Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset mukaan töihin -päivä?

Vierailija
24.11.2023 |

Mitä mieltä? Puolesta vai vastaan? Häiritseekö työntekoa, kun ainakin osa työntekijöistä tuo lapsensa sinne touhuamaan jotain höpöjuttuja ja kiertelemään ympäriinsä?

Minulle aika sama, kun ei tarvitse näitä lapsia viihdyttää sen kummemmin, tai edes kertoa omista työtehtävistä mitään. En tiedä onko tästä lapsille yhtään mitään todellista hyötyä. Se, että lasten "työpäivästä" tehdään lapsenomainen ei kerro lapselle paljon mitään siitä, mitä työnteko oikeasti on. Taitaa palvella enemmän joitain aikuisia, jotka elävät harhaluulossa, että nyt on lasten oikeuksia toteutettu, kun yhtenä päivänä vuodessa järjestetään jotain erityistä työpaikalla.

t. kyynikko

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaussalissa saattaa aiheuttaa häiriötä . Entäpä poliisin kyydissä ? Kaupan kassa leikkii lapsensa kanssa  , erittäin kivaa . Jotain tolkkua.

Vierailija
2/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siitä häiriöitä, ja omalle työpaikalleni ei saa tuoda lapsia mukaan. Minusta olisi kuitenkin hyvä, jos lapset saisivat tutustua vanhempien työpaikkoihin. Olen itse samassa ammatissa kuin isäni juuri siksi, että hän otti minua usein mukaansa työpaikalle, kun olin pieni. Silloin se oli ihan ok kaikille ja yleinen tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on yleensä syy miksei se lapsi ole normaalisti mukana siellä töissä. Työ/työpaikka ei ole sopivat ympäristö lapselle, työ vaatii vanhemman keskittymisen ja lapsi olisi vain tiellä, tai lapsen läsnäolo häiritsee muita ihmisiä siellä työpaikalla. Nuo syyt eivät yleensä katoa mihinkään, edes sen Tuo lapsi töihin -päivän aikana. Samaa höttöä tuo on niiden lemmikkipäivien kanssa.

Vierailija
4/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa 26 vuotiaan lapseni töihin. Istuisin ite ja saisi likka tehdä työt.

Vierailija
5/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä idea. Lapset kasvatetaan nykyään aivan liian eristyksissä työelämästä ja elämän realiteeteista ylipäätään. Pitäisi kyllä lapsuudessa saada jo jonkinlainen kuva siitä, mitä työnteko ja aikuisuus on. Sitä en tiedä, miten tuo toimii käytännössä ja monella työpaikalla tuollainen ei tietenkään onnistu.

Vierailija
6/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joka päivä. Lapseni on samassa työpaikassa kanssani

Vierailija
7/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaussalissa saattaa aiheuttaa häiriötä . Entäpä poliisin kyydissä ? Kaupan kassa leikkii lapsensa kanssa  , erittäin kivaa . Jotain tolkkua.

Hassua peräänkuuluttaa tolkkua ja samalla kirjoittaa näin typerä viesti. Totta kai tuollainen päivä järjestetään vain sellaisissa työpaikoissa missä se on mahdollista ja kaikille turvallista. Ihan normijärjellä varustetun ihmisen pitäisi tajuta, ettei lapsia ole kukaan viemässä leikkuusaliin tai poliisitehtävälle.

Vierailija
8/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena vanhempien mukana töissä, mutta lähinnä olosuhteiden pakosta. Äiti teki ns. toimisto- ja tutkimustyötä, joten käytännössä leikin huoneen lattialla tai piirtelin. Tai leikin läheisessä puistossa sitten vähän isompana.

Isän mukana töissä mukana oleminen oli vähän samanlaista, leikkimistä itsekseen tai piirtelyä toimistoissa tai takahuoneissa.

Omaan työhöni sairaanhoitajana ei ole mitään mahdollisuutta ottaa lapsia samalla tavalla mukaan.

Vierailija
9/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena paljon äidin töissä perheyrityksessä. Voin vaan nyt aikuisena kuvitella millainen kauhukaksikko serkun kansa oltiin työntekijäparoille. Ei lapsia häiritsemään töihin!

Vierailija
10/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä idea. Lapset kasvatetaan nykyään aivan liian eristyksissä työelämästä ja elämän realiteeteista ylipäätään. Pitäisi kyllä lapsuudessa saada jo jonkinlainen kuva siitä, mitä työnteko ja aikuisuus on. Sitä en tiedä, miten tuo toimii käytännössä ja monella työpaikalla tuollainen ei tietenkään onnistu.

No jep. Itsehän kävin joskus jopa äitini työpaikalla sosiaalitoimistossa odottelemassa äitiä töistä... Okei ymmärrän hyvin ettei se ole nykypäivän tietosuojavaatimusten mukaan ok, mutta nykyään lapsia ei saisi edes hetkeksi ottaa suunnilleen yhtään mihinkään. Lapsi mukaan töihin-päivä on aivan hauska idea niissä paikoissa missä se on mahdollista. Tietenkin se häiritsee työtehoa, mutta se on vain se yksi päivä vuodessa, ei pitäis yhdenkään firman siihen kaatua.

Toki monet sellaiset työt jossa tuo onnistuu, tehdään nykyään etänä ja ne lapset (kouluikäiset) on siis siellä vanhemman "työpaikalla" enemmän tai vähemmän joka tapauksessa. 

Vierailija
11/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo moisesta kuullutkaan.

Vierailija
12/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa yhtään, kunhan minun ei tarvitse nähdä ainuttakaan kakaraa edes vilaukselta koko työpäivän aikana.

Vierailija
13/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sellainen on ja ihan hyvä päivä etätöissä :)

Omat on jo 17 ja 15 et eipä noita sais toimistolle vaikka yrittäis..

Vierailija
14/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lapset ei saisi näkyä tai kuulua tai ainakaan aiheuttaa pienintäkään häiriötä missään... Ei varsinkaan siellä työpaikoilla. Joku voi vaikka pahoittaa mielensä. 

Vierailija
15/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa yhtään, kunhan minun ei tarvitse nähdä ainuttakaan kakaraa edes vilaukselta koko työpäivän aikana.

Ei tämä maailma pyöri sinun ympärilläsi.

Vierailija
16/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli aikanaan kolme mukulaa äidin mukana sairaalassa. Ei ollut niin nuukaa silloin 40v sitten eikä potilaita koskaan ollut paikalla silloin. 

Vierailija
17/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä päivä on pyhitetty siistissä sisätyössä/toimistoissa työskenteleville ja heidän muksuilleen, ei muille. 

Vierailija
18/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä maailma pyöri sinun ympärilläsi.

No ei, mutta saanen silti vastata keskustelupalstalla esitettyyn kysymykseen. Ei meinaan pyöri sinunkaan ympärilläsi.

Vierailija
19/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lapset ei saisi näkyä tai kuulua tai ainakaan aiheuttaa pienintäkään häiriötä missään... Ei varsinkaan siellä työpaikoilla. Joku voi vaikka pahoittaa mielensä. 

Miksi lasten pitäisi saada näkyä, kuulua ja aiheuttaa häiriötä työpaikoilla? Lastentarhat ja lastenosastot yms. erikseen, siellä niitä on henkilökunnan pakko kestää.

Vierailija
20/34 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelen isossa toimistossa ja tällainen päivä on lapsille sipsiä, herkkuja, karkkia, ilmapalloja, piirtämistä ja leffoja.

Kaukana siitä mitä täällä oikeasti tehdään, joten ei toimi käytännössä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän