka muuten olen normaalin näköinen.

Onneksi monet miesten kengät on hyvin samanlaisia nykyään kuin naisten kengät. Jotkut lenkkarit, tennarit ja kuomat esim. En erottaisi sun jaloista, kummat sulla on, miesten vai naisten.

Vierailija
59/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole samoin. Sama jalkakoko, yhtä kapea, vaikka ylipainoa on. Yritän kyllä pudottaa painoa. En tosin syö suolaa juuri tai juo liikaa nesteitä. Paitsi joskus on nesteitä. Ei ole turvotusjuttuja ilmeisesti suvun puolelta, että olisi joku vaiva. Ei näytä nyt siltä.

Tätä mä muuten ihmettelen aina, kuinka joillain tosi isoilla naisilla on erittäin pieni jalka. Joku 36 tai 37. Miten ne pikkuruiset jalkaterät kestää sen painon?

Vierailija
60/72 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi käsittää miten jotkut pystyy kävelemään kapeilla korkeilla korkkareilla. Itselläni se tuntuu kuin varpaisillaan kävelisi koko ajan eli päkiä väsyy ja varpaankynnet on ihan muusina.

Mä pystyin helposti nuorena, mutta painoin silloin alle 50 kiloo. Kävelin jopa matkoilla kaupungilla koko päivän korkkareilla, mikä oli ihan pirun tyhmää näin jälkeenpäin tajuttuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän