Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reserviläisten kertausharjoitus kokemuksia?

Vierailija
25.11.2023 |

Kuinka kauan aikaa kului teidän (reserviläisten) kotiutumisen jälkeen, että saitte kutsun kertausharjoituksiin? Ja jos haluatte kertokaa missä tehtävissä te palvelitte ja omia kokemuksia kertausharjoituksistanne. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän tiedustelua

Vierailija
2/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin armeijan 1997 enkä ole käynyt kertaamassa koskaan. Arvostelut oli normaalit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saavat kutsun jo vuoden sisällä kotiutumisesta, toiset eivät ikinä

Vierailija
4/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun tuli heti kun muutti toiselle paikkakunnalle. 6kk armeijan jälkeen ensimmäinen.  Pst on osasto, enempi metsäretki reissuja kesällä ja talvella.

Vierailija
5/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti tapauskohtaisesti mutta esimerkiksi jos tietty jääkärikomppania esimerkiksi 2/20, niin otetaanko ne saman saapumiserän sotilaat, samasta komppaniasta jossa yhdessä palvelivat yhtäaikaa kertaukseen vai pääasiassa tuntemattomia?

Vierailija
6/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tehtävästä. Jotkut kertaavat useammin kuin toiset.

Vierailija
7/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryzyille ei kerrota mitään.

- galaktisten avaruushyökkäysjoukkojen oberfyhrer-

Vierailija
8/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on muuttunut vanhoista ajoista. Nythän on niitä valmiusporukoita, joissa tavalliset rivimiehetkin palvelee vuoden. Nämä antaa sitten sitoumuksen, että voi kutsua kertaamaan nopeastikin ja käyvät kai jo heti vuoden jälkeen ekan kerran. Sitten on taas tavallinen porukka, joka kertaa harvemmin, ehkä viiden vuoden sisällä. Sitten on jämäporukka, joita ei ole sijoitettu sodan ajan kokoonpanoon, koska ovat mokailleet intissä tai ei ole sopivaa tehtävää, he eivät kertaa koskaan.

Itse olin armeijassa niin huono, että sain "välttävä"-arvosanan sotilaspassiin enkä ole käynyt kertausharjoituksissa koskaan. Kaikki muut ovat käyneet. Olen myös lihava ja demoralisoitunut, että parempi varmaan niin.

Vierailija
9/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kertaa jo kertaamassa ja päivät pitkät paarissa

hahahahah älä usko, trolli kyselee!

Vierailija
10/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti tapauskohtaisesti mutta esimerkiksi jos tietty jääkärikomppania esimerkiksi 2/20, niin otetaanko ne saman saapumiserän sotilaat, samasta komppaniasta jossa yhdessä palvelivat yhtäaikaa kertaukseen vai pääasiassa tuntemattomia?

Yleensä yhdessä, mutta jos on siviilissä jotakin uutta osaamista voidaan sijoittaa vieraaseenkin porukkaan. Esim jos olet perusjääkäri, mutta siviilissä luet sairaanhoitajaksi, niin voi muuttua sijoitus lääkintään.

Vierailija
11/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on muuttunut vanhoista ajoista. Nythän on niitä valmiusporukoita, joissa tavalliset rivimiehetkin palvelee vuoden. Nämä antaa sitten sitoumuksen, että voi kutsua kertaamaan nopeastikin ja käyvät kai jo heti vuoden jälkeen ekan kerran. Sitten on taas tavallinen porukka, joka kertaa harvemmin, ehkä viiden vuoden sisällä. Sitten on jämäporukka, joita ei ole sijoitettu sodan ajan kokoonpanoon, koska ovat mokailleet intissä tai ei ole sopivaa tehtävää, he eivät kertaa koskaan.

Itse olin armeijassa niin huono, että sain "välttävä"-arvosanan sotilaspassiin enkä ole käynyt kertausharjoituksissa koskaan. Kaikki muut ovat käyneet. Olen myös lihava ja demoralisoitunut, että parempi varmaan niin.

Olet kuitenkin suorittanut velvollisuutesi, toisin kuin tämän palstan c-miehet.

Vierailija
12/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nelikymppinen armeijaa käymätön mies ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä. kun tulisi liikekannalle laitto, niin mitähän sitä joutuisi armeijassa tekemään kun kutsuttaisiin.

Vierailija
13/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin varusmiespalveluksen Kilpisjärven laivastossa kahdeksan vuotiaana, tarkemmin määriteltynä sukellusvenelaivueessa.

Aluksena oli häkäpönttökäyttöinen  sv. Lenin.Hyvä suklari. Päästin metrin syvyyteen.

Vierailija
14/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt ollenkaan varusmiespalvelusta vaan siirryin suoraan kertausharjoituksiin.

Vierailija
15/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoiteltiin tekemään venäläisistä jauhelihaa.

Vierailija
16/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

II/06 kävin intin mutta kertauskutsua ei ole tullut

Vierailija
17/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen nelikymppinen armeijaa käymätön mies ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä. kun tulisi liikekannalle laitto, niin mitähän sitä joutuisi armeijassa tekemään kun kutsuttaisiin.

Miinan raivausta etulinjassa tai paarinkantoa ilman asetta. Ei voi antaa asetta kun ei armeijaa ole käyty. Vaarallinen omille kun aseenkäsittelyä ei osata ja komentoja.

Vierailija
18/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki.online

Vierailija
19/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laistin kertausharjoitukset hakemalla sairaslomaa, sairasloma pitää kestää koko kertausharjoituksen  ajan, muuten joutuu sairaus-ajan potemaan varuskunta sairaalassa.

Vierailija
20/28 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kertaa kertaamaan menin 5 kk kotiuttamisen jälkeen. Enää ei tarvitse kun on kertauspäivät jo täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi