Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe: joulun vietto erillään?

Vierailija
23.11.2023 |

Hei, mielipiteitä kiitos?

Olemme (uus)perhe eli minulla on yksi varhaiskasvatusta käyvä lapsi. Avomiehelläni ei ole biologisia lapsia. Lapseni isä ei ole ollut päivääkään kuvioissa mukana lapsen synnyttyä.

Kaksi edellistä joulua mieheni vietti lapseni, minun ja vanhempieni sekä sisarusteni ja heidän lapsiensa kanssa jouluaaton. Nyt hän yllättäen ilmoitti haluavansa mennä koko jouluksi ja myös uudeksivuodeksi omien vanhempiensa ja sisarustensa luo. Välimatkaa on Suomi päästä päähän. Jep. Noin tuhat kilometriä. Siispä ei onnistu jakaa joulun eri päiviä eri paikoissa.

Miten suhtautuisitte itse, jos uusperheeksi perheenisäksi tullut puolisonne viettäisi joulun/uudenvuoden lomansa koko 2 viikkoa ilman teitä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin ,että on kyllästynyt isäpuolen rooliin ja haluaa varmaan oman perheen lapsettoman naisen kanssa eli eroaisin.

Vierailija
2/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä voi mennä lapsesi kanssa miehesi mukaan? Miksi joulu pitäisi viettää sinun sukulaistesi kanssa? Parisuhde on joustamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kaksi edellistä joulua on vietetty sinun sukulaisten kanssa, niin haluaa välillä olla myös omien kanssa?

Menkää mukaan. Jos ei onnistu, niin joulu ja uusivuosi erillään on ihan ok. Ainakin minulle olisi.

Vierailija
4/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma tekee hyvää. Tottakai hänkin kaipaa omaa, tuttua, jouluaan ja vanhempiaan.

Vierailija
5/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vähän taustoja lisää, miten miehesi sukulaiset suhtautuvat sinuun ja lapseesi, oletko avosylin tervetullut vai oliko suhtautuminen nyrpeää? 

Voi olla että jos et ole kovin suosittu heidän silmissään niin miehelle on "katsottu valmiiksi" joku sopivampi puolisokandidaatti jota yritetään tämmöisellä viritelmällä ujuttaa. Kokemusta on. . .

Vierailija
6/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi ok.  

Mies juuri miettii,  lähteekö äitinsä luo jouluksi.  Mä en voi lähteä mukaan kun kissaa ei voi jättää yksin pitkäksi aikaa.  

Äitinsä on hyvä ja hieno ihminen,  mutta kovin vanha ja raihnainen jo. Oikeastaan kannustan miestä lähtemään.  

Meillä ei lapsia.  

Vierailija
7/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kaksi edellistä joulua on vietetty sinun sukulaisten kanssa, niin haluaa välillä olla myös omien kanssa?

Menkää mukaan. Jos ei onnistu, niin joulu ja uusivuosi erillään on ihan ok. Ainakin minulle olisi.

Mies ei pyytänyt perhettään mukaan eikä edes pitänyt itsestäänselvyytenä että tulisivat mukaan. On tuo outoa. Tietty jos on ihan lapanen ja kuunnellut vaimonsa suunnitelmia jouluksi, niin ei ehkä ole edes uskaltanut ottaa puheeksi.

Vierailija
8/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsen biologinen isä ei ole kuvioissa mukana, olisi varmaan kiva, jos lapsella olisi myös isä(puolen) puoleiseen sukuun yhteys. Kysy, sopiiko tulla mukaan, edes osaksi aikaa.

Vierailija
9/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette kaksi edellistä joulua olleet sinun vanhempiesi luona, niin miten teillä on toimittu aiempina jouluina? Vai onko suhde niin tuore, että edessä on vasta kolmas joulu uusperheenä? 

Vierailija
10/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ussperhe ja lapseton puoliso ei ole ikinä toimiva yhdistelmä. Paitsi jos mies on kunnon aisuri.

Vierailija
11/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies yhtäkkiä sanoisi lähtevänsä yksin viettämään joulua toiselle puolelle Suomea, niin tottakai se harmittaisi, jos suhde ei ole mikään tuore. Mutta jos olisin lapsen kanssa tervetullut mukaan, niin asia olisi täysin ok. 

Vierailija
12/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ussperhe ja lapseton puoliso ei ole ikinä toimiva yhdistelmä. Paitsi jos mies on kunnon aisuri.

Usein ne tekeekin yhteisen lapsen liittonsa sinetiksi.

Vierailija
13/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattukin sanoo, että avioliitossa mies jättää äitinsä ja isänsä, joten sinun perheesi pitäisi olla hänen perheensä. Eroa moisesta Babylonian portosta, ettei tuo saastuta sinun tai lapsesi sielua.

Vierailija
14/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin eilen pokkana mieheltäni, että mihin hän aikoo lähteä joulunviettoon. Oisitte vaan nähneet sen epäuskoisen ilmeen :)

Vierailija
15/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä on tapana että vuorotellaan molempien vanhempien/isovanhempien luona jos sellaisia vielä on. Ei voi olla niiin että ollaan aina vaimon sukulaisten kanssa.

Vierailija
16/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä menee melkein 18v lapset biologisen isänsä luokse ja leikkivät siellä

joulunsa  herkkulaatikkojensa kanssa. me taas jäämme omaan kotiimme

ja tuskin kuusta kummempaa edes laitamme. joulu on vaan paskaa

aikaa itselle mutten sitä muilta rajaisi pois.

Vierailija
17/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. Kiitos kommenteista tähän saakka jokaiselle! :) Pyysitte taustaa. Kyllä, nyt on kolmas yhteinen joulu tulossa. Viime vuonna minä olin osan joululomasta siellä etelässä mieheni vanhempien luona (lapseni oli mun sukulaisillani kolme yötä). Tänäkin jouluna kyllä appi ja anoppi ovat kutsuneet minut ja lapsenikin mukaan, mutta mies sanoo että menee säädöksi lähteä 1000 km ajamaan tai lentämään kolmestaan. Joku kysyi yhteisen lapsenteon mahdollisuudesta: on ollut puhetta tästä, mutta odotellaan että lapseni tulee kouluikään, nyt ei vielä ole ajankohtaista yrittää yhteistä vauvaa.

Ei appi tai anoppi ole minulle korvaajaa katsellut, vaan he kyllä tykkäävät minusta ja soittelevat minullekin omaan puhelimeeni lähes viikottain. Nyt mies kokee, että haluaa rentoutua 2 viikkoa ilman meitä ja olla koko lomansa siellä etelässä. Meillä ei ole ollut mitään riitaa, joka selittäisi. Ei me olla edes nähty aikoihin kunnolla, vaikka yhdessä paperilla asumme -- hänellä on kolmevuorotyö ja olemme siis kotona pitkälti eri aikoihin.

Pitkät arkivapaat hän ei edes nykyään juurikaan ole kotona, vaan toisella paikkakunnalla tykkää yöpyä usemman vuorokauden putkeen kun remontoi mökkiä. Joten koska emme ole uusperheenä kolmestaan olleet nyt tänä syystalvena kunnolla yhdessä rauhassa, olin odottanut joulua ja uuttavuotta yhdessä. :( Ajatuksia tästä, tai omakohtaisia kokemuksia? Kiitos!

Vierailija
18/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin ihmettelen niitä, jotka suostuvat elämään jonkun toisen miehen kersan kanssa. Ei ikimaailmassa löytyisi niin ihanaa naista, että lähtisin samaan huusholliin jonkun yh-mutsin ja hänen kakaroidensa kanssa.

Vierailija
19/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. Kiitos kommenteista tähän saakka jokaiselle! :) Pyysitte taustaa. Kyllä, nyt on kolmas yhteinen joulu tulossa. Viime vuonna minä olin osan joululomasta siellä etelässä mieheni vanhempien luona (lapseni oli mun sukulaisillani kolme yötä). Tänäkin jouluna kyllä appi ja anoppi ovat kutsuneet minut ja lapsenikin mukaan, mutta mies sanoo että menee säädöksi lähteä 1000 km ajamaan tai lentämään kolmestaan. Joku kysyi yhteisen lapsenteon mahdollisuudesta: on ollut puhetta tästä, mutta odotellaan että lapseni tulee kouluikään, nyt ei vielä ole ajankohtaista yrittää yhteistä vauvaa.

Ei appi tai anoppi ole minulle korvaajaa katsellut, vaan he kyllä tykkäävät minusta ja soittelevat minullekin omaan puhelimeeni lähes viikottain. Nyt mies kokee, että haluaa rentoutua 2 viikkoa ilman meitä ja olla koko lomansa siellä etelässä. Meillä ei ole ollut mitään riitaa, joka selittäisi. Ei me olla edes nähty aikoihin kunnolla, vaikka yhdes

Kyllä tämä aika ikävältä kuulostaa. Juttelisin kyllä miehen kanssa, että mistä kiikastaa. Voisihan hän jäädä sinne vaikka vielä viikoksi, jos menette sinne mukaan joulunpyhiksi ja lennätte sitten lapsen kanssa kotiin.

Vierailija
20/26 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinulla ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin antaa miehen mennä sinne rentoutumaan. Ei varmasti auta tilannetta jos pakotat hänet jäämään pois tai menet väkisin mukaan, jos hän kerta omaa aikaa kaipaa. Viettäkää mukava joulu tahoillanne ja jutelkaa sitten joulun jälkeen fiiliksistä kun mies on saanut kaipaamaansa omaa aikaa. Voi olla että hän huomaa kaipaavansa teitä tai sitten päinvastoin huomaa että lapsiperhearki ei olekaan häntä varten ja ottaa eron. Aika näyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi