Naiset tulkitsevat tavalliset arjen vuorovaikutus tilanteet ahdisteluksi?
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tulkitse. Olen työskennellyt koko työikäni naisvaltaisella alalla, eikä kukaan ole koskaan syyttänyt ahdistelusta.
T. Mies
Kiitos! Olin jo kirjoittamassa, että eikö tällä palstalla ole yhtyään normaalia miestä, vain ap:n kaltaisia va jakkeja. Pelastit päiväni 🤗
Itsekin työskentelen pomona naisvaltaisella alalla eikä kukaan nainen ole koskaan ahdistunut minun kehuista tai kosketteluista.. päinvastoin ;):)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tuntuu ahdistelulta, se on ahdistelua.
Siis jos vaikka sattuu samaan hissiin tai vilkaisee toisen mielestä silleen ahdistelevasti?
Jos jatkat toimintaa, josta toinen viestittää epämukavuutta, se on ahdistelua. Jos otat kontaktia ja toinen ei vastaa siihen tai väistää yrityksen, se on ahdistelua. Myös jos et anna toiselle aikaa tai mahdollisuutta väistää kanssakäymistä tai säilyttää omaa tilaansa. Toisin sanoen, ahdistavaksi koetaan, kun toinen ei huomioi oikeuttasi henkilökohtaiseen tilaan tai vapauteen kommunikoinnissa tai tästä pidättäytymisestä.
Ennen vilkaisua et voi tietää. Mutta sitten kun tiedät, kunnioita toisen toivetta niin ei et sorru ahdisteluun. Ahdistelua on valinta jättää huomioitta toisen oikeus valita, kuinka tämä on kanssakäymisessä muiden kanssa, halutessaan.
Siis on ahdistelua jos jatkat kontaktin ottamista kun toinenvon siitä vetäytynyt *
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä koskettelet arjessa? Ei naisia saa kosketella.
Onko sulla todellakin niin heikko itsetunto, että sä et ota sitä imarteluna, jos mä kehun sun persettä ja sanon, että haluun kosketella sitä?
Ainiin, unohdin teidä naisten kaksinaismoralismin tässäkin asiassa, että yhtäkkiä se onkin ihan ok, kun sen tekee joku "ihana mies"
Ihan kipeä kommentti ja kertoo kyllä ihan riittävästi sun mielentilasta. Lääppiminen ei ole imartelua eikä sulla ole mitään oikeutta kajota kehenkään. Ja tästä kiellosta syyllistät vielä naisia. Sulla tässä on huono itsetunto kun et saa huomiota puheenlahjoillasi vaan pitää alentua kähmimiseen. Mutta toki, jos kommentit on laatua "haluan puristaa sun persettä" niin harvempi nainen si
Voin taata, ettei menestystä tule tuolle sun sanalliselle(kaan) ehdotukselle. Ihan mielenkiinnosta kysyn: kun toimit näin niin miten reagoit kieltävään vastaukseen?
Vierailija kirjoitti:
Naiset on neuroottisia ja ahdistuu helpommin kuin miehet ja miehet ei tätä aina tajua. Koska miehet ei ahdistu vähän kaikesta ja usein ihan muuten vaan.
Katotaan kun sua tulee 120 kg punttimörssäriäijä vähän tuijottamaan ja silittämään pepusta, viekäkö ei ahdista! Mut niinii, kun itse menet puolta pienemmän naisen kimppuun niin nainen "ahdistuu turhasta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteni koskettaa kassaneihin kättä, kun maksan ostokseni käteisellä. Kassaneidin näkökulmasta se on mikroaggressio, mutta minulle se on puhdasta nautintoa. T: setämies
Vain mies voi olla ylpeä näin säälittävästä elämästä.
Vain nainen voi olla tajuamatta sarkastista setämies läppää
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään ongelmaa. Valitsen aina mies puolisen kassan marketissakin, joita nykyisin onkin hyvin ja yleensä paljon fiksumpia kuin naiset. Jos muissa liikkeissä ei ole mies puolista asiakas palvelijaa niin vaihdan liikettä. Jos tulee puhelu jossa puhuu tuntematon nais ääni niin suljen puhelimen. Vähän aikaa sitten kadulla makasi ihminen niin kävelin lähemmäksi ja näin että se oli nainen saaneena jonkin kohtauksen niin vaihdoin toiselle puolen katua. Töissäkin naiset on jo oppineet että en heitä tervehdi enkä suostu tekemään heidän kanssaan töitä. Naisen yrittäessä tulla juttelemaan kanssani teen välittömästi selväksi miten vastenmieliseksi koen hänen yrityksensä. Naiset ovat kuin ilmaa minulle ja hyvä niin.
Joo ihan selvästi naiset ovat kuin ilmaa sinulle :DDDD.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tuntuu ahdistelulta, se on ahdistelua.
Ette näe tässä mitään ongelmaa?
ap
Nähdään se ongelma selkeästi, että sinä et ymmärrä mikä on ahdistelua.
Miltä sinusta tuntuisi, jos lipevän homomiehen lämmin käsi viipyy liian kauan olkapäälläsi niin, että se melkein polttaa? Tai kehuu sinun kauniita silmiä ja tuijottaa haaroväliäsi? Tai kysyy onko sinulla poikaystävää? Mitä teet illalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteni koskettaa kassaneihin kättä, kun maksan ostokseni käteisellä. Kassaneidin näkökulmasta se on mikroaggressio, mutta minulle se on puhdasta nautintoa. T: setämies
Vain nainen voi olla tajuamatta sarkastista setämies läppää
Vain mies kääntää aina vastapuoleen omat mokat.
Vierailija kirjoitti:
Saako sinusta miehiä kosketella? Miksei sukupuolesta riippumatta jokaisella ole oikeus fyysiseen koskemattomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään ongelmaa. Valitsen aina mies puolisen kassan marketissakin, joita nykyisin onkin hyvin ja yleensä paljon fiksumpia kuin naiset. Jos muissa liikkeissä ei ole mies puolista asiakas palvelijaa niin vaihdan liikettä. Jos tulee puhelu jossa puhuu tuntematon nais ääni niin suljen puhelimen. Vähän aikaa sitten kadulla makasi ihminen niin kävelin lähemmäksi ja näin että se oli nainen saaneena jonkin kohtauksen niin vaihdoin toiselle puolen katua. Töissäkin naiset on jo oppineet että en heitä tervehdi enkä suostu tekemään heidän kanssaan töitä. Naisen yrittäessä tulla juttelemaan kanssani teen välittömästi selväksi miten vastenmieliseksi koen hänen yrityksensä. Naiset ovat kuin ilmaa minulle ja hyvä niin.
Kiitos, kun säästät naiset ahdistukselta, jota väistämättä seuraisi kanssakäymisessä ihmisen kanssa, joka ei pysty tai halua kunnioittaa muita. Haluat valtaa, tavalla tai toisella. Jos et saa sitä muuten, käytät sitä kieltäytymällä kanssakäymisestä. Se on se viimeinen yritys. Koska neuvottelemaan et ryhdy. Your way or highway. Tällaisesta kyvyttömyydestä toimia muiden kanssa heidät huomioiden on kyse myös ahdistelussa. Sitä vaan toteutetaan eri tavoin, yhtä kaikki toiset mitätöiden ja ohittaen. Cheers!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tehdä tulkintoja toisen trollauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Voi ressukkaa. Eli kun et osaa toimia naisten kanssa neutraalisti, niin et ole kanssakäymisessä ollenkaan? Sun elämääsihän tuo selkeästi rajoittaa kun joudut kikkailemaan noin typerästi.
Miehet ei todellisuudessa kestäisi "neuroottisen" naisen osassa päivääkään. Ei se niin mene, että ahdistelukokemus on sama jos miestä lähestyy joku 55 kg pieni pimu. Kokemus on sama, kun olet puolta isompien ja puolta vahvempien ukkojen ympäröimänä, vähän väliä kuulet jotain limaista läppää ja kopioidaan kiin, ette tiedä kuka se edes oli.
Ei tarvitse esittää typerää. Ei kyse ole niistä junteista jutuista, vaan voimaepäsuhdan ja rajoja kunnioittamattoman käytöksen luomasta fyysisen aggression pelosta.
Onko ap kirjolla?
Itselläni ei ole mitään epäselvää sen suhteen, mikä on ahdistelua, mikä ei. Olen naisvaltaisessa työpaikassa, enkä tasan tarkkaan ole käyttäytynyt näiden 16 vuoden aikana kertaakaan niin, että kenellekään olisi tullut epämukava olo. En edes alkoholipitoisissa pikkujouluissa. Pärjään naisten joukossa tosi hyvin, minut hyväksytään kaikkeen mukaan, ja tulen kohdelluksi tasavertaisena. Minulla on vaimo kotona, jota joskus lähestyn sek.uaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla todellakin niin heikko itsetunto, että sä et ota sitä imarteluna, jos mä kehun sun persettä ja sanon, että haluun kosketella sitä?
Ainiin, unohdin teidä naisten kaksinaismoralismin tässäkin asiassa, että yhtäkkiä se onkin ihan ok, kun sen tekee joku "ihana mies"
Eri mutta tietoisku sulle, kukaan ei ole imarreltu kun hirveä hyypiö kehuu persettä. Jos komea mies kehuu persettä, se laskee miehen pisteitä 80%, mutta silti joku voi jäädä katsomaan pystyykö mies vielä pelastamaan tilanteen.
Jos kokisit asian ahdisteluna toisen miehen tehdessä niin sinulle, nainen kokee sen ahdisteluna sinun tekemänäsi.
Tervepäiset miehet ovat naisten seurassa yhtä rennosti kuin ennenkin ja tekevät aloitteitakin entiseen malliin. He ymmärtävät eron.
Autistitkin voivat oppia normaalin sosiaalisen kanssakäymisen perusteet, Ap :)
Ahdistelua on se, kun ihminen, josta ei ole kiinnostunut seksuaalisesti jatkaa seksuaalisia lähestymisiä vaikka on jo saanut asiaan kielteisen vastauksen. Ahdistelua ei ole se, että mies, jolle nainen on antanut vihreää valoa jatkaa lähestymistään. Oleellista on onko nainen kiinnostunut ja pakkien kunnioittaminen. Kysymys ei ole kaksinaismoraalista tms. vaan ihan yksinkertaisesti siitä, että jos saat pakit, kunnioita sitä ja lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kipeä kommentti ja kertoo kyllä ihan riittävästi sun mielentilasta. Lääppiminen ei ole imartelua eikä sulla ole mitään oikeutta kajota kehenkään. Ja tästä kiellosta syyllistät vielä naisia. Sulla tässä on huono itsetunto kun et saa huomiota puheenlahjoillasi vaan pitää alentua kähmimiseen. Mutta toki, jos kommentit on laatua "haluan puristaa sun persettä" niin harvempi nainen si
"Tässä puhuttiin nyt sanallisesta flirttailusta eikä mistään lääppimisestä. Oon samaa mieltä että nykyään naiset suuttuu aiheesta kun islaminuskovaiset käy kourimaan metrossa."
Kovin haluat syytellä ulkomaalaisia, ainoat jotka minua ovat kourineet ja häiriköineet ovat olleet ihan supisuomalaisia.
Jos jatkat toimintaa, josta toinen viestittää epämukavuutta, se on ahdistelua. Jos otat kontaktia ja toinen ei vastaa siihen tai väistää yrityksen, se on ahdistelua. Myös jos et anna toiselle aikaa tai mahdollisuutta väistää kanssakäymistä tai säilyttää omaa tilaansa. Toisin sanoen, ahdistavaksi koetaan, kun toinen ei huomioi oikeuttasi henkilökohtaiseen tilaan tai vapauteen kommunikoinnissa tai tästä pidättäytymisestä.
Ennen vilkaisua et voi tietää. Mutta sitten kun tiedät, kunnioita toisen toivetta niin ei et sorru ahdisteluun. Ahdistelua on valinta jättää huomioitta toisen oikeus valita, kuinka tämä on kanssakäymisessä muiden kanssa, halutessaan.
Yleensä esim. ahtaassa hississä toisen tilaan sulloutumista ei koeta ahdisteluksi. Mutta jos et säilytä kohteliasta välimatkaa jos tilaa on, koetaan. Kyse on valinnasta, eikä tilanteesta. Valinnasta olla kunnioittamatta toista ja kohde kokee tämän syystäkin uhkana.