Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sille joku tieteellinen selitys, että ihmiset huutaa puhelimeen? Joku liskoaivojuttu, joka vaan menee huutomoodiin?

Vierailija
26.11.2023 |

Koska mitään järkevää selitystä sille ei ole, että ihminen kykenee kyllä esim. junassa keskustelemaan vieressä istuvan kanssa niin, että se ei häiritse muita matkustajia, mutta puhelimeen pitää aina HUUTAA ihan täysillä.

Selittäkää?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt kysy itiksen somaleilta. Sain eilen aamullakin paskahalvauksen kun korvan vieressä molotti kovaan ääneen puhelimeen. 

Vierailija
2/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä matka puhelimen toiseen päähän. 

Jossain päin maata ja maailmaa linjat tai puhelimet ovat huonoja, ei kuulu muuten. Tai vastaanottaja ei ole osannut säätää puhelimensa ääniä. 

nykyajan teinit puhuu niin hiljaa ja epäselvästi puhelimeen, että trendi varmaan muutoksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Itse puhun puhelimeen julkisissa aina normaalia hiljempaa, etten häiritse, eikä kaikkien tarvitse kuunnella juttujani. En myöskään koskaan itse soita julkisissa, mutta vastata voin. 

Vierailija
4/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se joku alitajuinen asia, että kun toinen on niin kaukana, niin pakkohan on huutaa, että kuulee?

Vierailija
5/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelimen kaiutin ja mikki on eri kuin vieressä istuvan suu ja korvat.

junan/kaupan/muun taustahäly riittää peittämään pskan kaiuttimen äänen, ja pskan mikrofonin otannan.

Vierailija
6/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei itse kuule kunnolla ja taustalla on hälyä, niin alkaa puhua lujempaa.

Vierailija
7/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oikeasti ärsyttää eniten, että monet käy sellaista ihan tarpeetonta pitkää höpinäpuhelua juuri junassa tai bussissa (ja kovaan ääneen tietysti). Ymmärrän, että joku kiireellinen asia pitää pystyä hoitamaan, mutta eikö kiireettömät juoruamiset voisi jättää myöhemmäksi?

Vierailija
8/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännissä monella menee puhe ns. huutopuheeksi

Vierailija
9/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva yhteys matalaan älykkyysosamäärään.

Vierailija
10/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ymmärrä liskoaivoista ja niiden tarpeellisuudesta yhtään mitään. Tai olet vain oppinut "uuden" sanan.

Vierailija
11/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puhelimen kaiutin ja mikki on eri kuin vieressä istuvan suu ja korvat.

junan/kaupan/muun taustahäly riittää peittämään pskan kaiuttimen äänen, ja pskan mikrofonin otannan.

Se mikkihän on paljon lähempänä suuta. Ja nykyteknikkaa osaa erottaa sen puheen kyllä, vaikka olisi hiljaisempaakin, ja normalisoi voimakkuuden niin, että se kuuluu sopivasti toiseen päähän.

Vierailija
12/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin vasta suomeen tuleet machanmuuttajat uutaa lidlissä sossun lappu kädessä kovaan ääneen puhelimeen, sitten se huuto loppuu vähitellen kun tajutaan ettei täällä huudeta puhelimeen

Vierailija
13/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä myös joskus pohtinut ja itsekin joudun välillä huutamaan, jos on kuulokkeiden mikrofoni käytössä. On sanottu, että kuuluu huonosti. Tai kuulijalla on taustahälyä ja siksi ei saa selvää. 

Sitten on jännä ilmiö, että jos itse kuulee huonosti mitä toinen sanoo, niin moni automaattisesti korottaa myös omaa ääntään. 

Vierailija
14/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et ymmärrä liskoaivoista ja niiden tarpeellisuudesta yhtään mitään. Tai olet vain oppinut "uuden" sanan.

Joku puhelinhuutaja närkästyi ja rupesi kiukuttelemaan.

Vierailija
15/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt, että onkohan siellä toisessa päässä edes ketään.

Tai jos on, niin haluaako kailottaja kertoa maailmalle, että joku vielä puhuu hänelle?

Vierailija
16/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidakossa pitää huutaa lujempaa että ääni kantaa kauas.

Vierailija
17/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas tämä junan ekstraluokkahan on kivan rauhallinen paikka käydä tätä puhelinpalaveria.

Vierailija
18/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oikeasti ärsyttää eniten, että monet käy sellaista ihan tarpeetonta pitkää höpinäpuhelua juuri junassa tai bussissa (ja kovaan ääneen tietysti). Ymmärrän, että joku kiireellinen asia pitää pystyä hoitamaan, mutta eikö kiireettömät juoruamiset voisi jättää myöhemmäksi?

Saako matkakumppanin kanssa puhua vai pitääkö istua hiljaa jättää juttelut myöhemmäksi kun on jääty junasta tai bussista?

Vierailija
19/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuuloinen on siellä toisessa päässä? Tai ainakin huutaja luulee niin. Jos itse puhuu hiljaa puhelimeen, niin yleensä vastapuolikaan ei huuda.

Vierailija
20/22 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen viereen vaan ja puhelimesta soimaan jotain crazy frogttia tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi