Millainen joulukuusi teillä tulee olemaan tänä vuonna?
Koristeletteko aina samoilla koristeilla, vai onko vaihtuva teema tms.? Onko jotain perinteisiä koristeita, joiden täytyy aina koristeena? Millainen olisi unelmiesi kuusi, jos voisit toteuttaa sellaisen kustannuksista tai mistään välittämättä?
Meidän kuusi on 20 vuotta vanha muovikuusi. No, onhan se aika kamala, mutta ajaa asiansa. Koristeet ovat vanhoja, osa lapsuudestani asti mukana kulkeneita. Edesmenneen mummun antamat muumipallot on laitettava ja joka vuosi koristeita lisätään. Nyt tehtiin itse palloja ja ostettiin vielä kirppikseltä lisää. More is more-teemalla siis mennään.
Tykkään meidän muovikasa-kuusesta, mutta haluaisin hieman hillitymmän ja vanhanaikaisemman kuusen pipareineen.
Kommentit (47)
Meillä on viime jouluksi ostettu vihreä tekokuusi oikean näköisillä neulasilla, ei siis semmoisilla litteillä. Koristeita olen kerännyt vuosien aikana. Ihania lasipalloja ja lasilintuja sekä ledivalot.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen jonka latvassa roikkuu hirtettynä Riikka Purra -nukke.
Ja kuusenjalkana toimii Hakka Peevisto.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kaadettu kuusi pienentää maamme hiilinielua ja aiheuttaa sen että hiilineutraaliustavoite vuonna 2035 siirtyy kauemmaksi tai on ainakin vaikeammin saavutettavissa ja kallimmalla.
Lisäksi sakkomaksut eu:lle ellei pystytä toteuttamaan itse lupaamaamme tavoitetta joka on sitova.
Osa kuusista kaadetaan sellaisesta paikasta, ettei se olisi voinut siinä isoksi kasvaa, kuten linjoilta tai ojasta.
Näin maalla kun asutaan ja on omaa metsää sitä joutuu kuitenkin harventamaan ja joskus kuusi onlatvakuusi, eli iso puu on kaadettu muuten, ei joulukuuseksi ja sen latva sitten hyödynnetään joulukuuseksi.
Näitä kuusia on paljon, jotka joka tapauksessa olisi kaadettu ennen kuin ovat isoja.
Metsäkuusi terassilla. Valot laitamme kuuseen.
Meillä on noin 20-30 cm korkea virkattu valkoinen "kuusi". Se ei varista neulasia eikä aiheuta nuhaa. Ja joulun jälkeen se on helppo nostaa kaappiin koristeineen. Koristeina on pieniä kullanvärisiä sydämiä ja pattereilla toimivat ledvalot.
Olen kerännyt jo n. 30 vuotta samat kuusen neulaset talteen ja levitän ne aina Loppiaisena lattialle. Kerään sitten taas talteen seuraavaa vuotta varten. Tunnelma pysyy, eikä tarvitse kuusivarkaisiin. Suosittelen.