Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matala verenpaine kuukautisten aikana

Vierailija
23.11.2023 |

Huh, pari päivää ennen vuodon alkua heikko olo. Ensimmäinen vuotopäivä meni sängyssä, koska tuntui että pyörryn. Nyt toinen vuotopäivä, eikä tunnu yhtään paremmalta. Heinäkuussa oli samanlainen olo, mutta se oli vuodon loppupuolella.

Voiko vaiva liittyä vaihdevuosiin? 41 tuli vasta täyteen.

Mikä auttaa? Tuntuu epämiellyttävältä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mikään:(

Vierailija
2/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, ollut vuosikausia eikä siihen oikeastaan mitään auta kuin kärsiä. En kyllä tiedä mistä johtuu ja olen lääkärille tästä puhunut, ei osannut hänkään siihen sanoa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, ollut vuosikausia eikä siihen oikeastaan mitään auta kuin kärsiä. En kyllä tiedä mistä johtuu ja olen lääkärille tästä puhunut, ei osannut hänkään siihen sanoa mitään.

Mulla alkoi kun täytin 41 näköjään. Ei vaivannut ennen.

Ap

Vierailija
4/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörtyykö siitä helposti vai onko se vain tunne? En uskalla oikein lähteä mihinkään.

Vierailija
5/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörtyykö siitä helposti vai onko se vain tunne? En uskalla oikein lähteä mihinkään.

Jos oikein pahasti heikottaa ja silmissä sumenee (kuten minulla) niin voi siihen pyörtyä. On todella inhottavaa kun heikotus voi tulla vaikka kesken kauppareissun, kotona pääsee sentään istumaan tai makaamaan.

Minulla nyt muutenkin aika matalat paineet.

Vierailija
6/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin odotella

Vierailija
7/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai pyörtyminen vaarallista ole. Tai sitten voi istua kotona verenpainemittari käsivarressa neuroottisena.

Vierailija
8/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menstrual syncope. Tuolla sanalla löytyy lisätietoa. Hormonaalinen epätasapaino ja anemia voivat aiheuttaa pyörtymisen tunteen. Estrogeeni vaikuttaa myös verenpaineeseen. Myös suuret vuotomäärät voivat aiheuttaa ongelmia. Näitä voidaan hoitaa. Kannattaa käydä gynekologilla. 

Vierailija
9/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuota samaa, kun rautavarastot (ferritiini) oli päässy liian alhaiseksi. Tankkasin rautaa ja ajastaan tuo huippaus kuukautisia ennen/kuukautisten aikaan sitten loppukin, kun varastorauta-arvot nousivat.

Vierailija
10/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai pyörtyminen vaarallista ole. Tai sitten voi istua kotona verenpainemittari käsivarressa neuroottisena.

Voi siinä kolauttaa päänsä tai murtaa luunsa. En myöskään haluaisi olla avuttomassa tilassa jossain julkisella paikalla, en luota että ihmiset auttaisivat. 

Vierailija
11/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika levätä 

Vierailija
12/12 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola ja lakritsi nostaa verenpainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi