Hormoonikorvaushoito käyttääkö joku
Käyttääkö joku hormoonikorvaishoitoa ja erityisesti laastareita joissa keltarauhashormoonia ja estrogeenia? Minulle ei ole sopineet e pillerit. Mieli ala on muuttunut niistä masentuneeksi ja sumuiseksi. Kertokaa rohkeasti kaikki!
Kommentit (9)
Minulle ne laastarien liimat aiheutti ihottumaa ja erittäin pahaa vielä. Hirveitä myrkkyjä liimassa vaikka muuten en ole allerginen. Yritettiin useaan otteeseen, mutta ei sopinut. Suun kautta otan lääkkeen ja hyvin toimii.
Käytin suun kautta otettavia lääkkeitä, mutta minusta tuli vihainen ja olin aina tyytymätön kaikkeen. Liian suuri hormonimäärä? Töissäkin paloi herkästi pinna. Nyt käytän vain paikallista hormonivalmistetta. On hyvä fiilis.
Joo. Mukavaa kun vastauksia tulee. Minulla endometrioosi ja saattaa käydä niin, että aloitan hormoonikorvaushoidon jos menen leikkaukseen. Ensin oli hoitona matalampi hormooniset e-pillerit. Mieliala laski kuin lehmänhäntä. Sitten tuli vahvemmat pillerit ja samat ongelmat jatkuu. Vähän pelottaa jos se hormoonikorvaushoitokin pistää pään sekasin
Luultavasti. Ei niitä muuten olisi saatavana
Eli siis aiheuttaako korvaushoitolaastarit myös mielialaongelmia?