Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela takaisinperintä

Vierailija
24.11.2023 |

Kela uhkaa periä yli 20 000e turhaan maksetusta työttömyystuesta. Te toimisto teki ilmoituksen nyt vasta että en ole ollut oikeutettu tukeen koska en ole ollut työtön työnhakijana. Minun mielestä laitoin tuolloin ilmoituksen työttömäksi työnhakijaksi jonka jälkeen kela antoi päätöksen että alkaa maksamaan sitä. Nyt kuitenkin kela laittoi kirjeen että päätös oli virheellinen. Olen siis ollut työttömänä ja hakenut töitä ja elänyt tuon tuen varassa. En siis tiedä miten pystyisin maksamaan tuota. Mitäköhän kannattaisi tehdä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseellä ansaitsee hyvin.

Vierailija
2/10 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan työntekijät on hul luja sadisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ollut työtön ja työnhakija ja sain kieltävän päätöksen. Hyvä puoli siinä oli että nyt ei ole takaisin maksettavaa.

Vierailija
4/10 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kela peri mitään 20.000e juttuja. melkonen pelle oot kyllä

Vierailija
5/10 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä anna lupaa takaisinperinnälle. EIkö siihen vaadita uhrin lupa, suostumus. Elä anna, kiellä! Joku kertoi näin jossain keksustelupalstalla. Tietty jos rikos kyseessä niin ehkä eri asia.

Vierailija
6/10 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä apua sossusta tai vaikka ilmaista oikeusapua.

Miksi työkkäri katsoo että et ollutkaan oikeutettu? 

Vierailija
7/10 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksen mukana tulee aina se valitusosoite. Se on joku 30pv aikaa valittaa, huolehdi, että tulee ajoissa hoidettua. Käy näitä valitettavasti. Ole yhteydessä sosiaalitoimistoon, siellä yleensä tarjolla talousneuvontaa.

Ja jos kävisi niin ikävästi että jäisikin koko summa maksettavaksi, niin älä lannistu. Useilla on sen verran jo opintolainaakin. Kelalle voi hyvin sovitellen maksaa takaisin. 

Vierailija
8/10 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jättänyt opinnot ilmoittamatta, vai mistä syystä lausunto on korjattu?

9/10 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koska niiden mukaan en ole ilmoittanut itseäni aikoinaan työttömäksi työnhakijaksi kun sain päätöksen kelalta että saan tukea

Vierailija
10/10 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä886 kirjoitti:

Siis koska niiden mukaan en ole ilmoittanut itseäni aikoinaan työttömäksi työnhakijaksi kun sain päätöksen kelalta että saan tukea

Jos oikeasti olet ilmoittautunut ja ollut yhteydessä työkkäriin, niin sen pitäisi olla aika helppo todistaa kelalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän