Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä nisteillä on päässä vikana?

Vierailija
26.11.2023 |

Ei ne tavalliset ihmiset tarvii vetää kamaa päästääkseen päivästä läpi, eikä heitä kiinnosta.

Itse olen kokeillut kannabista enkä ymmärrä hypetystä. Ei siitä tullut mitenkään mukava olo.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap rentoutuu ja palkitsee itsensä? 

Tekemällä näitä nisti-provoja tänne. Päihteiden sijasta hän pakenee pahaa oloaan palstalle haukkumaan niitä, jotka ovat paenneet pahaa oloaan toisella tavalla.

Vierailija
22/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava hei ap, että voit hyvin ja olet tasapainossa.

Mä olen taistellut julkisen mt-huollon kanssa vuodesta 2017 ja tuntuu, että voin koko ajan vain pahemmin.

Terapiaan en pääse sit millään, jonot on pitkiä, on sattunut niiden hyvien lääkäreiden lisäksi myös aivan kamalia ja tuomitsevia tapauksia. Osastohoitoa olen itse usein pyytänyt, sinne ei pääse kun en ole psykoosissa ja vaaraksi muillekin (vielä), avohoito on yksi vitsi. Vaikka miten yritän pärjätä omillaan, hoitaa itseäni, lenkkeillä, muistaa syödä ja hoen itselleni positiivisuusmantroja jne niin en mä pärjää.

Mä olen ajautunut siihen pisteeseen, että hommaan osan rauhoittavistani kadulta, koska lääkäri ei suostu edes ajoittaiseen annosnostoon. Mä en siis saa laillisesti tarvitsemiani lääkkeitä (nämä pillerit aiemmin ollut isommalla reseptillä mutta laskettu minimiin). Mulla on myös ensometrioosi, joka aiheuttaa ajoittain kipua, johon olen myös ostanut kadulta satunnaisesti tarvitsemaani opioidia, lääkäriltä en saa edes sitä 10kpl/vuodessa minimipakkausta.

Viimeksi ostaessani kysyttiin "tarviitko subua tai pubree". Mietin jo hetken että otanko. 

Olen tän taistelun takia alkanut ymmärtämään hyvin, miten joku ajautuu laittomaan tavaraan ja jää koukkuun. Kun sitä apua ei saa vaikka miten hakee. Yleisestihän Suomessa on hyväksyttävää käyttää alkoholia eskapismiin.

Apua saa kadulta laittomasti hetkessä, kun taas julkinen terveydenhuolto takkuaa ja jättää ihmisiä heitteille. Tarpeeksi huonosti kun voi ja on epätoivoinen, niin sitä joko tappaa itsensä tai ottaa sen hetkittäisen paremman olon ihan mistä vaan saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itse olen kokeillut kannabista enkä ymmärrä hypetystä. Ei siitä tullut mitenkään mukava olo."

Ensinnäkin, kaikki ei tykkää kaikesta. En minäkään ole koskaan tykännyt alkoholin vaikutuksesta. En myöskään tykännyt opioidien vaikutuksesta, kun kerran olin sairaalassa lääkittynä.

Mutta vauhtiin ihastuin heti (onneksi ne ajat kuitenkin jo takana).

Toisekseen, jos nyt yksinkertaistetaan ilmiötä niin voisi sanoa: Mitä paremmin ihminen voi ja mitä paremmassa tasapainossa on, sitä pienempi houkutus päihteisiin. Hyvin ongelmaisella persoonalla tietysti eskapismin houkutus on suurempi. Päihteiden avulla voi kenties hetken tuntea itsensä terveeksi tai ainakin paeta epämiellyttävää oloa.

Jotain tuollaista voisin uskoa. Jos nisti korjaa ne ongelmat elämässään jotka aiheuttavat eskapismin halun, niin loppuuko samalla huumekoukku?

Ap

Huumeisiin on kahdenlaista koukkua, fyysistä ja henkistä. Fyysinen koukku katkeaa pitkällä vieroitusjaksolla, mutta sen jälkeen jää vielä henkinen koukku - varsinkin jos pääkoppa ja olosuhteet ovat edelleen huonolla tolalla.

"Jos nisti korjaa ne ongelmat elämässään jotka aiheuttavat eskapismin halun, niin loppuuko samalla huumekoukku?"

Oma kokemukseni on se, että kyllä, henkinen koukku katkeaa melko tehokkaasti kun saa pään kuntoon ja elinolosuhteet kuntoon. Toki senkin jälkeen voi tulla vielä ajatuksia että "olispa kiva käyttää", mutta se ei ole enää mikään elinehto, menee ihan mukavasti ilman aineitakin. Ne addiktion aiheuttamat aivomuutokset kuitenkin jää päähän melko pysyvästi ja jos sitten päättääkin pitkänkin raittiuden jälkeen taas käyttää päihdettä, niin tosi helposi hurahtaa taas addiktion tielle. Päähän on syntynyt ns. kaksi rataa: raittiin ihmisen hermoradat ja addiktin hermoradat, ja se rata on aktiivinen jota ruokkii.

Vierailija
24/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Nipe

Vierailija
25/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihteet on pakoa todellisuudesta.

Kuten myös elokuvat, kirjat, näytelmät ja pelit. Jokin vika todellisuudessa kun on keksitty kaikenlaisia pakokeinoja siltä.

Nistilogiikan perusteet osa 1: Kirjan lukeminen ja narkkailu on niinku sama asia. Mut vika on kuitenki jonkun muun.

Vierailija
26/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse tehdä sellaisia juttuja. Elämä jo itsessään on palkitsevaa.

Ap

MItä sun elämään siis kuuluu? Työtä, ihmisiä, seiniin tuijottelua?

Vierailija
27/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse tehdä sellaisia juttuja. Elämä jo itsessään on palkitsevaa.

Ap

Millä tavalla palkitsee sinua? Jumala?

Vierailija
28/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia

Vierailija
29/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten myös elokuvat, kirjat, näytelmät ja pelit. Jokin vika todellisuudessa kun on keksitty kaikenlaisia pakokeinoja siltä.

Nistilogiikan perusteet osa 1: Kirjan lukeminen ja narkkailu on niinku sama asia. Mut vika on kuitenki jonkun muun.

Joo, aivan älytön vertaus mun mielestä myös. Kyllä ihminen voi palkita itsensä hyvin monella tavalla ilman mitään päihteitä ja se on ihan normaalia ja terveellistä.

Vierailija
30/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet tuovat monelle leivän pöytään ympäri maailmaa.     Oletko perehtynyt siihen vai kiusannut vaan muita ajankuluksesi?

Vierailija
31/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, aivan älytön vertaus mun mielestä myös. Kyllä ihminen voi palkita itsensä hyvin monella tavalla ilman mitään päihteitä ja se on ihan normaalia ja terveellistä.

Eri mieltä saat olla mutta totuus on että peleihin uppoudutaan ongelmaksi asti. Kuinka paljon käytetään ruutuaikaan netti elokuvat ja tv sarjat? Näyttää nuoletkin olevan enemmän samaa mieltä. Kun päihteistä puhutaan vain ongelman kautta niin se on vääristävää. Suurin osa hallitsee käyttönsä eikä kiellot ole ainakaan parantaneet mitään. Laittomat huumeet on aseiden jälkeen suurin bisnes.

Vähän asiasta toiseen. Olen heittänyt läppää että siinä on kaksi syytä miksi ufot/alienit ei ota yhteyttä. Kun ne näkee tämän meidän touhun niin ne tekee hyvin nopean u käännöksen. Ne käyttää eniten rahaa aseisiin ja kamaan. Nyt äkkiä pois.

Vierailija
32/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nistit on koukussa ja ilman kamaa tulevat kipeiksi. Sama se on alkkiksilla. Kannabiksella ei tule fyysistä koukkua niin se on jo siksi eri asia. Se että sinä et tykännyt siitä ei ole mikään syy kieltää sitä muilta. Kun heitetään raittiusideologia sivuun niin ihan järjellä ajateltuna vähiten haitallisen päihteen pitäisi olla laillista. Yleisin käyttö kannabiksella on satunnaista viihdekäyttöä eikä mitään pakko saada joka päivä 24/7.

Joskus joillakin kannabis ei riitä. Siirrytään muihin aineisiin.

Laajan eu-selvityksen mukaan pelkässä kannabiksessa pysyviä nistejä ei löydy edes joka vuosi, vaan lähes 100% kannabisnarkkareista ajautuu sekakäyttäjiksi

Vierailija
33/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajan eu-selvityksen mukaan pelkässä kannabiksessa pysyviä nistejä ei löydy edes joka vuosi, vaan lähes 100% kannabisnarkkareista ajautuu sekakäyttäjiksi

Viihdekäyttäjiä löytyy.

Vierailija
34/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkinto on kuitenkin jotakin, josta tulee hyvä olo. Aluksi. Sitten tulee riidat perheen kanssa ja kaikki on sitten joko lasten tai puolison vika. 

Tai raskaana ollessa jo se palkinto onkin yhtäkkiä ongelma. Ja hetken päästä se taas on maailman paras asia elämässä. Ja taas takaisin ongelmiin, kun supparit ei menekään just niin kuin itse haluaisi. 

Ongelmia tulee aina, kun heittäytyy johonkin ilman, että pitää elämässään tasapainoa. 

Vierailija
35/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabinksestä siirrytään usein kovempiin aineisiin kuten kolaiiniin. Sen vaikutuksen alla sitten lähetellään kullikuvia ympäriinsä

Vierailija
36/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nistit on koukussa ja ilman kamaa tulevat kipeiksi. Sama se on alkkiksilla. Kannabiksella ei tule fyysistä koukkua niin se on jo siksi eri asia. Se että sinä et tykännyt siitä ei ole mikään syy kieltää sitä muilta. Kun heitetään raittiusideologia sivuun niin ihan järjellä ajateltuna vähiten haitallisen päihteen pitäisi olla laillista. Yleisin käyttö kannabiksella on satunnaista viihdekäyttöä eikä mitään pakko saada joka päivä 24/7.

Joskus joillakin kannabis ei riitä. Siirrytään muihin aineisiin.

Valehtele lisää kun et muuhun pysty tai kykene. Omin silmin nähnyt ihan toista niin ei mene läpi tuollaiset jutut. Eu maista alkaa todella moni olla ns salliva. Siis kannabiksen käyttö ja omaan käyttöön kasvatus on sallittua. Sillä on se vaikutus ettei tarvitse ostaa diileriltä joka myy niitä kovia huumeita. Niitä sallivia maita varmasti haluttaa ottaa veroina osuutensa niin siksi laillistuminen on aika todennäköistä. Missä ajassa niin sitä on vaikea sanoa.

Vierailija
37/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi tarinana mukava, ja sinä haluat siihen vahvasti uskoa, mutta se ei ole totta.

Vierailija
38/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva mielihyvän haku ja itsekkyys sekä täydellinen itsehillinnän puute sen suhteen .Mulle kaikki nyt ja heti tyypit.Nisti kun aikansa käyttää niin pakko käyttää ja taas haukutaan yhteiskuntaa ,että halutaan ilmaisia ruiskuja ja paikkaa missä voi käyttää ja miten paljon se kuormittaa terveyspuolta.Mummot siinä jää päivystyksessä kakkoseksi kun nisti pitää elvyttää ensiapuna,jono kasvaa ja nistiä hoidetaan,mummot ja papat kuumeessa odottaa vuoroaan.

Sitten kun nisti selviää niin taas haukutaan sossua kun ei anna rahaa jotta nisti voi ostaa huumeita.Nistit ovat myös todella vaarallisia huumepäissään!

Vierailija
39/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ymmärrä (kuten ei moni muukaan) että missään ei sanottu, että elämän tulisi olla jatkuvaa ilotulitusta ja huippukokemuksia. Jos ei ole, niin pakko saada lääkitystä ja terapiaa ym.

Vierailija
40/53 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut useita narkomaaneja. Ainoa kaikkia yhdistävä tekijä on ollut tyhmyys. Siis he kaikki olivat jollain tapaa yksinkertaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme