Sain sähköyhtiöltäni pyynnön toimia tänään "kohtuullisesti" :D
Sähkömarkkinahan on ollut kuluttajan kannalta niin valtavan jalo ja kohtuullinen. Nyt minua pyydetään nöyrästi apuun vähentämään pelurien tappioita.
Kommentit (288)
Siis toimitetaanko suomen markkinalle niin paljon sähköä kuin norskiyhtiö lupasi? Vai onko siin sähkön määrä oikeasti pienempi minkä vuoksi pitäisi sähköä säästää vai eikö verkon kapasiteetti riitä?
Vierailija kirjoitti:
No onkos tullut kesä nyt talven keskelle?????
Tropiikki partsille.
Kohta lähtee lumet takapihalta.
Vierailija kirjoitti:
Siis toimitetaanko suomen markkinalle niin paljon sähköä kuin norskiyhtiö lupasi? Vai onko siin sähkön määrä oikeasti pienempi minkä vuoksi pitäisi sähköä säästää vai eikö verkon kapasiteetti riitä?
norjalainen Kinect Energy ei tuota sähköä, joutuu ostamaan lupaamansa puolet Suomen sähkönkulutuksesta suomalaisilta sähköyhtiöiltä ja maksamaan siitä niiden karhuaman hinnan, joten tässä tienaa sekä suomen sähkäfirmat että pörssisähkönkuluttajat.
No niin, 5 minsaa ja sitten valot sammuu ympäri Suomen nientä!
Itse ovat jatkuvasti toitottaneet, miten sopimus on SITOVA. Kalliin määräaikaisen sopimuksen tehneiden sopimuksia ei ole kohtuullistettu. Me pörssisähköilijät olemme vähän kuin pakon edessä tehneet riskialttiin sopimuksen, jossa hinta voi olla todella korkea (tällä viikolla 96 s/kWh) tai todella halpa, kuten nyt. Ei ole minun ongelmani, jos joku tettiläinen on naputellut tarjouksen väärin. Eipä tarjottu apua, kun oli ennätyskallis sähkö, joten enpä taida kohtuullistaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ensin läväyttävät euron/kilovatti hinnat ja nyt ruikuttavat, kun omistajien joululahjabonus uhkaa olla vaarassa.
Tänään saunotaan pitkän kaavan mukaan ja pestään kausivaatteet ja lakanapyykkiä.
Kyllä, pesukone laulaa 9h.Pesukoneen pesu myös 90asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Fingridin sivu auki. Jännää.
Aika heikko suoritus vasta 1000kwh enemmän kuin noin tunti sitten.
Heti lähti keulimaan kulutus, aivan kuin pientä vinoilua 😆
Vierailija kirjoitti:
No niin, 5 minsaa ja sitten valot sammuu ympäri Suomen nientä!
No eipä sammuneet?
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri 14kW kuormaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri 14kW kuormaa.
Täällä 9 kW lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitetaan lähtölukemat muistiin 12 139WH. Katsotaan mitä Paula Pyykinpesijät saa aikaan.💪
Lakananvaihto sun muut tänään. Ei muuta kun koneeseen ja puhasta tulee. Tänään voisin laittaa 90 astetta päälle että kone puhistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitetaan lähtölukemat muistiin 12 139WH. Katsotaan mitä Paula Pyykinpesijät saa aikaan.💪
Se oli alle 12000MW juuri ennen klo 15.
Muistelkaapa milloin tyynyt pesty, ei muuta kun koneeseen yksi kerrallaan.
Mä olen niin iloinen sen puolesta joka sanoi tänään menevänsä ulkoporealtaaseen.😊 Ja tosi kiva kun pääsette myös saunaa ja saatte pitkästä aikaa lämmintä ruokaa.
5-6 viikossa kylpevä.