Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö aina terveyden kannalta optimaalisesti/sitä edistäen?

Vierailija
23.11.2023 |

Kun näitä ravintoon ja terveelliseen ravintoon liittyviä keskusteluita, uutisten kommentteja ja sosiaalista mediaa seuraa, niin tulee olo, että monet on heti syyttelemässä toisten "huonoista valinnoista" ja kertomassa, miten ikinä ei itse syö sitä tai tätä jne jne.

Pitäisikö vähän relata? Vähän maalaisjärkeä tähän touhuun mukaan. Jos syö monipuolisesti kaikkea niin sitten on jo mielestäni hyvä. 

Itse syön oikeastaan kaikkea ja voisin sanoa, että perusruokavalioni on ihan hyvä. Silti, joskus herkuttelen. Onhan sekin terveydenhoitoa, jos antaa itselleen luvan relata. Mä en välitä pähkinöistä, joten miksi mun pitäisi niitä syödä? Syön silloin tällöin puhaista lihaa - kasvatettujen lintujen ja possun lihaa tosin en osta. Paitsi pekonia joskus kerran vuodessa enkä kuole, vaikka sitä olisi minulle valmistetussa ruoassa. 

Terveys on toki tärkeää, mutta kun siihen liittyy muukin kuin pingottaminen liikunnan ja ruoan suhteen. Tiedostan, että olemme erilaisia ja joillekin se, mitä minä ajattelen pingottamisena ei sitä ole, mutta lähipiirissänikin on ihminen, jolle se selvästi aiheuttaa pelkästään stressiä ja mielipahaa.Tällaisia ihmisiä tuntuu olevan paljon. Väkisin harrastetaan ja itku kurkussa syödään kaikkea mikä inhottaa, eikä anneta yhtään itselleen armoa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla