Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut nyt 1.5 kk sairauslomalla ja nauttinut suunnattomasti vapaasta

Vierailija
23.11.2023 |

Kun olen töissä sen liki 8 tuntia päivässä, ei voimavaroja tai aikaa ole mihinkään! Olen harrastanut nyt liikuntaa säännöllisesti ja nukkunut pitkään, syönyt hyvin. Sairauslomani loppuu 3.12 ja töihin on palattava. Ahdistaa. Työ on sen luonteista, että en ehdi aina pitää edes yhtä ainoaa taukoa ja ruokatuntia ei ole. Meteli on kova ja usein ollaan yksin lapsilauman kanssa (päiväkoti).

Olisi ihanaa jos voisin hoitaa itseäni näin aina. Miten te muut jaksatte hektisen työn lisäksi hoitaa omaa hyvinvointianne?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan. Ylipainoa on 20 kiloa, kiitos stressin ja vuorotyön.

Vierailija
2/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa, ei kuulosta terveeltä,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikässiinä jos on varaa jäädä kotiin makoilemaan. 

Vierailija
4/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tylsää saikulla. En voi liikkua normaalisti.

Vierailija
5/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan. Mutta silti ihmettelen että miten sairaslomalla jaksoit. Itse kun olin just sairaslomalla niin vaan nukuin. 

Vierailija
6/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saikulla ja opettelen kävelemään. Energia menee siihen, että opettelee hyväksymään kivun ja liikerajoitukset.

Vierailija
7/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy perhepäivähoitajaksi, oot yksin mutta lapsia ei ole montaa, voit työskennellä vapaammin...

Vierailija
8/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa liikkua työpäivinä niin on hyvä aloittaa liikunta vähitellen. Kun kunto paranee niin jaksaa paremmin.

Vierailija
9/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos etätyön voin tehdä duunia jopa kevyessä flunssassa. Eikä haittaa vaikka olisi nilkka sijoiltaan. Aahh...

Vierailija
10/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksakaan. Mutta silti ihmettelen että miten sairaslomalla jaksoit. Itse kun olin just sairaslomalla niin vaan nukuin. 

Et ole vielä tähän mennessä oppinut, että niin ihmiset kuin sairaudetkin ovat erilaisia?

Vierailija
11/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei jaksa liikkua työpäivinä niin on hyvä aloittaa liikunta vähitellen. Kun kunto paranee niin jaksaa paremmin.

ja sä et ole ikinä edes käynyt päiväkodissa, saati ollut siellä töissä. Oot varmaan joku insinööri tuosta putkinäöstäsi päätellen.

Vierailija
12/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanutkaan. Pitkän sairasloman päätteeksi tulin siihen tulokseen, että alennan omaehtoisesti työpäivien viikkomäärän viidestä kahteen. Esimiehelle se sopi, ja keneltäkään muulta ei tarvinnut lupaa kysellä, koska pystyn maksamaan elämiseni näinkin eli mitään tukia en hakenut. Saan 2pv/vko työstä 1800e/kk bruttona, nettona tuo tekee noin 1550e/kk. Nyt tuntuu, että näinhän voisi hyvin jatkaa seuraavat 40 vuotta eli työkuorma on sopiva.

Vierailija
13/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti jaksan. Töissä myöskin päiväkodissa. Lauantaitkin menevät koomassa. Vasta sunnuntaina jaksan edes tavata ketään ja iltapäivällä alkaa ahdistaa tuleva viikko.

Vierailija
14/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanutkaan. Pitkän sairasloman päätteeksi tulin siihen tulokseen, että alennan omaehtoisesti työpäivien viikkomäärän viidestä kahteen. Esimiehelle se sopi, ja keneltäkään muulta ei tarvinnut lupaa kysellä, koska pystyn maksamaan elämiseni näinkin eli mitään tukia en hakenut. Saan 2pv/vko työstä 1800e/kk bruttona, nettona tuo tekee noin 1550e/kk. Nyt tuntuu, että näinhän voisi hyvin jatkaa seuraavat 40 vuotta eli työkuorma on sopiva.

Itse saan 900 siitä että teen 90 tuntia kuukaudessa. 

Vierailija
15/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täysin loppu. Sairaslomalla itkin. En jaksanut arkirytmiä, puhumattakaan säännöllisestä treenistä. Nämä 'hirveen väsyneet ja masentuneet' lähtee lomailemaan, reissaavat, puuhaavat sairaslomillaan jne. Eivät ymmärrä totaaliuupumisesta ja masennuksesta yhtään mitään. 

Vierailija
16/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan 900 siitä että teen 90 tuntia kuukaudessa. 

Juu, mä olen "asiantuntijatyössä", palkka jotain 26e/tunti. Mutta ei siinä, tiedostan vallan hyvin, että moni työ, josta maksetaan paljon vähemmän, on oikeasti paljon vaativampaa ja tarpeellisempaa kuin se, mitä teen. Tai ainakin itselleni olisi. Esimerkiksi hoito/vaka-alalla tuskin kestäisin stressiä, ja arvostan kovasti niitä, jotka sitä työtä tekevät. Välillä olen miettinyt ihan vakavissani, miksi minulle maksetaan näin paljon siitä, että kirjoitan asioita, jotka löytyvät Googlesta, mutta ehkä mulla on vain joku huijarisyndrooma. Siihen nähden, mitä firma työstäni laskuttaa, saan ihan murusia vain itselle.

17/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli facessa vastaan muisto mihin olin kirjoittanut että " sairaslomaa seuraavan vuoden loppuun asti " eli tämän vuoden loppuun. Alkuvuodesta tuli eläkepäätös joten nyt eläkkeellä enkä töihin kaipaa.

Vierailija
18/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen ollut tk-eläkkeellä 10,5 vuotta, on tylsää ja elämältä kadonnut kaikki pohja. Tollasesta saikusta se lähti.

Vierailija
19/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, sinä siis olet se ilkeä pk hoitajatäti joka puhuu työkavereille ilkeästi

Vierailija
20/22 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos lastenhoitaja tekisi vain kahtena päivänä töitä, saisi hän palkkaa ehkä 400€ -verot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä