Tunnetko aikuisia ihmisiä, jotka eivät tiedä politiikasta mitään?
Ihmettelen, ettei eräs yli 20-vuotias tiedä, mikä vasemmisto ja oikesto on. Se on ihan perustietoa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Lista pääpuolueista ja oma käsitys siitä, että mitä mikäkin puolue edustaa?
siis lyhyesti ja kansantajuisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiset saavat tukia ja oikeistolaiset maksavat ne. Vasemmistolaisille kaikki on aina yhteiskunnan syytä ja oikeistolaisille ihminen on oman laivansa kapteeni. Sen verran tiedän.
Ylläolevasta näkee, että on paljon ihmisiä, jotka luulevat tietävänsä jotain politiikasta, mutta käytäntö osoittaa päinvastaista.
Tunnen ja paljon tunnenkin sellaisia. Ihan järkyttävää, ettei maailmanmeno heitä kiinnosta tippaakaan. Palstoilla sitten kirjoittavat mututietoa tai toisilta kuulemaansa mantraa eli ihan täys höpöä. Ei viitsitä vaivautua ottamaan asiasta selvää. Harva tietää edes EU-jäsenvaltiot tai miten EU on perustettu. Suomessa toimii henkilökultti, julkkiksia äänestetään eduskuntaan, aivan turhaa porukkaa ainakin 90% julkkiksista jotka ovat eduskunnassa, läppää osaavat heittää vaikkeivat mistään mitään tiedäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis lyhyesti ja kansantajuisesti?
tarttukaa nyt tähän, pääsette pätemään tiedoillanne!
Ei kukaan oo sun henkilökohtainen politiikkatietopankki. Ota ite selvää politiikasta eläkä kysele muiden näkökulmaa asiaan. Ihme tyyppi. Kuulostat ihan kommarilta.
Äänestykseen pitäisi suorittaa kortti, kun tietää Tarvittavan määrän politiikasta ja yleisesti suomen ja koko maailman tilanteesta. Ei riitä että parilta kaverilta kuulee toisen käden tietoa. 👍👍👍👍
Minä olen juuri tällainen suurinpiirtein rippikoulun käynyt ja rokotettu. En oikein tiedä mikä on oppositio, vasemmisto ja oikeisto ja miten ihmeessä näistä ei koulussa opetettu. Taidan pysyä tyhmänä loppuikäni, mutta haitanneeko tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiset saavat tukia ja oikeistolaiset maksavat ne. Vasemmistolaisille kaikki on aina yhteiskunnan syytä ja oikeistolaisille ihminen on oman laivansa kapteeni. Sen verran tiedän.
Tuo nyt vaan osoittaa kuinka typerä ja tietämätön olet.
En tunne. Olen törmännyt tällaisiin vain av-palstalla. Tosin eipä täällä tiedä minkä ikäisiä muut kirjoittajat ovat.
Voisivatko nämä politiikasta paremmin tietävät sitten opastaa jotenkin meitä tyhmempiä eikä vain haukkua av-palstalla.
Suuri osa ihmisistä kuvittelee tietävänsä mistä politiikassa on kysymys.
Demokratia on suurimmassa määrin silmänkääntötemppu. Samat ison rahan edustajat päättävät mihin suuntaan palkkaorja kuluttajia ohjataan.
Tehtävämme on pitää itsemme hengissä, jotta voimme pyörittää itse rakentamaamme oravanpyörää. Osta tarpeetonta tavaraa, jotta joudut pyörittämään oravanpyörää kovempaa.
Ja kaikki tämä, että ihmiset pyramidin huipulla saavat lisää crediittejä ja valtaa ennestään tarpeettoman suuriin osuuksiin maapallon resusseista.
Lampaat kuvittelevat pystyvänsä vaikuttamaan johonkin. Sen sijaan pahat paimenet ohjaavat teuraslampaita.
Minä olin tooodella pitkään ihan pihalla politiikasta. Kotona näistä ei puhuttu, korkeintaan haukuttiin kaikki puolueet. Kaikki politiikan termit tuli tietoon vasta koulussa, ja kun niitä ei pystynyt yhdistämään mihinkään aikaisempaan tietoon olin aivan kuutamolla. Muistan 18-vuotiaana käyneeni eri puolueiden nettisivuja läpi todella tarkkaan että tietäisi mitä äänestää, mutta ne tuntuivat olevan kaikki ympäripyöreää sanahelinää ja turhauduin. Nykyään olen onneksi ainakin pääpiirteiltään perillä suomen ja maailman politiikasta, mutta se on vaatinut omatoimista opiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko nämä politiikasta paremmin tietävät sitten opastaa jotenkin meitä tyhmempiä eikä vain haukkua av-palstalla.
Toki. Aloita vaikkapa yhteiskuntaopin opiskelulla. Lue uutisia ja poliittisia tekstejä.