Että mä inhoan talvea!
Pimeää, kylmää ja rumaa.
Katselin eilen auton ikkunasta hämärtyvää iltapäivää ja lunta ja lumisohjoa tiellä ja tulin siihen tulokseen, että talvi on sekä kylmä, että ruma.
Pukeutuminen on vaikeaa ja olo on tuskallisen ahdistava monien vaatekerroksien alla. Pakko sanoa mutta ne itärajalle pakkaseen tulleet tphakijat ei ole ihan täyspäisiä kun tänne tunkevat väkisin.
Kommentit (23)
Vaikka itse tykkään talvesta, olen samaa mieltä siitä, että tämä turvispoikien pohjoisen keikka ei ole täysjärkisten touhua!
Sama. Liukasta, kylmää, kuolleen ja karun näköistä. Ja tätä paskaa puolet vuodesta.
Käy vaikka luistelemassa, talvella on kivaa kun voi tehdä erilaisia asioita kuin kesällä, liikkuessa pysyy lämpimänä..
Samat ihmiset jotka tutisee ilmastonmuutosta valittaa ettei tässä maassa voi ajaa pyörällä näillä keleillä. Pitää mennä autolla. Ne ei jotenkin osaa yhdistää sitä ilmastonmuutokseen ja miten sen myötä ehkei olisi niin liukastakaan että menee jalka poikki. Ja niin kylmä, että ihmiset on sisällä.
Yksi talven inhoaja lisää ilmoittautuu. Vihaan tätä puolen vuoden pimeätä, liukasta ja väritöntä aikaa, josta suurin osa menee ihmetellessä mikä särkylääke auttaisi edes sen verran että jaksaisi työpäivät - mun krooninen kipusairaus ei tykkää kylmästä, ja äityy aina hankalaksi viimeistään lokakuussa. Talvivaatteet on ahdistavan paksuja, tönkköjä ja ulkoa sisälle mennessä on sitten hiki, ja silmälasit umpihuurussa. Kävely menee hankalaksi, kun on joko liukasta, tai nilkkoihin asti loskaa tai lunta. Iho kuivuu korpuksi, silmät vuotaa ja hiuksista saa säkäreitä. Oispa tämä talvi lyhyt, ja kevät alkaisi vaikka heti loppiaisen jälkeen... No, eläkkeellä kutsuu sitten Portugali talvien ajaksi.
Talvi alkaa vasta viikon päästä, nyt on vielä syksy.
Niin minäkin vihaan talvea,etenkin liukkautta ja tietysti pimeyttä.
Kyllä on ihan perseestä
Parikytä pientä viikkoa enää, ni alkaa olla ohi 😁
Pahinta on se että tää on vasta alussa tämä talvi. Pahin on tammikuu.
Samaa mieltä. Talvi on ihan paska.
Sama juttu. Kun voisi mennä talviunille ja herätä keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Liukasta, kylmää, kuolleen ja karun näköistä. Ja tätä paskaa puolet vuodesta.
Tuon lisäksi täysi työ että saa pidettyä kodin suht siedettävän lämpöisenä sisätiloiltaan.
Tykkylumisia puita, pastellin sävyjä taivaalla, kimmeltävää hankea. En näe siinä mitään rumaa. Neljä vuodenaikaa on rikkaus.
Minua vähän huvittaa inhoajat ja vihaajat. Nuo tunteet on kuitenkin jonkintasoisia valintoja, joilla saa sen oman olotilan paljon kurjemmaksi kuin olis tarpeellista. Jos talvea vihaa oikein kovasti, niin ei se silleen ainakaan mukavammaksi muutu :D
Muuttakaa etelään, jos on mahdollista. Tosin, siellä saattaa paahtua kesällä.
Ulkona kylmä ja liukasta, sisällä vain järkyttävän kylmä. Sukat, pitkikset ja paksu college ei riitä, pitäisi hiihtää villasukissa ja kaulahuivi kaulassa että omassa kodissa ei palelisi, ihan älytöntä. Tätä sitten seuraavat neljä kuukautta, jippii.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on se että tää on vasta alussa tämä talvi. Pahin on tammikuu.
Jep eikä helmikuu ole juurikaan parempi. Olisi edes lauhaa kun ne kovat pakkaset on pahinta talvessa.
Jep. Olen niin samaa mieltä.