Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Elokuun eloisten keskiviikkoturinat **

03.01.2007 |

Linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9214896&p=2&tmode=1&smode…

Pinosta tuli jo niin pitkä, että päätin laittaa uuden.

Suuret pahoittelut V2O:lle! Voimia sinulle!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vajaatoimintaa. Ja lääkitys siihen. Arvot heitelleen miten sattuu ja yleensä lääkäri osannut ottaa kantaa lääkitykseen elikkäs itse olen joutunut sit säätelemään. Viimeeks sattui onneksi asiaan perehtynyt lääkäri joka sääteli lääkitystä ja nyt se vaikuttaa hyvältä. Miten se sitten raskauteen vaikuttaa, sitä en tiedä. Sen olen lukenut että lisää keskenmenoriskiä ja ilmeisesti vaikuttaa sikiön kehitykseen. Neuvolasta sanottiin että kontrolloidaan sitä sitten kokoajan, kun varasin aikaa. Eka neuvola mulla siis 10.1.

Lisäksi mulla on astma ja lukematon määrä eri allergioita ja migreeni. Joka ei onneksi (koputtaa puuta) ole oireillut nyt. Muuten oma olo on vaihdellut. Aamulla jouduin halailemaan pönttöä, ekaa kertaa. Aikasemmin selvinnyt jotenki pelkällä pahoinvoinnilla. Pelko keskenmenosta on ollu kokoajan läsnä. Eilen tuli tuolta joku valkoruskea klöntti, ihan haalean ruskea vaan ja enemmän valkoinen. Sellainen pitkä ja ohut. Se taas sai mielikuvituksen liikkeelle. Mutta jos näin käy niin sitten se on tarkoitettu niin. Mitään vuotoa tai muuta ei ole ollut! Ja tosiaan mulla myös on vatsa ihan sekasin, ja sit toisinaan on ummetusta. Kuulunee asiaan. Ja sitten kysymys: Millaisia ne " tavalliset kasvukivut" on? Mulla jotai tuntemuksia ollut ajoittain mutta ne loppuvat ja epäilenki että tuolla mahavaivalla on osuutensa asiaan.

S rv 7+3

Vierailija
22/37 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on oireita niin vähän, että oli pakko kipaista apteekkiin töiden jälkeen ja ostaa vielä yksi raskaustesti. Edelliset kun näyttivät joulun aikaan niin hailakan viivan, että koko ajan jäyti epävarmuus mieltä. No, onneksi testi tällä kertaa näytti jo alle tavoiteajassa vahvaakin vahvemman viivan! :-)

Joku kyseli edellisten raskauksien painokertymiä. Omalla kohdallani ensimmäisessä raskaudessa alussa painoa tuli ihan kiitettäväst, mutta raskausdiabetes-diagnoosin jälkeen paino alkoi ensin pudota ja pysähtyi sitten paikoilleen. Lopputulema oli noin 8 kiloa, joista valtaosa jäi sairaalaan (vauva painoi vajaat 4 kg) ja loputkin (plus enemmän) karisivat parissa viikossa. Tässä välillä tosin painoa on taasen kertynyt hiukan yli ihannerajojen, joten sokerirasitustesti on odotettavissa. Vaikka se tiukka ruokavalio sen raskausdiabeteksen takia olikin aika rajoittavaa, niin oli siinä se hyvä puoli, ettei tarvinnut raskauden jälkeen ylimääräisiä kiloja miettiä.

Melkeinpä toivoisin, että tulisi edes hiukan pahoinvointia tai muita oireita (arkojen rintojen lisäksi), ihan vaan " merkiksi" , että masussa on elämää...

Aika moni on tainnut jo ultrassa käydä. Itsekin haluaisin tuonne navan alle kurkata, mutta jos kuitenkin malttaisin siihen np-ultraan saakka. Viimeksi " pääsin" ultraan jo ihan alkutaipaleella vähäisen vuodon takia ja silloin kyllä helpotti, kun näimme sykkivän sydämen. :-)

Tässäpä tällä erää!

SiniEemeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä siellä on paremmin?

Haluan käydä itse katsastamas.

Joka tapauksessa toivotan kaikki tervetulleiksi Eloisat2007, laittakaa jäsenhakemukset niin hyväksymme niitä Toisen valvojan kanssa sitä mukaa kun saapuvat. :)

Heidi ja Nano5+6

Vierailija
24/37 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo ensimmäiset ultrakokemukset ovat varmasti mahtavia! Hienoa kuulla hyviä uutisia! Itse odottelen innokkaasti kaupungin tarjoamia seulontoja, toistaiseksi ei ajtusta mennä yksityisesti. Mutta saapi nähdä.

Täällä oli muitakin joilla ollut alavatsakipuja, Taapero74 mm. Mulla on niitä myös ollut, viime yönä heräsin ihan mahdottomaan kipuun. Noita kyllä lisää varmasti sekin, että minullakin on ilmavaivoja ja vatsa tuntuu olevan ajoittain ihan sekaisin... :-( Ennen plussausta oli ummetusta, nyt tämä vaiva. Tyttö odottaessa minulla oli samanlaisia kipuja, mutta en muista että olisivat kestäneet näin kauan. Kaikki meni silloin hyvin, toivon toki, että nytkin. Vuotoja ei ole ollut. Oksentanut en ole tänään, mutta ellotusta pitkin päivää. Kaikille hajuille olen yliherkkä ja kahvi ei tunnu oikeen masituvan. Tämän kyllä arvasin etukäteen, töissä sitä on yritettävä ainakin silmänlumeeksi vähän juoda, sillä muuten paljustun hyvin pian, olenhan aina ollut mahdoton kahvin juoja.

Ammatti g vielä: olen hoitoalalla, päivätyö onneksi :-))

Nyt taidan mennä mussukan kainaloon vähäksi aikaa ennenkuin tytön kanssa iltatoimet on aloitettava.

Terkuin K@tinza ja " Paavo" rv 6+1

Vierailija
25/37 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui aikaisemmin kysyä, että tietääkö kukaan makeutusaineisiin liittyvistä rajoituksista? Esikoista odottaessa sakariini oli kielletty, mutta aspartaami ja asesulfaami K olivat " sallittujen" joukossa. Miten nykyisin? Neuvolasta en tätä huomannut soittaessani kysyä. Vakuumipakatut kalta ja homejuuston olen jättänyt rauhaan, samoin neuvolasta sanottiin, että kotimaisia petokaloja tulisi välttää (tämä oli uusi juttu minulle) eli vain pientä silakkaa ja muikkuja saisi syödä ja jos lohta haluaa, niin mieluummin kirjolohta kuin merilohta. Niin, ja maksa tietty on vältettävien listalla. Mutta onko teille muille muita rajoituksia / kieltoja kerrottu neuvolassa?

SiniEemeli 5+6

Vierailija
26/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole koko kilpparia ja kysynkin nyt sulta, että millaiset arvot sulla on nyt? Oletko jo käynyt testauttamassa? Onko sun molemmat edelliset raskaudet olleet kilppariraskauksia? Mulle tämä on toinen, mutta eka raskaus hoitui miten sattui, kun olen ulkomailla ja täällä tuo endokrinologi määräili annoksia miten sattuu! Onneksi sain kuitenkin terveen ja suloisen tytön. Nyt mietinkin, että pitäisiköhän mun kirjoittaa Suomeen jollekin lääkärille, joka vois ottaa kantaa noihin arvohin ja määritellä uutta annosta.

Joo ja kiloja on liikaa. Yritän pysyä tolpillani tämän viimeisen raskauden ajan ja aloitan uuden elämän viimeisen imetyksen jälkeen.

t. rv8+5

Ps. Muillekin kilppari-ihmisille kysymys. Onko teillä arvot muuttuneet hitaasti pitkin raskautta vai hyppäyksittäin vai miten?

Vierailija
27/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kilpirauhas.info/foorumi/

Kannattaa tutustua kyseiseen foorumiin, jos ei sitä vielä ole tehnyt. Sieltä saa myös hyviä neuvoja.

Minulla todettiin vajaatoiminta kesällä, joten tämä on minulle ensimmäinen raskaus kilpparivaivaisena.

S rv6+3

Vierailija
28/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 16,6kg tyttö (lähtöpaino 54kg)

2. 9,9kg tyttö (lp 68kg)

3. 5,9kg poika (lp 68kg)

4. 6,8kg tyttö (lp 72kg)

Kahdessa ekassa raskaudessa ruoka maistui koko ajan yritin syödä vain kaksi lämmintä ateriaa päivässä mutta usein meni kolmekin lämmitä =/. Pahoinvointia minulla ei ole ollut koskaan silti kahdessa viimeisessä raskaudessa paino aluksi putosi n.4kg mutta kyllä sillä oli varaakin pudota kun en ole tuossa raskauksien välillä juurikaan laihtunut. Nyt lähtöpäinoa on n.60kg joten ei kauheasti tarvitsisi tähän alkuun ainakaan laihtua. En ole ottanut tuosta painosta sen enempää stressiä sitä tulee jos on tullakseen tai sitten on tulematta. Paino putoaa raskauden jälkeen tai imetyksen aikana jos putoaa ja jos ei putoa niin eiköhän tässä ole sitten lopun elämää aikaa laihdutella jos kovin häiritsee =). En minä enää tuota 54kg haluisikaan koskaan painaa se oli kyllä ihan liian vähän.

Vierailija
29/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoontuisi samalle foorumille! Jos porukka hajuuntuu, niin

keskustelu voi pahimmassa tapauksessa tyrehtyä ennen

pitkää molemmilla foorumeilla.

Yahoon nettiosoite on:

http://health.groups.yahoo.com/group/kultahippunen/

En ole siis liittynyt Yahoon ryhmään, enkä msn-ryhmään,

kun haluan tietää, että kumpi ryhmä on se-oikea.

heidi_sisko:

Ja mitä siellä on paremmin?

Haluan käydä itse katsastamas.

Vierailija
30/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellettyihin makeutusaineisiin kuuluu siis sakariinin lisäksi

syklamaatti.

SiniEemeli:

Esikoista odottaessa sakariini oli kielletty, mutta aspartaami ja asesulfaami K olivat " sallittujen" joukossa. Miten nykyisin? Neuvolasta en tätä huomannut soittaessani kysyä. Vakuumipakatut kalta ja homejuuston olen jättänyt rauhaan, samoin neuvolasta sanottiin, että kotimaisia petokaloja tulisi välttää (tämä oli uusi juttu minulle) eli vain pientä silakkaa ja muikkuja saisi syödä ja jos lohta haluaa, niin mieluummin kirjolohta kuin merilohta. Niin, ja maksa tietty on vältettävien listalla.

Vierailija
31/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämähän on tietysti makuasia. Mutta MSN yhteisön nimi Eloisat2007 on mieletsäni selkeämpi, josta syystä myös myöhemmin liittyville helpommin löydettävissä. Lisäksi MSNsivut ovat suomenkieliset, helpottaa käyttöä. Myös pinot selkeyttävät käyttöä, ja tuolla YAHOOssa en nähnyt pinoja vaan ainoastaan pitkän listan aloitettuja juttuja. Vai enkö osannut käyttää?

Luulisin myös että enemmistöllä on MSN tunnukset valmiina. Ja tuonne MSN yhteisöön siis pääsee todella kätevästi kirjautumalla vain sähköpostiinsa, jos sattuu olemaan hotmail-asiakas.

Ja tässä ei nyt ole kyse mistään kunnia-asiasta, vaan aidosti olen mieltä, että MSN on helppokäyttöisempi. Prove me wrong..

Samaa mieltä kaikkien kanssa olen siitä, että yhdistyä kannattaa!

Heidi ja Nano rv 6!!

Vierailija
32/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ryhmistä: mulle on oikeastaan ihan sama, kumpaan ryhmään kallistutaan. Oon mukana molempien palveluntarjoajien muutamissa muissa ryhmissä, enkä mä kyllä osaa sanoa kumpi on parempi, niin ovat erilaisia.

Painonnoususta: mulla on tullu molemmissa aiemmissa loppuunastikestäneissä raskauksissa 25kg lisää painoa, joten tässä ei tarttis tulla yhtään. Molemmat lapsetkin ovat kasvaneet isohkoiksi, eikä toinen edes ehjänä mahtunut ulos. Joten jos vaan omalla painonhallinnallani voin yhtään vaikuttaa vauskin kokoon, niin kaikkeni teen jotta siinä onnistuisin. Sainkin neuvolasta jo diabeetikon ruokaohjeet, vaikkei mulla diabetestä olekaan. Lähtöpainon bmi on 29, eli ylipainoa on.

Ammatti: hoitoalalla olen, kolmivuorotyö.

Jännittää: kahen tunnin päästä on eka lääkärineuvola ja siellä ultra. Sitten siis varmistuu, että onko tuolla asukkia. Oireiden perusteella siellä on kuusi asukkia, mutta pelkään kuitenkin että on tuulimuna.

Sonna 10+0

Vierailija
33/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan ei siitä tykännyt, vaan halusi piilottaa osoitteensa muilta.

En kyllä liittyessä itsekään ymmärtänyt, että ko. tiedot ovat ilman muuta näkyvissä, ja asiaan ei kai voi itse vaikuttaa?

No, ei se kyllä mua haittaa.. ajattelinpa vain kertoa yhden asian joka saattaa jonkun päätökseen vaikuttaa.

Heidi taas

Vierailija
34/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin asetuksiin voi määrittää, haluaako sähköpostiosoitteen

ja muiden omien profiilitietojensa olevan julkisia vai ei.

Sähköpostiosoitteen loppuosa @-merkistä eteenpäin ei

siis tule näkyviin.

Yahoon kautta voi kuitenkin laittaa sähköpostia replyna

vain tietylle yhdelle kirjoittajalle, mutta tällöinkään ei näe,

mihin sähköpostiosoitteeseen viesti menee.

Ja edelleen ihan sama, että kummalla foorumilla kokoonnutaan,

kunhan kokoonnuttaisiin samalla.

Yahoon modet voisivat myös osallistua tähän keskusteluun! :)

heidi_sisko:

Jokuhan ei siitä tykännyt, vaan halusi piilottaa osoitteensa muilta.

En kyllä liittyessä itsekään ymmärtänyt, että ko. tiedot ovat ilman muuta näkyvissä, ja asiaan ei kai voi itse vaikuttaa?

Heidi taas

Vierailija
35/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yahoon modet huomio! Nyt olisi hyvä päättää kumpi yhteisö pidetään!

Mielipiteitä kehiin.

Itse kannatan msn-yhteisöä. Molemmista on kokemusta.

Sofia rv6+3

36/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan lumisateen keskeltä terveisiä!! Jospa se maa peittyis vihdoinkin valkoiseen vaippaan..

Painonnousu galluppiin voisin tässä samalla kans vastailla..eka kerralla lapsi syntyi normaaliin aikaan ja painoa tuli todella paljon ja siitä kärsitään edelleen..ennen ekaa BMI oli 21 nyt se on sellaset 27 vaikka olen sitä painoa saanut tiputettua alaspäin aika paljonki mutta hirveällä työllä..toisen raskauden alussa BMI oli huimat 30, mutta onneksi sitä ei silloin tullut montaa kiloa jäädäkseen mutta muutama tuli kuitenki..tämä toinen poika syntyi 32 viikolla keskosena eli niitä kiloja ei niinku ehtinytkään tulemaan..nyt pelkään että painoa tulee ja rytisemällä sillä joudun suuhuni lappaamaan ruokaa sellaista tahtia että ihan " heikottaa" muuten tulee auttamatta todella huono olo ja sitten halaillaan pönttöä..erona näihin muihin raskauksiin on se että maha tyhjenee joka aamu todella vauhdilla kun taas edellisissä olen potenut ummetusta alusta saakka.

Miten teillä muilla onko teillä imetys aiemmin pudottanut painoa?? Tiedustelen siksi koska tuntuu että olen ainoa jolla paino ei todellakaan imettämällä hupene!! Melkein päinvastoin koska mulla on herunu ja riittäny todella huonosti maitoa ja sitä on sitten yritetty omalla ruokavaliolla parantaa niin saldona on ollut +-0

Ammatista voin paljastaa sen verran että olen yrittäjä, joten olen onnekseni saanut potea pahoinvointia itekseni ja tehdä töitä omaan tahtiin, mutta eipä ole sitten tarvinut piilotella huonoa oloa keltään..

Miten on neuvolavierailut lähteneet käyntiin? Mehän eletään jo sitä aikaa näemmä että ensimmäiset siellä ovat jo vierailleet.. Itse olen miettinyt paljonki tätä raskautta ja sitä miten sitä ihminen on voinut unohtaa kaiken raskauteen liittyvän..tuntuu niinkuin ensimmäistä odottaisin, kyllähän se tietty tuo oman värinsä se että edellisestä raskaudesta on jo huimat kahdeksan vuotta..mutta kuitenkin..olen " joutunut" ahmimaan tietoa uudestaan ja odotan oikein innolla 1,5 viikon päästä olevaa neuvolaa ja kaikkea sitä prujua mitä sieltä käteen saa..hirvittää vaan taas ne ainaiset punnitukset...

Onko teillä ollut sellaista tunnetta että teille valitetaan aina painosta neuvolassa? Joka kerta sai mennä vähän hissukseen puntarille ku ei tienny mitä th lukemasta sanoisi..eka kerralla ku painoa tuli ihan kiitettävällä tahdilla niin th joka kerta mulle valitti siitä, toisella kerralla otin tietenki vaarin edellisestä ja painoa tippui aluksi ja sitten sitä tuli todella rauhalliseen tahtiin niin sitten jupistaan että jos tuota painoa ei ala tulemaan enemmän laitan lähetteen osastolle tippaan...mutta vauva kuitenkin kasvoi ihan ok..eli katotaan miten nyt sitten :) joka kerta on ollut eri th

Miten te muut olette jaksaneet väsymyksen ja pahoinvoinnin keskellä hoitaa ja leikkiä yms näiden isompien lasten kanssa? Vai olenko ainoa joka tuntee karseeta huonoa omaatuntoa ku ei tahdo oikein jaksaa...

Joko äityisvaatteet alkaa tuntumaan ainoalta oikealta vaateparilta? vai olenko siinäkin ainut, koska tavalliset housut alkaa ahistamaan jo nyt...vaikka viikkoja on älyttömän vähän..

Valkeaa päivän ja viikon jatkoa! Ja onnea ultrakäymisiin ja neuvolaan!!

Nani76 ja pikkuinen 7+5

Vierailija
37/37 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla painoa on tullut tähän mennessä ainakin 3 kg:a.

Minulla on kolmas raskaus menossa.

Imetys pudotti minulla painoa tehokkaasti, mutta toisen

lapsen imetyksen lopettamisen jälkeen tuli kyllä 5 kg

ylimääräistä nopeasti (eikä lähtenyt pois). BMI oli

ennen tätä kolmatta raskauttani noin 23-24.

Edellisissä raskauksissa tuli painoa ensimmäisessä

yht. 12 kg ja toisessa yht. 10 kg. Nyt vähän ihmetyttää,

että mistä paino kertyy...

Yksi vaihtoehto on, että raskaus on pidemmällä kuin

luulisi. Toinen vaihtoehto on, että meille tulee kaksoset.

Tämä olisi todella hämmentävää.

Np-ultra on varattu vasta 2,5 viikon päähän, joten

sitä ennen ei selviä mitään. Terkkari ei sanonut

neuvolassa mitään, vaikka ihmettelin painonnousua.

Hän ei myöskään katsonut mahaa tms. Maha on siis

oikeasti iso!

Sinilintu, noin rv 10