SLINDA 4MG! Kokemuksia!
Aloitan ensimmäistä kertaa elämässäni hormonaalisen ehkäisyn. Määrätty epäsäännölliseen kuukautiskiertoon. 

Mielialat heitteilevät nykyisin kuukautisten aikaan. Pelottaa hieman pahentaako nämä oireita vai ei. Kaikki kokemukset otetaan vastaan, plussat ja miinukset!
Kommentit (34)
Söin vain pari kuukautta. Liikaa sivuoireita. Olen tosin mt-ongelmainen muutenkin ja tuolloin oli elämäntilanne vaikea muutenkin.
Mut fyysisestikin olin kovin väsynyt koko ajan, nukuin paljon, en jaksanut harrastaa liikuntaa entiseen malliin, hikoilin ja oli törkeä jano koko ajan.
Voi olla että kokeilen uudestaan vielä joskus kun mulla ne määrättiin endometrioosin hoitoon. Aiemmin en vaan kestänyt enempää niitä mielialaoireita ja fyysistä väsymystä, olin jatkuvasti itkuinenkin.
Tuon 2 kk oli vähän väliä myös tiputteluvuotoa. Kun lopetin, niin seuraavat oikeat menkat tuli vasta 2 kuukauden päästä. Oli sekin suht jännää aikaa tehdä raskaustestejä viikon välein ja stressata onko kuitenkin raskaana ja onnistunut pillereillä vaarantamaan lapsen.
+ Kuukautiset loppuivat heti kun aloin käyttämään
- Järkyttäviä finnejä yli vuoden ajan, nyt ei enää juuri ollenkaan (käyttänyt n. 2,5 vuotta)
- Kallis hinta
- Haluttomuutta
Olen jatkanut näiden syömistä, koska kuukautiset pysyvät poissa. Ennen kärsin runsaista vuodoista ja kamalasta hormonaalisesta päänsärystä, joten olen oikeastaan nyt tyytyväinen näihin.
Kiitos vastauksista! Kokeilemalla selviää. 😊 Ap.
Mulle määrättiin Slinda endon hoitoon ja sain siitä alle kuukaudessa maksavaurion. Nyt olen sitten ilman mitään lääkitystä ja kärsin joka päivä. Eri pillerien pakkausselosteet läpi käytyäni vaikuttaisi siltä että valtaosassa pillereitä ei ole tätä mahdollista haittavaikutusta, ainakaan yhtä yleisenä haittana eli kannattaa vaatia reseptiä johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mulle määrättiin Slinda endon hoitoon ja sain siitä alle kuukaudessa maksavaurion. Nyt olen sitten ilman mitään lääkitystä ja kärsin joka päivä. Eri pillerien pakkausselosteet läpi käytyäni vaikuttaisi siltä että valtaosassa pillereitä ei ole tätä mahdollista haittavaikutusta, ainakaan yhtä yleisenä haittana eli kannattaa vaatia reseptiä johonkin muuhun.
Mitä muita lääkkeitä tai luontaistuotteita käytit samanaikaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän yleinen oire tuo maksa- oire on? En muista lukeneeni siitä pakkausselosteessa, pitää lukea uudelleeen. Itsellä nyt samaan aikaan "roacutan" eli isotretiooni akak A-vitamiinin esiaste joka voi vaikuttaa maksa-arvoihin, sitä seurataan tietysti kuurilla ollessa parin kk välein joten käy ilmi kohta mitä sanoo maksa tästä kombosta.
Vuosi sitten kirjoitettu, harmi että ei sanonut käyttikö jotain muita lääkkeitä/luontaistuotteita samaan aikaan vai oliko ihan pelkästään Slindan aiheuttama
Oon syönyt nyt kaksi liuskaa ja ajattelin lopettaa. Ei ollut aiemmin mitää hormonaalista ehkäisyä.
Lähtötilanne:
Mielialat heittelehti. Menkat runsaat ja pitkäkestoiset. Jyskyttävää ja polttavaa särkyä ja kipua alaselässä, lantiolla finnejä oli pieniä naamassa ja isompia leuassa. Seksihalut kovat ja helppo saada orgasmi. 
2kk käytön jälkeen: 
Mieliala tasaantunut mutta vienyt vähän positiivisestakin päästä, kipu loppunut, menkat olivat 1 kk vain niukat ja kaksipäiväiset, mutta 2. kuukaudella kestivät taas viikon ja olivat runsaat. Finnejä ei tule enää naamaan mutta olkapäille/ yläkroppaan ja kaulaan tulee. Alapää on hitaasti mennyt jatkuvakestoisesti osittain tunnottomaksi mitä ei ole tapahtunut minulle koskaan. Orgasmia on paljon vaikeampi saada ja alkaa vaikuttaa myös halukkuuteen. 
Mieluummin kestän kivut kuin kadotan seksin nautinnon. 
Mulla myös endometrioosin hoitoon määrätty. Kaksi viikkoa oon syönyt. Sen ajan ollut koko ajan vuotoa ja menkkkipuja. Mielialat on aivan vuoristorataa. 
Näiden oli tarkoitus vähentää vuotoka ja kipuja ja nyt niitä onkin sit 24/7 sen 10pvän sijaan. 
en kyllä pysty sitä gynen kehottamaa 3kk:ta näitä vetämään jos tää on tällästä. Ehkäisyyn en näitä tarvitse kuitenkaan. 
7kk syönyt. Auttoi PMS-oireiluun (sekä psyykeen että kipujen puolesta), mieliala tasaisempi ja alkuaikojen tiputtelun jälkeen menkat jäi kokonaan pois. Näiden puolesta jatkaisin popsimista vaikka hautaan asti.
Miinukset: libido kadonnut käytännössä kokonaan ja turposin 4-5kg. Olen aina ollut hoikka ja hölkännyt yms, nyt tunne etten enää jaksa enkä pysty mitään. Kamalaa.
En oo ihan varma pienentikö Slindat vai painonpudotus mun tissit. Märkä olin ainakin mikä hyvä, mut luin tuosta tisseissä, niin en uskaltanut enää syödä niitä. Ahdistusta lisäsi myös, ainakin alkuun.
Kun aloitin Slinda niin oli ensin mielialan kanssa haasteita. Sitten oireet alkoivat hiipumaan, kuitenkin huomannut kuinka ruokahalu on ollut hillitty ja lumetablettien aikaa on jatkuva nälkä. Vuotoja ei ollut lainkaan ensimmäisen kuukauden aikana ja lumetablettien aikaan erittäin runsaat, niin runsaat että kahden viimeisen lumepäivän aikana joutui sidettä vaihtamaan 2h välein...
Nyt 3kk putkeen ollut ''tiputtelu vuotoa'' erittäin ärsyttävää ja väsymys on tullut takaisin pikku hiljaa. 
Okei. Onko sulla ollut mitään haittoja? :)