Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko julkisella puolella vaatia naislääkäriä

Vierailija
24.11.2023 |

Auttakaa tietäjät.

Olen menossa lääkärille alapään vaivan takia. Jos tarvitaan toimenpide, en suostu missään tapauksessa mieslääkärin hoidettavaksi, koska minulla on hyväksikäyttötausta.

Saanko halutessani naislääkärin, vai onko homma jätettävä tekemättä?

En ole muutamaan yöhön saanut nukuttua tämän asian takia, kertokaa jotka tiedätte.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisgynelogin haluaminen on ihan normaalia ilman mitään traumataustaakin.

Jos ei yksityiselle ole mahdollista mennä niin rohkeasti vain yhteyttä hoitavaan yksikköön yhteyttä ja kysyä.

Tai soita vaikka jonkun ystävän kanssa tms.

( jos olisin Ap:n tuttu niin soittaisin varmaan hänen puolestaan/ kanssa niin ei tarvitsisi stressata).

Vierailija
42/63 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaatia. Yleensä pyritään järjestämään.

t.minä joka terveyskeskuksessa töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmiten onnistu terveyskeskuksissa. Ainoastaan päivystysasioissa ei yleensä ole varaa valita, kun on vain yksi lääkäri vuorossa.

Vierailija
44/63 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos naislääkäri on lepakko?

Vierailija
45/63 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Ap on ehkä kuolemassa. Pitäis saada valita lääkäri. Mieluummin kuolee jos ei saa valita lääkäriä. Ei ole varaa käydä yksityisellä vaikka olisi kuolemassa. Jokin tässä ei nyt täsmää. Vaikuttaa trollilta. Jos ei ole trolli niin herran jestas millaisia ihmisiä täällä pyörii.

Vierailija
46/63 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, koita olla miettimättä asiaa. Suurella todennäköisyydellä lääkäri on nainen ihan pyytämättäkin ja jos ei ole, niin suurella todennäköisyydellä naislääkäri onnistuu pyytämällä. 

Älä turhaan stressaa etukäteen sitä että mitä jos se ei onnistukaan, joutuisitko yksityiselle/mieslääkärille/jäämään ilman hoitoa. Mieti sitä seuraavaa askelta vasta sitten jos se tulee ajankohtaiseksi. Sitä ennen luota siihen että asia järjestyy toivomallasi tavalla. 

Vierailija
47/63 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Ap on ehkä kuolemassa. Pitäis saada valita lääkäri. Mieluummin kuolee jos ei saa valita lääkäriä. Ei ole varaa käydä yksityisellä vaikka olisi kuolemassa. Jokin tässä ei nyt täsmää. Vaikuttaa trollilta. Jos ei ole trolli niin herran jestas millaisia ihmisiä täällä pyörii.

Sellaisia ne traumat on. 

Vierailija
48/63 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat sen kunnallisen ja menet yksityiselle näyttämään toosaasi. Saat valita lääkärin kenelle varaat ajan. Ei kunnallisella puolella ole kapasiteettiä etsiä jokaisen pelkotiloille sopivaa lääkäriä.

Vierailija
49/63 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä voi tulla kuka tahansa sekopää valitettavasti. 

Yksityiselläkin näitä on, mutta voi sentään valita, jos tuntee jonkun jo ennakkoon. 

Itselleni tärkein kriteeri on, että lääkäri ei ole mukana sairaassa ja rikollisessa gang stalkingissa. Ei mulla muuta. 

Vierailija
50/63 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, koita olla miettimättä asiaa. Suurella todennäköisyydellä lääkäri on nainen ihan pyytämättäkin ja jos ei ole, niin suurella todennäköisyydellä naislääkäri onnistuu pyytämällä. 

Älä turhaan stressaa etukäteen sitä että mitä jos se ei onnistukaan, joutuisitko yksityiselle/mieslääkärille/jäämään ilman hoitoa. Mieti sitä seuraavaa askelta vasta sitten jos se tulee ajankohtaiseksi. Sitä ennen luota siihen että asia järjestyy toivomallasi tavalla. 

Kiitos

Muille kommentoijille kerron, että en pelkää syöpää enkä kuolemaa (olen niitä joskus rukoillutkin), mutta sitä pelkään, että kokemus laukaisee vanhat traumat ja joudun käymään niitä taas läpi uudestaan ja uudestaan.

Voin sanoa ettö elämä on joskus ihan yhtä tuskaa, kun vaikka kumppanin läheisyys näitä laukaisee. Olen oppinut ne painamaan mielestäni, mutta tämä tilanne stressaa nyt niin paljon, että on tosi vaikeaa.

Negatiiviset kommentit eivät oikein yllätä, jotenkin olen niitä kuullut jo ihan riittävästi.

Ap

Vierailija
51/63 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä vaatia vaikka ja mitä. Olla hyvä vaan.

Vierailija
52/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä voinko minä miehenä vaatia terveyskeskuksesta naislääkäriä? En halua että toinen mies kopeloi alakertaani.

Vierailija
53/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua. Mutta haluan myös kertoa että kaksi parhaimmista lääkäreistä mitä on olleet, oli mieslääkäreitä. 

En mä yhtään epäile.

Mutta kun en voi. En voi. Ajatus ahdistaa ihan hirveästi. Mieleen tulee kaikki vanhat kokemukset. Jo ihan vain ajatteleminen vie unet. Ei kai sitä ymmärrä jos ei ole kokenut.

Jään mieluummin sitten hoitamatta, se on pienempi paha. Mutta katsotaan nyt jos ymmärtäisivät.

Ap

Jos nyt menisit pääsi kanssa terapiaan. Ai niin mutta mitäs joa onkin mies..

Vierailija
54/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä voinko minä miehenä vaatia terveyskeskuksesta naislääkäriä? En halua että toinen mies kopeloi alakertaani.

Varaa aika yksityiselle? Ainakin Helsingissä muutama vuosi sitten terveysasemalla pääsin mieslääkärin vastaanottolle, kun ajanvarausta tehdessä totesin, että kyse on miestenvaivoista, eikä niistä ole helppo puhua vieraalle ihmiselle. Nuori mieslääkäri totesi, että toinen vaiva on tulehdus, johon auttaa lääke x ja toiseen vaivaan auttaa Sildenafil. Jos pelkäät, että mies kopeloi alapäätä, se on vain hänen työnsä,  mutta uskon, että asia selviää, kun kysyt.

Vierailija
55/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole jo siitä onnellinen jos lääkäri puhuu ymmärrettävää suomea.

Vierailija
56/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap:tä. Itse sairastuin rintasyöpään ja eräs mies kirurgi kehui, että on kauniit rinnat ja sen jälkeen koski rintoihini, että miten mukamas leikkaus tehdään? Oli täysin asiatonta. Ja kun menin ultra ääni tutkimukseen, niin mies koskee rintoihini ja puristelee niitä ja kyselee,  että voinko istua samalle pedille, missä makaa tutkimuksessa. Alkaa kysellä minulta, että onko minulla lapsia tai olenko naimisissa ym? Oli sen jälkeen todella likainen olo! Ja itseäni myös käytetty lapsena seksuaalisesti hyväkseen. Joten toivon, että yhteiskunta ymmärtää vihdoinkin, miltä naisista tuntuu nämä tutkimukset. Naisilla olisi mielestäni oikeus valita naislääkäri. 

Vierailija
57/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei onnistu. En minäkään saanut aina mieslääkäriä, vaikka on traumoja naispuolisista.

Vierailija
58/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin ap:tä. Itse sairastuin rintasyöpään ja eräs mies kirurgi kehui, että on kauniit rinnat ja sen jälkeen koski rintoihini, että miten mukamas leikkaus tehdään? Oli täysin asiatonta. Ja kun menin ultra ääni tutkimukseen, niin mies koskee rintoihini ja puristelee niitä ja kyselee,  että voinko istua samalle pedille, missä makaa tutkimuksessa. Alkaa kysellä minulta, että onko minulla lapsia tai olenko naimisissa ym? Oli sen jälkeen todella likainen olo! Ja itseäni myös käytetty lapsena seksuaalisesti hyväkseen. Joten toivon, että yhteiskunta ymmärtää vihdoinkin, miltä naisista tuntuu nämä tutkimukset. Naisilla olisi mielestäni oikeus valita naislääkäri. 

Kertomasi perusteella en itse kokisi noita mitenkään asiattomiksi. Ihan normaalia, että lääkärin täytyy olla lähellä ja koskea. Myös potilaan perheasioilla on merkitystä esim. tuen tarpeen kannalta. Ja monesti yritetään jutustella vain jotain, jotta potilaan huomio (ikävä jännitys) saataisiin pois toimenpiteistä. T. potilaana eri lääkäreillä ollut

Vierailija
59/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada mieleisesi lääkärin, kun olet valmis odottamaan, että hänellä on aikoja. Selvitä lääkäreistä, millaisia ovat. Saatat ehkä pitääkin parempana lääkäriä, joka on mies. Yksiselitteisesti naislääkärit eivät välttämättä ole sellaisia kuin toivot. Etsi ensisijassa sinulle sopivinta lääkäriä.

Vierailija
60/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä saanut ainakaan tk sta mieslääkäriä vaikka pyysin. Ja vaikka kerroin hoitajalle alapään vaivoista. Minut vastaanotti nuori naislääkäri. Hävetti näyttää sille pientä penistäni. Pelkäsin että se nauraa kun lasken housut.