ELOPAINOISET VKO 9
Kommentit (17)
Pitäisiköhän ryhdistäytyä ... sitten kuukautisten jälkeen....
Lähtö 74 kg (166cm)
Viikkopudotus -300g
Kokonaispudotus -1,8kg (edellisviikolla tuli plussaa)
Paino nyt 72,3 kg
Tavoite 64 kg
Unelma vanha 58 kg
Edellisviikon plussan jälkeen aavistus pudotusta. Odotin enemmän sillä mielestäni olen ollut kiltisti :-o Menkat alkaa tänään joten ehkä se on vain sitä. Toivottavasti ensi viikolla tämä vahvistuu :)
MAISU: HIenoa!!! Olet jo eri kymmenluvulla kuin minä.
Lähtö 68.2 kg (167cm)
Viikkopudotus -400g 2 viikon takaisesta, viime viikkoisesta vajaa 2 kg
Kokonaispudotus -4 kg jes!kuulostaa jo hyvältä
Paino nyt 64.2 kg
Seuraava tavoite 63 kg
Unelma vanha 58 kg
Ihan tyytyväinen olenn, kun ottaa huomioon, että menkat alkaa ihan näinä päivinä. Tänään vedin kyllä 1.5 pullaa ja iltapalaksikin meni mm. kaksi leipää, karjanlanpiirakkaa ym. Mutta liikuntaakin tuli taas reippasti. Ensin sähly ja illalla spinnig.
Olipas täällä vähän painonsa ilmoittaneita. Älkä nyt ainakaan perkiksi antako. Toivottavasti on ollut vain muita kiireitä. mites Queenbzz?
mulla toi - 400g
Tsemppiä loppuviikkoon!
Ja ihan hyvin vindilläkin on mennyt, kun miinusta tuli. Ei saa olla liian vaativa itselle:)Kun paino tippuu hitaasti, niin ehtii se pääkin mukaan muuttuneeseen vartaloon vai mitä Maisu;)
Töiden alkuun asti laihis meni ihan hyvin, mutta ei enää, nyyh...
On liian kiirettä ilmeisesti ja kai mun kroppa heti natisee. Eikä täällä ole edes mitään syötävää! Lounaalla ollaan käyty päivittäin, yleensä salaatti tai sitten esim. pala kalaa vihannesten kanssa.
Meinasin tyrmistyä kun viime viikolla vaaka näytti pahimmillaan jopa 79, eli +2 kiloa edellisestä viikosta. Vaikka söisi 2 levyä suklaata päivässä, ei oikeasti paino voi nousta noin paljon. Masennuin enkä käynytkään välillä vaa' assa. Mässäsin sitten hullun lailla viikonloppuna ja nyt vaaka näytti 78.2 kg.
Nyt palaan taas ruotuun, ja koitan tehdä itselleni ruokaohjelman viikonloppuna. Eilen söin yhden näkkärin+pari juustosiivua aamiaiseksi, kasviskeiton, purkin rahkaa+ananasta, iso annos salaattia ja kalkkunan rintaleike, puolikas täysjyväsämpylää+juustoa. Siihen sitten hieman kahvia ja teetä + litra vettä. Ei ole nälkä, kun kuitenkin koko ajan on syönyt, mutta jos noista laskee painonvartijoiden pisteet, niin jää alle 15. En noista painonvartijoista hirmuisesti perusta, koska heidän pisteet saa kyllä täyteen perunaa syömällä. Ja mulle ei kyllä oikeasti sovi noi ' huonot' hilihydraatit. Koko ajan on nälkä ja hirmuinen ahmiminen.
Laitelkaas noita painoja, niin yritän viikonloppuna kasata syyskuun saldon. En taida enää ehtiä viikottain tilastoida, mutta jos saisi edes joka kuukausi. (nyt pitää alkaa jo töihin...)
Hienoa Maisu: upeat pudotukset.
Pitäisi tästä netissä roikkumisesta päästä irti, mutta oli pakko vielä pikaisesti vilaista viime viikko. Täytyy kotona lukea vielä tarkemmin, mutta näytti siis siltä että kaikilla muillakin tökkii...
Liikuntaa on ehtinyt nyt valitettavan vähän, koska töiden jälkeen mulla on yksi äitiä ikävöinyt pikkuihminen koko ajan kimpussa. Pitäis varmaan tosiaan aloittaa hänen kanssaan vaikka pyöräilemään, ennen kuin tulee ihan pimeät kelit. Mä ostin kesän alussa istuimenkin fillariin, ja tarkoitus oli lähteä heti lenkkeilemään, mutta sitten meille tuli yllärinä lähes koko kesän kestänyt tietyö, ja olisin joutunut taluttamaan fillaria ekan kilometrin. Ja kun asfaltti on sellaista öljysoraa, se oli tosi pehmeä vielä pitkään. Ei uskaltanut lapsi kyydissä pyöräillä. Meni fiilikset kokonaan.
Toissa viikonloppuna kyllä juoksin metsässä tosi paljon kerätessäni 20 litraa puolukkaa. Siihen meni aikaa, kun muut oli jo ehtineet kerätä ja hakemiseen meni aika paljon matkaa/aikaa.
Eli nyt lupaan: kävelylenkit takaisin, aloitan tänään!
Ja sen gradun kaivan kanssa esille, joten jos musta ei nyt muutamaan viikkoon kuulu, älkää hätäilkö palaan vielä. En taida ehtiä nettiä availla, jos kaiken toteutan.
Täällä on hullut viikot menossa. Kuopuksen synttärikemut pidetään tänään, töitä pitää tehdä, gradua pitäisi vääntää, sukujuhlat satojen kilometrien päässä lauantaina. Painonhallinta meinaa välillä painua prioriteettilistalla pohjalle, mutta yritän hilata sitä koko ajan ylöspäin.
Lenkille ei ehdi entiseen malliin, kun illallakin pitää jotain hösätä. Salaattia ei aina mukamas ehdi tehdä kovin monesta aineesta, eikä pakastevihanneksia keitellä, jos mies ei ole keittänyt niitä samalla kun on tehnyt ruoan muuten. Synttärileivonnaisten leipominen ilman maistelua on ihan mahdotonta hommaa, ja kun riittävän montaa taikinaa maistelee, on jo taas hyvässä sokerikoukussa ja alkaa katsella, mitä muuta makeaa kaapeista löytyisi. Jne, jne.
Tällaisia ovat meikäläisen kompastuskivet tällä hetkellä, mutta tekosyitähän ne toki ovat. Synttärikakkua otan yhden pienen palan ja jos sitä jää yli, miehelle ja lapsille säästetään vähän ja loput pannaan jonkun matkaan. Sukujuhlilla aion tehdä myös järkeviä valintoja. Tämän viikon tilastot siis:
Alkupaino 88 kg (pituus 177 cm)
Paino tänään 82 kg
Viikkopudotus 0,5 kg
Alkutavoite alle 80 kg
Lopullinen tavoite 70 kg
Minultakin Maisulle onnittelut tiukasta linjasta. :) Me muut ei jäädä pekkaa pahemmiksi, eihän?!
Ja sitten takaisin töiden pariin. Muistin juuri, että tänään olisi sambatunti lasten nukkumaanmenoajan jälkeen (=juhlien jälkeen) Ihanaa, jos pääsis sinne!
Kamala kiirus, taaskin
Lähtöpaino: 82.6 kg (pituus 174 cm)
Paino nyt: 79.3 kg
Viikkopudotus: +100g
Eka tavoite: alle 80 kg SAAVUTETTU :)
Seuraava tavoite: 75 kg
Lopulline tavoite: 68 kg
eli kahden viikon tulos 100 g plussaa..
Hyvillä mielin tästä kuitenkin jatketaan, eiköhän sitä sitten ensi viikoksi pieni miinus saada... :)
Hyviä pudotuksia teillä oli. Varsinkin Maisu hyviä tuloksia viikko toisensa perään, täytyy yrittää ottaa mallia... :)
-pömppis-
Viime viikolla jäi ilmoittautumatta, ehdin vasta pe piipahtamaan vauva-sivuilla ja sitten netti jysähti jumiin??? Kävi niinkuin mun painolle, plussaa tullut enkä edes ole viitsinyt käydä vaakalukemia ottamassa.
Nyt on tosiaan sellainen tilanne, että taitaa laihdutus jäädä hetkeksi, koska mitään ei tapahdu, koska en saa itseäni nyt niskasta kiinni. Meillä yöt on kahden pikkuisen kanssa niin rikkonaisia, että päivällä ei kauheasti jaksa miettiä mitä syö. Liikun liian vähän, koska päivien jälkeen olen ihan puhki. 3krt /viikko urheilen, mutta mulle se ei riitä lainkaan jos laihtua mielin. Entisenä himourheilijan mun kroppa vaatii laihtuakseen vähintään sen 6krt/viikko tehokasta liikuntaa - muuten ei mitään tapahdu.
Eli, yritän tässä kehittää jotain sisäistä motivaatiota jostain ja itsekuria myös. Nyt on nimittäin sellainen hälläväliä vaihe päällä. Painoa en aio päästää nousemaan, eli alle 66kg sen on oltava. Näyttää mun kohdalla siltä, etten näin nettiryhmällä saa itseäni kuriin vaan ainoa tie olisi liittyä painonvartijoihin (ja maksaa!) tai sitten ilmoittautua maratonille (jolloin on ihan pakko jaksaa treenata ja paino tippuu sillä...)
Käyn nyt kuitenkin lukemassa juttujanne ja jos tässä yöt helpottaa niin sitten taas yritän uudelleen!
t. supermam
Nyt vasta ehdin koneelle!
Paino oli keskiviikkona 65,5
eli samoissa se vaan jumittaa, näytät neppis nyt pääsevän pahasti karkuun..mutta en luovuta en!!!:)
Hienoja pudotuksia taas oli monella:)
Mä aloitin vanhan juoksuharrastuksen nyt uudestaan, en ole tytön syntymän jälkeen juossut, paha vaan kun en tosiaan ehdi lähteä yksin juoksemaan niin juoksen sitten vaunujen kanssa..huhhuijaa kun se on aika raskasta;) Mulla ei jalat vielä kestä kuin pehmeällä juoksemisen missä taas vaunut tökkii kahta kauheemmin..no onpahan vähän lisävastusta.Nyt on kyllä tullut syötyäkin tosi terveellisesti joten toiveissa ois päästä ens ke sinne 64, johonkin:)
Nyt tytön tiukkana vkloppuun!!!
Queen
Kiitti Vind, Neppis, Pömppis, Höyryjyrä, Pulleromamma onnitteluista. Samoin onnittelut takaisin teille. Sä Vind olet pian täällä 60-kiloisten kerhossa itsekin, enää pari kiloa tiputettavaa. Ja Neppis sullahan on tosi hyvä kokonaispudotus, puoli kiloa viikkoa kohti niitä vaikeita viimeisiä kiloja.
Höyryjyrä ja Pulleromamma, tehän kerroitte, et tekee tiukkaa yhdistää työt ja muut laiharin kaa. Elikkäs tätä mä vähän arvelinkin, eli ihan hyvä, ett laihdutan nyt ennen töitteni alkua. Vahvisti vaan omia aikeita
Sit voin keskittyä saavutetun painon ylläpitoon. Jos oisin laihduttanut hitaampaa tahtia, olisin laiharilla vielä ensi kesänäkin....
Supermam, voimia rikkonaisiin öihin kahden kaa. Vietä esim. sitä laiharilomaa, ja tuu takaisin, kun olet saanut paremmin nukuttua.
Keveet viikoloput, Maisu
Nyt on kuulkaa pakko keventää mieltä tänne,,mä täällä kehottelen teitä pysymään tiukkana ja itse sorruin eilen!:S
Mä pystyn kyllä syömään terveellisesti ja kevyitä ruokia mutta sit iskee karkinnälkä ja tohon makeaan aina kompastun, mitään suolasia paheita mun ei koskaan edes tee mieli.
Söin puoli levyä keksisuklaata illalla ja tänään vielä 2 digestivekeksiä ja pienen pienen palan täyttäriä, oltiin tänään tytön serkun synttäreillä mutta onneksi tarjolla oli vaan lihapitoisia suolaisia jutskia joita en syö ja kakkukin oli niin pahaa että sitä pystyi just ja just kohteliaisuudesta pikku palan syömään..hyvä niin koska mä oisin heikkona varmaan muuten mässänny kaiken parempiin suihin;) Mutta siis toi suklaa..arg!Ärsytti jo illalla ja ärsyttää vieläkin. No huomenna kituutan itteäni crosstrainerilla ja lopetan nyt tän omanapaisen vuodatuksen.
Queen
Mä sorruin eilen myös, mutta ihan luvan kanssa. Mies tuli ärrältä sipsipussin ja suklaalevyn kanssa. Söin molemmista yli puolet. Lisäksi söin kotonani karkkia ja mummolassani pullaa:) Pitäähän sitä kropalle välillä viestittää, ettei tässä millään säästöliekillä mennä;)
Mutta tänään piti olla tosi tiukka päivä. No anopilla sitten jäätelöä ja pitsaa, että queen, ei sulla ole hätää...Menkatkin alkoi eilen, joten toiv. paino tippuu. Mua ei tuo mässäily haittaa, sillä se tekee välillä niiin hyvää...Nyt vaan pitää taas päästää ruotuun ja se on vaikeaa. Mitäs se paino olikaan viime ke...tais olla 64.2. Voi kun saisin sen tasan 64. Mutta en kyllä tätä vauhtia.
Olen itsekin yllättynyt, että olen laihtunut 500g viikossa, sillä tää painonpudotus on ollut niin jojoilua. No ei muut kuin tiukkaa viikonloppua ja mun on ainakin pakko olla huomenna ilman hyväskää, vaikka kylässä käytäisiinkin. Jos huomenna lipsuu, niin olen psyykkisesti luovuttanut, joten huominen on tosi tärkeä päivä mulle. Jos se onnistuu, niin tiedän, ettälaihdutus jatkuu taas ihan kivasti...No tuli mullakin mukavasti omaa napaa:)
Huhuu, missä ootte?
Kirjoittelin just pitkän viestin, minnekä lienee cyberavaruuteen kadonnut. Nostelen pinoa, ettei ihan upota.
Oon tosi väsy, ja v-käyrä on hienossa nousussa. i can turn from la lady to a bitch in a second...Sunnuntai on ollut se aamu, ett saan nukkua. Nyt sen verran kolisteltiin huoneessa, ett se sit jäi. Viime yönä täällä Hesassa oli kova ukonilma. Pikkumies heräsi itkeämään, piti tietty rauhoitella ja nukutella. Tuloksena on tosi ärtsy maisu. Tekis MIELI SYÖDÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
onneks pääsen lattareihin kohta, niistä tulee niin hyvä mieli. Mies vielä vinoili, ett' et sä kovin väsy voi olla, kun jaksat jumpata' . Just, sohvallako sit maataan ja mässätään. Nyt on muutkin jo huomanneet keventyneen ulkomuodon, kivaa.
Käyn vielä salilla suihkussa ja syön rauhassa voileivän. Pikkumies on kotona sen verran ikävissään, ett ei oikein mamma pääse suihkuun saatikka iltapalalle.
Noo, tällasta, vähän tylsempi viikonloppu, sori vuodatus. Mites teillä muilla mennyt?
Kyselee väsy-Maisu
Mutta tänään taas ihan hyvä päivä. Tosin liikunta jäi väliin. Mutta keskiviikolta ei voi paljon odottaa.. harmittaa
Mutta toisaalta nyt jaksaa taas kauan (toivottavasti),kun yhden viikonlopun herkutteli oikein kunnolla.
Maisu:väsyneenä tekee niin mieli sokeria ja rasvaa;)
Vauvakuumekinon,mutta kun ei vain tärpää. Ainutlohtu on,että ehtiipä laihduttaa kauemmin.
Tsemppiä viimeisiin päiviin ennen laihdutusta.
Kirjoittelenpa vielä tähän pinoon, vaikka huomennahan meillä on jo punnitus, taas kerran.
Käväisin eilen maanantaina kurkkaamassa vaa' alla, mihin suuntaan ja minkä verran on paino menossa. On se jännä, et heti kun saavuttaa normaalipainon, paino putoaa rauhallisempaa tahtia. Näyttäisi siltä, ett reilu puoli kiloa on tipahtanut. Mä en näe niitä satoja grammoja, oli pikkasen alle 69.
Tiedän, ett se on erittäin hyvä pudotustulos normaalipainon sisällä pudottaessa. Mutta jos ja kun pudotustahtini on tästä eteenpäin rauhallisemmat noin 0,5 kg viikossa,
niin onpa ihan loistava, ett ne ekat noin 10 kg lähti vauhdilla.
Laskeskelin, ett tällä rauhallisemmalla tahdilla olisin tavoitteessani 63 kg joulukuun lopussa. Työt alkaa sit 8.1. Kun aivot on jossain muualla kuin päässä näin hoitovapaalla, niin on hyvä näyttää työssä, ett edes jokin asia on hoidossa ja hallussa!!!!! Paino sit sen 63 kg silloin.
Sitten pitää vielä ilmoitella teille kaikille laihdutusvapaasta. Mulla on kollegojen kanssa juhlaillallinen ensi lauantaina. Ajattelin nautiskella ruoasta, juomasta, kavereista, jne. rauhassa. En EDES yritä säästellä kaloreita iltaa varten, vaan siis syön lauantaina ihan normaalisti iltaa lukuunottamatta. Jos pudotus ensi viikolla on kehnompi, niin sit on. Pikku varoitus jo nyt....Onneksi vielä imetän, niin niitä kaloripitoisia alkomaholeja tulee otettua hyvin vähän. Säästypähän edes ne nestemäiset kalorit....
Noooooo, tässä on vielä tulossa naistenilta 2.11. ja työpaikan pikkujoulut 30.11. risteilyllä, ett niiden verran vapaata meinaan ottaa jatkossakin..... Minähän siis ovelasti hämään kroppaani reiluilla kaloreilla, ett älyää polttaa sitä läskiä nää seuraavat kolme kuukautta... niinhän se oli....
Terkuin Maisu
ilmotan vain,että käväsin lukemassa Maisun kirjoituksen, niin ei tunnu, että on ihan turhaa kirjoitellut (kun pino uusiutuu huomenna). Itse saan varmaan pienen plussatuloksen.Noo...
Heissan kaikille,
En pääse nettiin huomenna. Toivottavasti ette loukkaannu, että toimin etuajassa, ilmoittelen omalta osaltani tulokseni nyt etukäteen. Eli tässä nämä hieman etuajassa Maisulta:
- paino nyt 69,5 kg (ei ala 9:llä, 8:lla, 7:llakaan...)
- pudotusta vajaa 1,5 kg viime viikolta
- pudotus yht 9 kg elokuun alusta
- mitat -42 cm yhteensä alusta, -17 cm edellisestä mittauksesta elokuun lopusta
- eka ja toka tavoite (73 ja 70) saavutettu jo
- seuraava tavoite 67 kg (=kuulemma painonvartijoiden ' vaatimus' ryhmän vetäjille on jotain -2kg tai -3 kg normaalipainon ylärajasta)
Oonpa sit normaalipainoinen (BMI 24,6) ihan virallisesti, tosin siellä ylärajoilla hillutaan. Viimeks paino alkoi kutosella joskus 1990-luvun loppupuolella vissiinkin. Kuten aiemmin kirjoittelinkin, pää on vielä vähän ylipainoisen pää normaalimmassa kropassa. No, kyl tää tästä ja pää seuraa sit perässä tätä muutosta.
Ok tää toinen kuukausi. Tässä vähän yhteenvetoa:
Liikuntaa tullut lisää. Joka viikko viitisen kertaa, niistä 2 ohjattua.
Pidän sitä ruokapväkirjaa ja syön yhä aika hyvin, sen 1700-1800 kcal/vrk. Imettelen noin 3 krt. JA aina vaan herkuttelen maltillisesti kerran viikossa. Oikeen ootan perjantaita, kun leivon hyvää pizzaa kevyempänä versiona.
Nyt tää homma tehdään eikä meinata.
Terkuin Maisu