12v tytön joululahjalista
Eli olen siis kutosluokkalaisen tytön äiti ja kyse on joululahjoista. Kun tytöltä kysyy mitä haluaisi lahjaksi vastaus on vaan "emmä tiiä", tai "ihan sama". Tyttö sai viime jouluna Apple air pods prot ja Apple watchin sekä hänellä on jo iphone ja minun vanha tietokone. Vaatteita ehkä haluaisi muttei tiedä mitä merkkiä. Olisiko jollain saman ikäinen tytär?
Kommentit (75)
Ei mullakaan tuon ikäisenä mitään kummoisia lahjatoiveita ollut, ainoa mitä muistan oli uudet ratsastuskengät (kyllä, mulla oli se oma hevonen:D)
Yöpaitahan on klassikko joululahja mutta ei taida 12v innostua siitä samalla tavalla kuin aikuinen. Normal taitaa nyt olla lasten ja teinien suosikkikauppa, en tiedä saako sinne lahjakortteja mutta sehän olisi hyvä, tai lupaat tytölle että menette Normaliin kierrokselle ja saa valita vaikka tietyn summan edestä haluamiaan tuotteita? Vai ymmärsinkö siis oikein ja sinunkin tyttäresi harrastaa ratsastusta? Sitten lahjakorttia Horzeen, Hööksille, tms. tai liput kevään hevosmessuille tai ensi syksyn Horse Showhun. Jos vielä ei saa lippuja niin askartele itse liput ja lunasta oikeat kun tulee myyntiin. Tai sitten tee jokin lahjakortti/kirje jossa lupaat pääsyn yksityistunn(e)ille tai johonkin valmennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän harrastaa ratsastusta niin miten olisi jotkut harrastusvälineet? Uusi kypärä, saappaat, ratsastusliivit? Ymmärsin ainakin että vuokrahevonen olisi tytön käytössä..
Uuden ratsastusliivin sai vähän aikaa sitten, mutta kypärä voisi olla hyvä uusia. Ajattelin myös lahjakorttia Hööksiin, koska haluaa ostaa harjoja ja uuden riimun. AP
Kysyn vielä ihan uteliaisuudesta, että minkälaisia vaatteita teidän 12 vuotiaat käyttää ja pitääkö olla merkkivaatteita? AP
12-vuotiaalle nuo ovat liian käytännöllisiä lahjoiksi. Itse ainakin ajattelen, että käyttötavara annetaan lapselle ihan arjessa. Joululahjaksi sitten jotain hauskaa. Omia suosikkilahjojani tuossa iässä olivat palapelit ja kirjat. Olisin pitänyt kuulokkeita umpitylsänä lahjana.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 10-vuotias poika ja hän sanoi, ettei oikeasti halua mitään. Koska meille aikuisille on tulossa lahjat, niin kyllä hänellekin jotain hankitaan, mutta se on sitten tyyliin joku lahjakortti tramppapuistoon tai leffalippuja. Olen niin tyytyväinen ettei lapsi kinua sitä ja tätä ja tota. Mitään häneltä ei puutu ja saa kyllä esim. uuden puhelimen jos vanha menee rikki. Mutta kun on tietokoneet, kuulokkeet, Nintendot ja haluamansa pelit, niin vaikea niitä lahjoja olisi minunkaan keksiä.
10-vuotisslle LAHJAKORTTI tramppauspuistoon? What? Meillä lapset pääsevät tramppauspuistoon ym ihan ilman mitään lahjakortteja, kun sinne heidät viedään. Lahjaksi tuon ikäiselle jotain omaa. Kas kun etteanna lahjakorttia Prismaan.
Varakkaiden ongelmia... Samalla muut ostaa esim. vesivärejä ja suklaata, joista lapset ovat aivan onnessaan, ja toiset rutisee täällä että lapsella on ihan kaikki mahdollinen eivätkä veteläksi hemmotellut lapset edes keksi mitä toivoisivat. Paitsi matka ulkomaille. Apua...
Vierailija kirjoitti:
Posca tusseja
kai sä nyt äitinä ne merkit vaatteille tiedät ja sen mitä lapsi toivoo
jos et niin puhu sille ja kysy
pörrösukat
karkkia
kirja
sukset tai luistimet
jne
Äitinä tiedät? Taasko joku jonka mielestä äiti vastaa vaatehuollosta?
Itse toivoin tuon ikäisenä lahjakortteja vaatekauppoihin. Kai ap tiedät missä kaupoissa lapsi mieluiten käy? Nykyäänhän on myös esim. normal. Itse olisin varmaan tykännyt myös lahjakortista sinne jos niitä olisi 10v sitten Suomessa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisenä me toivottiin vielä ihan leluja. Nykylapset taitaa lopettaa leikit jo pieninä?
Moni taitaa muistaa kyllä väärin. Kutosluokalla enää mitään leluja toivottu. Tai ainakaan suurin osa ei toivonut. Kyllä mäkin oon kutosella vielä barbien hiuksia laittanut ja stailannut muuten mutta ei se mitään leikkimistä enää oo. Voisin tehdä samaa nyt näin 41 vuotiaana. Enkä muista että kukaan kaveri olis leikkinyt ja asuttiin kuitenkin ihan maalla ja käytiin pikkukoulua. Ripsiväriä laitettiin jo kutosella joka päivä ja osa meikkasikin. Ysärillä siis. Moni muistaa väärin että olis kutosella leikkinyt. Kyllä silloin jo pojat kiinnosti enempi kuin nuket.
Mun 13-vuotias toivoi meikkipöytää ja meikkejä ja vaatteita.
Aattelin ostaa lahjakortin liikkeeseen joka myy merkkivaatetta. Sitten sen meikkipöydän ja meikkejä el
Me leikittiin vielä 7 luokan syksyllä hevosleikkejä. Mentiin pitkälle metsään, ettei kukaan vai näe kun loikitaan pitkin metsää. Kun tajuttiin, että luokkakaverit ois ilkkunu meitä, jos olisivat nähneet. Tämä vuonna 1981.
Tuon ikäiselle tytölle Normalin ja Newyorkerin lahjakortit ovat aika takuuvarma valinta. Entä meikkipeili valolla? Smuuti ihonhoitotuotteet ovat myös iso hitti tällä hetkellä, mutta ne alkavat olla monesta paikasta loppu.
Omalle 11 v ostin:
- ratsastustarvikkeita
- kepparikirja
- iso squishmallow
- shleich hevoskuljetusauto (ainut asia mitä toivoi)
- smuuti tuotteita
- silkkipyjama
- kylpytakki
- Kaulahuivi ja lapaset
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin aloituksen 44v sisäisesti nuoren naisen joululahjatoiveet. Ja muita vastaavia. Miksi sediltä ja yksineläviltä miehiltä ei kysytä toiveita.
Itsestäänselvyys. Älä kysy. Karkkia ja keppostelua tietenkin!
Lapsella on jo kaikkea eikä hän ole ahne.
Keksi jokin elämyslahja. Menkää vaikka yhdessä pelaamaan pakohuonepeliä tai lähtekää risteilylle Tukholmaan tai Tallinnaan.
Kuulostaa siltä, että lapsella on jo "kaikkea", eikä hän siksi arvostaisi varmaan oikein mitään materiaalista lahjaa. Anna elämyslahjakortteja (yhteinen leffailta/konsertti/kylpylä tai mikä häntä kiinnostaakaan). Lisäksi joku hyvä kirja.
No antaa rahaa sille jonku verran, että ostaa sitten vastaisuudessa mitä tarvii. Ei kai tuon ikäiselle tarvi pakolla ostella lahjoja, jos ei kerran itekään tiedä mitä haluaa. Jotain edullista pientä voi tietysti kääräistä pakettiin, jos haluaa, niin tulee sitten niitä pakettejakin aukaistavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tytöltä tuli tämän näköinen lista
- niken vaatteita (huppareita, sukkia...)
- punaiset jordan 1 kengät
-rahaa mieluiten 200€
-harrastusvälineitä
-meikkejä, ihonhoitotuotteita
Mitä noista aiot hankkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisenä me toivottiin vielä ihan leluja. Nykylapset taitaa lopettaa leikit jo pieninä?
Moni taitaa muistaa kyllä väärin. Kutosluokalla enää mitään leluja toivottu. Tai ainakaan suurin osa ei toivonut. Kyllä mäkin oon kutosella vielä barbien hiuksia laittanut ja stailannut muuten mutta ei se mitään leikkimistä enää oo. Voisin tehdä samaa nyt näin 41 vuotiaana. Enkä muista että kukaan kaveri olis leikkinyt ja asuttiin kuitenkin ihan maalla ja käytiin pikkukoulua. Ripsiväriä laitettiin jo kutosella joka päivä ja osa meikkasikin. Ysärillä siis. Moni muistaa väärin että olis kutosella leikkinyt. Kyllä silloin jo pojat kiinnosti enempi kuin nuket.
Mun 13-vuotias toivoi meikkipöytää ja meikkejä ja vaatteita.
Aattelin ostaa lahjakortin liikkeeseen joka myy merkkivaatetta. Sitten sen meikkipöydän ja meikkejä el
Mä olin kutosluokalla vuonna 92-93 ja meillä ei kukaan meikannut, ei edes sitä ripsiväriä laitettu. Vapaa-ajalla oli jotain yksittäisiä ripsarikokeiluja, mutta koulussa ei kenelläkään näkynyt meikkiä. Ehkä kevätpuolella joillakin oli sellaista pientä vipinää havaittavissa, että pojat alkoivat kiinnostaa. Muutaman luokkakaverit "seurustelivat keskenään", mutta tietysti se oli tuossa iässä pelkkää leikkiä.
Mä olen varmaan ollut myöhäisherännäinen, kun pojat ei ihan tosimielessä alkaneet kiinnostaa vasta kuin joskus yläasteella, ehkä kasilla/ysillä. Toki mä olin jo alakouluikäisenä hullun ihastunut veljen parhaaseen ystävään, mutta se on eri juttu se.
En minä kyllä koskaan olisi kehdannut noin kalliita lahjatoiveita esittää saati pyytää useita satasia rahaa omatoimisesti, ei ikinä. Meillä ei kyllä joulun painopisteenä olleetkaan lahjat, juhlimme lähestyvää kevättä ja pimeyden päättymistä ja nautimme perheen seurasta. Ruoka ja muut elämykset kuten joulukirkko ja sauna + koko päivä telkkarin ääressä olivat aina tärkeämpiä kuin lahjat.
Lahjaksi saatiin kyllä mukavia juttuja mutta ei niihin rahallisesti ollut edes tarvetta panostaa. Pienenä siskon kanssa puoliksi muutamat isot lelusetit ja kummallekin jotkut omat pehmeät paketit ja herkkuja. Isompana sitten suoraan vaan säästötilille tilinsiirrot ja pakettiin villasukat ja suklaarasiat. Tilinsiirrotkin kohtuullisia summia, yleensä yhteensä sai isovanhemmilta ja vanhemmilta sen 300e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöltä tuli tämän näköinen lista
- niken vaatteita (huppareita, sukkia...)
- punaiset jordan 1 kengät
-rahaa mieluiten 200€
-harrastusvälineitä
-meikkejä, ihonhoitotuotteita
Mitä noista aiot hankkia?
Kaikkia noita ajattelin, vaikka tosin kengät saatan ostaa vasta keväällä, kun lumet sulaa. AP
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäiselle tytölle Normalin ja se lahjakortit ovat aika takuuvarma valinta. Entä meikkipeili valolla? Smuuti ihonhoitotuotteet ovat myös iso hitti tällä hetkellä, mutta ne alkavat olla monesta paikasta loppu.
Omalle 11 v ostin:
- ratsastustarvikkeita
- kepparikirja
- iso squishmallow
- shleich hevoskuljetusauto (ainut asia mitä toivoi)
- smuuti tuotteita
- silkkipyjama
- kylpytakki
- Kaulahuivi ja lapaset
Newyorkerin vaatteet on aika isoa mitoitusta, mulla menee näissä s koko ja oon 164cm pitkä, joten voi olla järkevää ostaa johonkin muuhun liikkeeseen esim HM... Nykyään kyllä näkyy aika kookkaita teinejä, joten en ihmettele jos jollakin noin nuori lapsi käyttää jo tuon liikkeen vaatteita...
Meillä on 10-vuotias poika ja hän sanoi, ettei oikeasti halua mitään. Koska meille aikuisille on tulossa lahjat, niin kyllä hänellekin jotain hankitaan, mutta se on sitten tyyliin joku lahjakortti tramppapuistoon tai leffalippuja. Olen niin tyytyväinen ettei lapsi kinua sitä ja tätä ja tota. Mitään häneltä ei puutu ja saa kyllä esim. uuden puhelimen jos vanha menee rikki. Mutta kun on tietokoneet, kuulokkeet, Nintendot ja haluamansa pelit, niin vaikea niitä lahjoja olisi minunkaan keksiä.