Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän suomen valtio on niin persaukinen vaikka joka ainoasta asiasta perii kovat verot ihmisiltä.

Vierailija
24.11.2023 |

Sähkölaskussakin useita kymppejä veroa.

Enempi sähköä kuluttavilla varmaan satasia...

Kommentit (444)

Vierailija
341/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa se iigoreita pistelee naapurimaan asiat. Pysykää siellä paratiisissanne, kyllä me omat asiat täällä hoidamme.

Neuvostoliiton kaaduttua vuonna 1991 serkkumme unkarilaiset puhdistivat wanhat punikit politiikastaan

ja oikeuslaitoksestaan.

Meillä Suomessa noin ei koskaan tehty ja seuraukset näkyvät!

Jopa se surullisen kuuluisa Tiitisen lista pysyy edelleen kassakaapissa, sillä osa vakoojista ja kollabotööreistä vaikuttaa edelleen politiikassamme!

Vierailija
342/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen julkisella ja meillä on täyttä työviikkoa tekemässä 66 - vuotiaita ja nuoremmilla työsopimukset päättyy keväällä?

Miksi? 

Luulen, että monet eläkeikäiset kartuttaa eläkettään tekemällä töitä vielä eläkeiän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen julkisella ja meillä on täyttä työviikkoa tekemässä 66 - vuotiaita ja nuoremmilla työsopimukset päättyy keväällä?

Miksi? 

Luulen, että monet eläkeikäiset kartuttaa eläkettään tekemällä töitä vielä eläkeiän jälkeen.

Man har ingen aning om hur det går till, men den dagen man börjar få pension från Finland och från där man nu bor, har man ingen tanke på att avsluta sin verksamhet.

Vierailija
344/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain totaalinen romahdus saa tarvittavat muutokset aikaiseksi.Kreikan tie kutsuu.

Vierailija
345/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion ydintehtäviä on mietitty vuosituhansia eikä yhtä oikeaa käsitystä ole saatu aikaiseksi. Valtion tehtävä on kai lähinnä tukea kansalaisiaan ja heistäkin lähinnä niitä jotka tukea tarvitsevat. Valtion olemassaolo on hyvin kyseenalainen jos se kohdistaa toimensa vain jonkin tietyn kansanryhmän hyväksi. Silloin voidaan kai ajatella kumpi on olemassa kumpaa varten, valtio kansalaisia vai kansalaiset valtiota varten.

Väärin!

Valtion olemassaolon perusta on kansalaisten turvallisuuden takaaminen!

Kaikki muu on ekstraa!

Vierailija
346/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se minua ei lakkaa ihmetyttämästä, että kuinka sellaiselta voi RIISTÄÄ jotain, jota hän ei omista. Jos on köyhä, eikä juurikaan mitään omista, ei hänellä ole mitään riistettävääkään. Vähän voisi miettiä pidemmälle, kuka on se joka haluaa riistää. Köyhä joka haluaa rikkaan maksavan enemmän veroja hänen hyväkseen vaiko rikas, joka ensisijaisesti toivoo kulujen ja velkojen karsimista, ettei häntä yritetä verottaa liikaa kun hän jo nyt maksaa yhteisestä potista niin suuren osan? Onhan meillä maailmantasolla jo nyt hyvin korkea verotus. Varmaan pitäisi enemmän miettiä muitakin tapoja saada talous kuntoon.

terv. työtön ihmettelijä, joka ei ihmettele, miksi työttömyystukiakin on nyt pienennettävä

Vierailija
347/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työpaikka löytyy ja aloitus on seuraavana päivänä, tokihan se päiväkotipaikkakin löytyy päivän varoitusajalla.

Vierailija
348/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minua ei lakkaa ihmetyttämästä, että kuinka sellaiselta voi RIISTÄÄ jotain, jota hän ei omista. Jos on köyhä, eikä juurikaan mitään omista, ei hänellä ole mitään riistettävääkään. Vähän voisi miettiä pidemmälle, kuka on se joka haluaa riistää. Köyhä joka haluaa rikkaan maksavan enemmän veroja hänen hyväkseen vaiko rikas, joka ensisijaisesti toivoo kulujen ja velkojen karsimista, ettei häntä yritetä verottaa liikaa kun hän jo nyt maksaa yhteisestä potista niin suuren osan? Onhan meillä maailmantasolla jo nyt hyvin korkea verotus. Varmaan pitäisi enemmän miettiä muitakin tapoja saada talous kuntoon.

terv. työtön ihmettelijä, joka ei ihmettele, miksi työttömyystukiakin on nyt pienennettävä

Ei rikkaita veroteta Suomessa sen kummemmin kuin muuallakaan. Itse asiassa jopa kevyemmin, tämähän on listaamattomien yhtiöiden veroparatiisi.

Palkasaajia kylläkin.

Vierailija
349/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako syötettävää ja elätettävää on Suomi ottanut vastaan? 

Sellaista lukua en jaksa googlesta alkaa etsimään, mutta hiljattain julkaistiin sellaista tilastotietoa, että työntekijöiden määrä ei ole juurikaan lisääntynyt, mutta maksettavien määrässä on ollut suurta kasvua. Sisälsi omat ja vieraat elätettävät, jotka eivät ole itse palkansaajia.

Vierailija
350/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Kaikenikäisiä kuulemma tarvittaisiin nyt työllisiksi, myös nuoria ja vanhoja, jotta työllisyysluku paranisi ja meillä olisi enemmän veronmaksajia elätettävien sijaan.

Vierailija
351/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän niitä valtion rahan tarviavia tulee rajan yli.

Vierailija
352/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Kaikenikäisiä kuulemma tarvittaisiin nyt työllisiksi, myös nuoria ja vanhoja, jotta työllisyysluku paranisi ja meillä olisi enemmän veronmaksajia elätettävien sijaan.

ja ymmärrettävää, että jo työnsä osaava on työnantajalle mieluisampi vaihtoehto kuin nuori jolle työn joutuu opettamaan. Suuri osa niistä, jotka eivät jää eläkkeelle heti kun se olisi mahdollista, jatkaa samoissa hommissa kuin ennenkin.

Vierailija
353/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kysymys

Vierailija
354/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rikkaita veroteta Suomessa sen kummemmin kuin muuallakaan. Itse asiassa jopa kevyemmin, tämähän on listaamattomien yhtiöiden veroparatiisi.

Det finns en hel del länder på jorden och t.o.m. inom Europa där dividensdskatten är 0 %.

Finlands 8,5 % upp till 150.000 € på dividender som utgör max. 8 % av bolagets eget kapital är på intet sätt lockande. För avundsjuka påminner man om att bolaget som betalar dividenden först har betalt 20 % på hela vinsten i samfundsskatt.

Ett beskrivande exempel med en vinst om 100 €. 

Samfundsskatt 100 € * 20 % = 20 €

Dividend 80 € * 8 % = 6,4 €

Netto dividend 6,4 € * 0,915 (skatt) = 5,86 €

.

Slutresultat av 100 € 

20,54 ۊr hos staten

5,86 € är delat bland ägarna

73,6 € blir i företaget. Skall det lyftas som dividend, gäller andra regler. Om det investeras, har staten redan norpat 20 % av det. I jämförelse med grannarna är konkurrenskraften = 0.

Vierailija
355/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 miljoonaa ihmistä ripoteltuna järkyttävän suureen maahan, tekee infrasta logistisen painajaisen. Eikä ilmastokaan ole erityisen taloudellinen. 

Vierailija
356/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion ydintehtäviä on mietitty vuosituhansia eikä yhtä oikeaa käsitystä ole saatu aikaiseksi. Valtion tehtävä on kai lähinnä tukea kansalaisiaan ja heistäkin lähinnä niitä jotka tukea tarvitsevat. Valtion olemassaolo on hyvin kyseenalainen jos se kohdistaa toimensa vain jonkin tietyn kansanryhmän hyväksi. Silloin voidaan kai ajatella kumpi on olemassa kumpaa varten, valtio kansalaisia vai kansalaiset valtiota varten.

Väärin!

Valtion olemassaolon perusta on kansalaisten turvallisuuden takaaminen!

Kaikki muu on ekstraa!

Vem behöver en stat och ett medborgarskap till något i dagens värld, om ni riktigt tänker efter? Det enda som ett medborgarskap medför är resedokument, typ pass.  Finns det någon orsak varför landet där man är resident inte kunde ta hand om det?

Vierailija
357/444 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rikkaita veroteta Suomessa sen kummemmin kuin muuallakaan. Itse asiassa jopa kevyemmin, tämähän on listaa

Holdingyhtiön perustamalla saa sitten verotusta kevennettyä entisestään.

Aina tietysti jostain löytyy joku Skurkstan, jossa yritysverotus on vielä kevyempää.

Vierailija
358/444 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vanhukset maksaa hoitokodeissa asumisesta täyden hinnan ei he niissä ilmaiseksi asu, samoin lääkkeet he maksavat omasta pussista ja kaiken muun ei niitä muut maksa. Mutta lakataan työntämästä rahaa Ukrainan sotaan jotta saadaan ihmisiä tapettua, kuka siitä saa kiksejä. 

Vierailija
359/444 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi jakaa rahansa ympäri maailmaa.

Vierailija
360/444 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

På vilket sätt är 47,2 % en lätt företagsskatt? Det är snarast Finland som utgör Skurkstanien i detta fall. Till skillnad från personskatt ger företagsskatten varken sjukförsäkring eller pension.

Det är uppenbart att de som skriver här om låga skatter i Finland varken är företagsägare eller höginkomsttagare.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä