Sain sähköyhtiöltäni pyynnön toimia tänään "kohtuullisesti" :D
Sähkömarkkinahan on ollut kuluttajan kannalta niin valtavan jalo ja kohtuullinen. Nyt minua pyydetään nöyrästi apuun vähentämään pelurien tappioita.
Kommentit (288)
Ihan turhaa mouhoamista oli täällä, että ihmisten lämmitykset kaataisi sähköverkon. Hävetkää nyt te, jotka täällä jo haukuitte ihmisiä
mulla pörssisähkö ja laitoin äsken sekä tiskarin että pyykinpesukoneen päälle, kummatkin siis täynnä. Ei nyt tulisi mieleen alkaa keksimällä keksimään sähkönkäyttökohteita tämän vuoksi :) toki jossakin okt:ssa/rivarissa ehkä eri, kerrostalossa ei niin suurta vaikutusta. Eikä se yksi koneellinen kalliimpaan aikaan maksa niin paljon, että jättäisin pesemättä. Toki jos olen koko päivän kotona, niin vähän seuraan hintoja.
Tässä ei yritysten kohtalo paljon kiinnosta. Minä mikään maailman sosiaalitoimisto ole. Nupit kaakkoon!
Liedet, sähköuuni, sähkökiuas ja kaikki lämpöpatterit täysillä, ikkunat tietenkin auki, ettei tule liian kuuma. On tämäkin hölmö tapa tienata rahaa.
Vierailija kirjoitti:
mulla pörssisähkö ja laitoin äsken sekä tiskarin että pyykinpesukoneen päälle, kummatkin siis täynnä. Ei nyt tulisi mieleen alkaa keksimällä keksimään sähkönkäyttökohteita tämän vuoksi :) toki jossakin okt:ssa/rivarissa ehkä eri, kerrostalossa ei niin suurta vaikutusta. Eikä se yksi koneellinen kalliimpaan aikaan maksa niin paljon, että jättäisin pesemättä. Toki jos olen koko päivän kotona, niin vähän seuraan hintoja.
Aplodeja, kulutat nyt 2kWh sähköä. Hyvä mammat!
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei yritysten kohtalo paljon kiinnosta. Minä mikään maailman sosiaalitoimisto ole. Nupit kaakkoon!
Yrityksetkin aina kehtaavat naljailla, etteivät he ole mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä, joten saavat nyt sitä mitä itse tilasivat... herkullinen tilaisuus kostaa!!!
Laitoin hiustenkuivaajat ja imurin komeroon pöhisemään euroja kun en kestä sitä mekkalaa.
Pieni vinkki vedenkeitin lisää kulutusta sanan verran kuin pyykinpesu.
Pörssisähkö on vain 15% kuluttajatalouksista. Kuluttajien sähkönkäyttö on kokonaisuudessaan alle 30% kulutuksesta.
Ei riitä köyhän kansan papu tehdä vallankumousta näillä eväillä.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin hiustenkuivaajat ja imurin komeroon pöhisemään euroja kun en kestä sitä mekkalaa.
Sori vaan, mutta noilla ei montaa euroa tienata.
Vierailija kirjoitti:
12 647 MW!!!
12 636 MW
nyt makuukset pesuun, tyynyt, peitot, lakanat jne
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ylikuumenemissuojat toimii...
Selvä hyppäys sähkönkulutuskäyrässä klo 15 eteenpäin, haha. Saa nähdä paljonko notkahtaa klo 16 kun moni firma ja julkisen sektorin toimistot ym. menee kiinni. Teollisuudessa tosin työskennellään paljolti varmasti vielä iltakymmeneen ainakin.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010013210.html
👆 Ilta-Sanomien sivuilla helppolukuinen tilanneseuranta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 647 MW!!!
12 636 MW
12 723 MW
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö on vain 15% kuluttajatalouksista. Kuluttajien sähkönkäyttö on kokonaisuudessaan alle 30% kulutuksesta.
Ei riitä köyhän kansan papu tehdä vallankumousta näillä eväillä.
Meinaat ettei ne joilla on kiinteähinta kuluta tänään yhtään?
Ei oo saunaa , iliman muuta tänään ltulisi saunottua. Kellä poreamme niin ulos naattimaan poreista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 647 MW!!!
12 636 MW
12 723 MW
Pohjois-Suomi ja Ahvenanmaa💪
Kertoo enemmän ihmisten tietämättömyydestä.