Vain uskovat kristityt osaavat noudattaa kymmenen käskyn moraalisia ohjeita
Eikä edes kaikki heistä. Mutta en tiedä ainuttakaan ei uskovaa joka osaisi. Vain Raamattu voi ne opettaa.
Kommentit (24)
Vielä kun ymmärrettäisiin rakkauden kolmoiskäsky ja pyrittäisiin edes noudattamaan sitä.
Sitten kun kristityt vielä saisivat sovittua mitkä ne kymmenen käskyä on. Eri kirkoilla kun on eri käskyt tässä listassa.
Eivät ne ole mitään moraalisia ohjeita vaan äärimmäisen simppeleitä peruskäskyjä kuten nimikin kertoo. Käytännössä samat ovat olleet käytössä kaikissa eri kulttuureissa. Toisten tappamista tai heiltä varastamista ei hyväksytä käytännössä missään eikä toisten vaimojakaan saa yleensä ottaa.
Aika hankalaa olisi ei uskovan noudattaa ensimmäistä käskyä, koska jos noudattaisi, hän olisi uskova.
Niin, ateistina en voi noudattaa ensimmäistä käskyä, ja toinenkin on turha.
Tarvitset siis jonkun kirjan kertomaan helvetinuhalla miten käyttäydytään ja toimitaan oikein.
Voi sinua höppänää.
Ainoastaan ykkönen ja kakkonen on sellaisia, joita en pysty noudattamaan. Minulla kun ei ole omaa tai edes jaettua jumalaa.
Oikeat lääkkeet päälle niin loppuu nuo jumalharhat.
Normaali ihminen ei tarvitse mitään käskyjä siihen, että osaa olla varastamatta, pettämättä, tappamatta ja himoitsematta kaverin puolisoa. Siihenkään ei normaali ihminen tarvitse käskyjä, että pystyy nukkumaan sunnuntaina.
Totta. Ikinä ei ole yksikään kristitty ketään tappanut. #eikun
Eihän niitä ole periaattessa kuin yksi ja sitäkään ei kukaan noudata.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne ole mitään moraalisia ohjeita vaan äärimmäisen simppeleitä peruskäskyjä kuten nimikin kertoo. Käytännössä samat ovat olleet käytössä kaikissa eri kulttuureissa. Toisten tappamista tai heiltä varastamista ei hyväksytä käytännössä missään eikä toisten vaimojakaan saa yleensä ottaa.
Käsky nro 1:een sisältyy kaikki käskyt, eli jos sen teet, muutkin käskyt sujuu.
Sehän kuuluu näin:
Jeesus sanoo "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsky nro 1:een sisältyy kaikki käskyt, eli jos sen teet, muutkin käskyt sujuu.
Sehän kuuluu näin:
Jeesus sanoo "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
Meille opetettiin riparilla ihan eri käsky. Ykkönen kuului:
"Minä olen Herra sinun Jumalasi. Älä pidä muita Jumalia"
Kakkonen:
"Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä"
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun ymmärrettäisiin rakkauden kolmoiskäsky ja pyrittäisiin edes noudattamaan sitä.
Ei ole olemassa mitään kolmoiskäskyä, vaan kaksoiskäsky:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään kolmoiskäskyä, vaan kaksoiskäsky:
Noilla ei ole mitään tekemistä kymmenen käskyn kanssa. Eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan ykkönen ja kakkonen on sellaisia, joita en pysty noudattamaan. Minulla kun ei ole omaa tai edes jaettua jumalaa.
Sitten käskyistä ei ole sinulle mitään hyötyä, koska kun kuolet, pikkupirut vievät sinut piikeillä pistelen manalaan ja joudut pataan kiehumaan ikuisiksi ajoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten käskyistä ei ole sinulle mitään hyötyä, koska kun kuolet, pikkupirut vievät sinut piikeillä pistelen manalaan ja joudut pataan kiehumaan ikuisiksi ajoiksi.
Sellaiset fantasiat sinulla. No eipä siinä. Jokainen tavallaan. Itse ajattelin mennä kuoleman jälkeen krematorion kautta uurnaan.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asterixissa on pata. Helvetissä on vain lieskat jotka kärventävät.
Se on ihan helppoa, kun synnit annetaan iltaisin toinen toisilleen anteeksi. Sitten vaan putipuhtoisena uuteen päivään :)