Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v tytön joululahjalista

Vierailija
24.11.2023 |

Eli olen siis kutosluokkalaisen tytön äiti ja kyse on joululahjoista. Kun tytöltä kysyy mitä haluaisi lahjaksi vastaus on vaan "emmä tiiä", tai "ihan sama". Tyttö sai viime jouluna Apple air pods prot ja Apple watchin sekä hänellä on jo iphone ja minun vanha tietokone. Vaatteita ehkä haluaisi muttei tiedä mitä merkkiä. Olisiko jollain saman ikäinen tytär?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi posca tussit voisi olla tosi hyvä lahjaidea! Meillä lapset (isoveli 15, pikkusisko 2, pikkuveli 4 ja tämä 12v) saavat joka joulu 4 isompaa lahjaa ja 2 pienempää tässä muiden lasten toiveet

poika 15v

-rahaa säästöön

-uudet niken kengät

-vaatteita ja pari kirjaa

-suklaata ja tietokonepeli.

Pikkuveli 4v

-nallekarhu jätti pehmolelu

-autorata

-vaatteita ja yökkäri

-legoja

Pikkusisko 2v

-vaatteita ja pyjama

-lasten kirjoja

-pari pehmolelua

-pipo ja lapaset mummilta

12v tyttö

-rahaa 100€

-vaatteita kouluun ja treeneihin

-suklaata ja herkkuja

-yksi kirja ja leffa

AP

Vierailija
22/75 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisenä me toivottiin vielä ihan leluja. Nykylapset taitaa lopettaa leikit jo pieninä? 

Vähän ohis mut mä toivoin tuon ikäisenä leluja ja sain huudot niskaani että olen liian vanha leikkimään :/.

Tää tapahtui 2000-luvun puolessavälissä.

Itse aiheeseen: Oma tyttö on nyt 11v ja toivoo Schleich hevosia, taidejuttuja(kyniä, maaleja, pensseleitä yms), Star stable kirjaa, pörrösukkia ja ananaskonvehtirasiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin toivoin 12 vuotiaana sellaista ihanaa muovikoirasettiä (leluja). Sain sen kyllä, vaikka äiti sanoi että enkö ole jo liian vanha sillä leikkimään. Aina kun leikin niillä leluilla, muistin äidin sanat ja lopetin vähitellen leikkimisen. :( antakaa lapsien leikkiä ja pyytää uusia leluja niin pitkään kuin haluavat. Mä ostan vieläkin leluja mun miehen teini-ikäiselle (14v) siskontytölle, koska hän toivoo niitä ja tietää että niitä voi multa pyytää enkä urputa. On kerännyt jo hyvät setit Squishmallows ja Littlest Pet Shop sarjaa :)

Vierailija
24/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö lopetti leikkimisen viime talvena, kun ei kuulemma kukaan muukaan enää leikkinyt:( nykyään siis enemmän vaatteet ja meikit kiinnostaa:( AP

Vierailija
25/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lahjakortti johonkin nettivaatekauppaan niin saa itse ostaa mieleisiä

Vierailija
26/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tytöllä ei selvästi ole vielä BMW:tä, yksityislentsikkaa, omaa hevosta ja helikopteria. Noista voisi aloittaa ettei joulu mene nyt ihan kiukutteluksi.

isällä on kaksi BMW:tä ja on vuokrahevonen :) AP

Aika nolo tuo vuokrahevonen. Kyllä meidän tytöllä on ihan oma. 

Vierailija
27/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 12v tytön lahjat, jos näistä on apua:

- Squishmallow-avaimenperä (tytön oma toive)

- Torkkupeitto (myös oma toive)

- Bluetooth-kuulokkeet (oma toive)

- Elokuvalippuja

- Lahjakortti kahvilaan 

- Body shopin huulirasvoja

- Saippua+kosteusvoide-lahjapakkaus body shop 

- Vihreitä kuulia

poika 10v lahjat:

- Elokuvalippuja 

- Mäkkärin lahjakortti

- Suklaarasia 

- Pyjama 

- Pelikuulokkeet (oma toive)

- Legosetti 2x (oma toive)

- Aku Ankka-kirja 

Lisäksi perheelle yhteiseksi squishmallow-monopoli ja pakohuonelautapeli.

Vierailija
28/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin puistattava tämä keskustelu joltain osin. Koska ap:n tyttärellä on jo kaikkea, voisitte yhdessä miettiä mitä hyväntekeväisyyskohdetta voisitte tukea edes pienellä osalla lahjarahoista.

Vierailija
29/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 21 ja toivon silti myös squishmallow-pehmoa. :D Ehkä poikaystävä ostaa. Ne ovat niin mukavan pehmeitä että voi käyttää tyynynäkin, kyllä niitä muillakin parikymppisilläkin on. Ei mitään nolosteltavaa.

Vierailija
30/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
31/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän harrastaa ratsastusta niin miten olisi jotkut harrastusvälineet? Uusi kypärä, saappaat, ratsastusliivit? Ymmärsin ainakin että vuokrahevonen olisi tytön käytössä..

Vierailija
32/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisenä me toivottiin vielä ihan leluja. Nykylapset taitaa lopettaa leikit jo pieninä? 

Moni taitaa muistaa kyllä väärin. Kutosluokalla enää mitään leluja toivottu. Tai ainakaan suurin osa ei toivonut. Kyllä mäkin oon kutosella vielä barbien hiuksia laittanut ja stailannut muuten mutta ei se mitään leikkimistä enää oo. Voisin tehdä samaa nyt näin 41 vuotiaana. Enkä muista että kukaan kaveri olis leikkinyt ja asuttiin kuitenkin ihan maalla ja käytiin pikkukoulua. Ripsiväriä laitettiin jo kutosella joka päivä ja osa meikkasikin. Ysärillä siis. Moni muistaa väärin että olis kutosella leikkinyt. Kyllä silloin jo pojat kiinnosti enempi kuin nuket.

Mun 13-vuotias toivoi meikkipöytää ja meikkejä ja vaatteita.

Aattelin ostaa lahjakortin liikkeeseen joka myy merkkivaatetta. Sitten sen meikkipöydän ja meikkejä eli kaikki mitä toivoo. Meikkipöydästä on puhuttu jo pitkään niin menee kätevästi joululahjana.

Viime vuonna toivoi piirrustusvälineitä ja maalausväluneet. Sellaiset kunnolliset. Sitten oli vaatetta toiveena ja jotakin suihkusaippuaa ja muuta tuollaista käyttötavaraa.

Vierailija
33/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita eri kokoisin laatikoihin 10 e. raha seteleinä.. Laatikot kauniisti käärien paperiin ja nauhoihin. Saa paljon joululahjoja mikä parasta rahaa. Voi itse mennä joulun jälkeen alennus myynti ostaa mitä oikeasti haluaa.ps.Jotain äiti lapsi suhtessa pielessä,jos tältä pitää kysyä lahja ideoita omalle lapselle.Koko vuotena et kunellut häntä  kun omaa lastasi et tunne.

Vierailija
34/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isoäiti-ikäinen, mutta oma periaatteeni jouluni oli jokaiselle lahjansaajalle

- jotakin saajan maun mukaista herkkua, esim. yksi lapsista inhosi suklaata, hänelle hedelmäkarkkia

- yksi vaate, tai lahjakortti vaateliikkeeseen

- kosmetiikkaa, vaikkapa jokin hienompi dödö

- kirja, harrastusten ja kiinnostuksen mukaan

- peli 

- omaan huoneeseen jotakin, matto, torkkupeitto, liinavaatteita, tyyny 

Yhteislahjana oli lautapeli ja palapeli, niitä pelasimme joulunaikaan.

Vierailija
35/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kylläkin poika 17v, mutta lahjaksi herkkuja ja  joku vaate josta tietää että tykkää, hygieniatuotteita, sukkia, alusvaatteita, harrastus välineitä, uusi puhelin, kuulokkeet, tietokone tai rahaa.

Puhelin on kanssa sellainen minkä saa parin vuoden välein ainakin ostaa uuden, koska näiden ominaisuudet kehittyy niin nopeasti.

Leluilla leikkiminen loppui 10v ikäisenä. 

Vierailija
36/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin toivoin 12 vuotiaana sellaista ihanaa muovikoirasettiä (leluja). Sain sen kyllä, vaikka äiti sanoi että enkö ole jo liian vanha sillä leikkimään. Aina kun leikin niillä leluilla, muistin äidin sanat ja lopetin vähitellen leikkimisen. :( antakaa lapsien leikkiä ja pyytää uusia leluja niin pitkään kuin haluavat. Mä ostan vieläkin leluja mun miehen teini-ikäiselle (14v) siskontytölle, koska hän toivoo niitä ja tietää että niitä voi multa pyytää enkä urputa. On kerännyt jo hyvät setit Squishmallows ja Littlest Pet Shop sarjaa :)

Teini-ikäiset kehittyy niin yksilöllisesti, toisilla tytöillä on ollut jo menkat ja kaikki vuosia tuossa vaiheessa kun se sun miehen tyttö vielä leikkii leluilla..

Vierailija
37/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita eri kokoisin laatikoihin 10 e. raha seteleinä.. Laatikot kauniisti käärien paperiin ja nauhoihin. Saa paljon joululahjoja mikä parasta rahaa. Voi itse mennä joulun jälkeen alennus myynti ostaa mitä oikeasti haluaa.ps.Jotain äiti lapsi suhtessa pielessä,jos tältä pitää kysyä lahja ideoita omalle lapselle.Koko vuotena et kunellut häntä  kun omaa lastasi et tunne.

Uusia ideoita kannattaa aina kysyä, nykyään kun lapsilla on jo kaikkea niin todella vaikeaa välillä ostaa niitä lahjoja ja sitten kun nää teinit vastaa kaikkeen "ihan sama"...

Vierailija
38/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika röyhkeätä, että toivovat satasen tai pari rahaa, oikein summan mainiten!!! :O

No, näkee, miten kakarat on kasvattettu...

Vierailija
39/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäiset kehittyy niin yksilöllisesti, toisilla tytöillä on ollut jo menkat ja kaikki vuosia tuossa vaiheessa kun se sun miehen tyttö vielä leikkii leluilla..

Mulla alkoi menkat 10v ja silti leikin leluilla vielä 13 vuotiaanakin. Niillä menkoilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
40/75 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 12 vuotias toivo posca kyniä, tarroja ja paperia, schleich heppoja, Pokemon pehmoja (Eevee muotoja) ja kaikki lammas aiheiset jutut, herkut ja lahjakortit on kanssa mieleisiä. Ykkös toive oli noi posca kynät 😊 tiedän about millasia vaatteita mun tyttö tykkää käyttää, mut mieluummin ostaisin lahjakortin, et saa ite valita ku selkeesti on jo oma tyyli. Tykkää isoista t paidoista, huppareista ja löysistä farkuista. Yhden vaatteen kyl ostin jo, koska löysin lammas yöpaidan! Joka on sille kyllä aika valtava, ku oli naisten s kokoa, mut anyway tiedän että se tykkää siitä

Nuo posca-kynät lienee suosittuja. Juuri tänään pian 12v poika toivoi niitä kyniä hankittavan, totesin, että jouluksi. En ollut ennen kuullutkaan niistä kynistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä