Matala verenpaine kuukautisten aikana
Huh, pari päivää ennen vuodon alkua heikko olo. Ensimmäinen vuotopäivä meni sängyssä, koska tuntui että pyörryn. Nyt toinen vuotopäivä, eikä tunnu yhtään paremmalta. Heinäkuussa oli samanlainen olo, mutta se oli vuodon loppupuolella.
Voiko vaiva liittyä vaihdevuosiin? 41 tuli vasta täyteen.
Mikä auttaa? Tuntuu epämiellyttävältä.
Kommentit (12)
Minulla sama, ollut vuosikausia eikä siihen oikeastaan mitään auta kuin kärsiä. En kyllä tiedä mistä johtuu ja olen lääkärille tästä puhunut, ei osannut hänkään siihen sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama, ollut vuosikausia eikä siihen oikeastaan mitään auta kuin kärsiä. En kyllä tiedä mistä johtuu ja olen lääkärille tästä puhunut, ei osannut hänkään siihen sanoa mitään.
Mulla alkoi kun täytin 41 näköjään. Ei vaivannut ennen.
Ap
Pyörtyykö siitä helposti vai onko se vain tunne? En uskalla oikein lähteä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Pyörtyykö siitä helposti vai onko se vain tunne? En uskalla oikein lähteä mihinkään.
Jos oikein pahasti heikottaa ja silmissä sumenee (kuten minulla) niin voi siihen pyörtyä. On todella inhottavaa kun heikotus voi tulla vaikka kesken kauppareissun, kotona pääsee sentään istumaan tai makaamaan.
Minulla nyt muutenkin aika matalat paineet.
Ei kai pyörtyminen vaarallista ole. Tai sitten voi istua kotona verenpainemittari käsivarressa neuroottisena.
Menstrual syncope. Tuolla sanalla löytyy lisätietoa. Hormonaalinen epätasapaino ja anemia voivat aiheuttaa pyörtymisen tunteen. Estrogeeni vaikuttaa myös verenpaineeseen. Myös suuret vuotomäärät voivat aiheuttaa ongelmia. Näitä voidaan hoitaa. Kannattaa käydä gynekologilla.
Mulla oli tuota samaa, kun rautavarastot (ferritiini) oli päässy liian alhaiseksi. Tankkasin rautaa ja ajastaan tuo huippaus kuukautisia ennen/kuukautisten aikaan sitten loppukin, kun varastorauta-arvot nousivat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai pyörtyminen vaarallista ole. Tai sitten voi istua kotona verenpainemittari käsivarressa neuroottisena.
Voi siinä kolauttaa päänsä tai murtaa luunsa. En myöskään haluaisi olla avuttomassa tilassa jossain julkisella paikalla, en luota että ihmiset auttaisivat.
Suola ja lakritsi nostaa verenpainetta.
Ei auta mikään:(