Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki on pilannut elinvoimaisen keskustan virheellisen liikennepolitiikan myötä. Aneeminen yleisvaikutelma nykyään!

Vierailija
27.11.2023 |

Ajoin Helsingissä autolla pitkästä aikaa ja totesin, että liikennejärjestelyt on muutettu autoilijan kannalta todella hankaliksi ja joustamattomiksi. Liikkuminen kaupungin sisällä on vaihtoehdotonta tai jopa mahdotonta. kun katuja on suljettu autoilta, kääntymiskieltoja on todella paljon ja siihen päälle vielä valtaisa määrä tietyömaita. Tähän päälle vielä pysäköimisen vaikeus ja sen järkyttävän kovat hinnat, niin eihän Helsinkiin todellakaan kannata autolla enää tulla.  Ymmärrän sen, että vuosia vihreät ovat havitelleet Helsingin keskustasta autotonta kävelykeskustaa, mutta se ei ole missään tapauksessa näin pienessä pullonkaulaan ahdetussa kaupungissa  järkevää. Helsinkin keskusta ahdettu niemen kärkeen, joten Helsingin läpi ei ole tarvetta ajella. Nyt kun katuja on suljettu ja lisää ollaan sulkemassa (esim. Kaivokatu),  niin ei Helsingissä autolla enää mitään tee. Autoilijat eivät myöskään ole siirtyneet julkisen liikenteen käyttäjiksi, joten sen myötä Helsingissä ei yritystoiminta enää kannata kuten ennen. Esimerkiksi kauppakatuna tunnettu Aleksanterinkatu ei ole enää lainkaan samanlainen vilkas katu kuin ennen. Kivijalkakauppojen tilalle on tullut lähinna jokunen kahvila, mutta yleisilme on aneeminen. Näyttää siltä, että puolue, joka Helsingin politiikkaa sanelee, ei kykene edes kunnallisella tasolla tekemään järkeviä päätöksiä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla aneeminen, mutta on poliittisesti oikeaoppinen!

Vierailija
2/6 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot tulisi jättää kehäkolmosen ulkopuolelle. Ilmainen joukkoliikenne kuljettamaan landet keskustaan. Vakuutusyhtiöt säästäisi hetkessä saman summan kuin ilmainen joukkoliikenne maksaisi helsinki/espoo/vantaa alueelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autot tulisi jättää kehäkolmosen ulkopuolelle. Ilmainen joukkoliikenne kuljettamaan landet keskustaan. Vakuutusyhtiöt säästäisi hetkessä saman summan kuin ilmainen joukkoliikenne maksaisi helsinki/espoo/vantaa alueelle.

Jaa, jos sulle elämä on ikuista säästämistä, se ei toki ole sitä kaikille. Johonkin vihervassun joukkoliikennemuotoon en jalallani astu!

4/6 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autot tulisi jättää kehäkolmosen ulkopuolelle. Ilmainen joukkoliikenne kuljettamaan landet keskustaan. Vakuutusyhtiöt säästäisi hetkessä saman summan kuin ilmainen joukkoliikenne maksaisi helsinki/espoo/vantaa alueelle.

Mutta jotta tulisi Helsingin keskustaan, siellä pitäisi olla jotain, minkä vuoksi sinne haluaisi tulla.  Tuo autoilun rajoittaminen on varmaankin yksi tekijä keskustan hiljenemiseen, mutta toinen - ja ehkä tärkeämpi - tekijä on se, ettei siellä oikein ole enää mitään sellaista, mitä ei saisi muualtakin. Okei oopperatalo ja jotain tällaista, mutta eihän keskivertosuomalaisella oikein ole enää edes varaa sellaisiin huvituksiin. Ainakaan kovin usein. 

Vierailija
5/6 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä äänestetään näitä vihreitä valtaan kun näin tyhmiä päätöksiä tekevät? Tyhmää!

Vierailija
6/6 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autot tulisi jättää kehäkolmosen ulkopuolelle. Ilmainen joukkoliikenne kuljettamaan landet keskustaan. Vakuutusyhtiöt säästäisi hetkessä saman summan kuin ilmainen joukkoliikenne maksaisi helsinki/espoo/vantaa alueelle.

Ei vakuutusyhtiöt maksa niitä kolarien kustannuksia. Maksaja on autoilija, vakuutusmaksuina. Loppusumma +/-0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme