Jos olet kipeänä niin odotatko että muualla asuva kumppani
tai ehdokas sellaiseksi, auttaa sinua, käy esim. kaupassa tai hakee sinut luokseen tms?
Vai onko ihan normaalia että kukin pärjäilköön miten kykenee, ja jos ei kykene niin se on voi voi?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
En odota, sillä en haluaisi hänenkin sairastuvan.
No jos ei ole tarttuvaa? Vaikka voihan silloinkin esim. ovella käydä.
Taidan olla ainoa niin vaativa että odottaa toisen tekevänkin jotain, eikä vain puhelimessa lässyttävän että "kunpa voisin jotenkin auttaa".
Riippuu sairauden laadusta. Kauppatavarat voi taajamissa tilata kotiin. En olettaisi, että joku lähtee apteekkireissun vuoksi tulemaan eri paikkakunnalta.
🇺🇦🇮🇱
En odota enkä halua hänen myös sairastuvan vuokseni. Tilaan ruoat kotiinkuljetuksena.
Minulla on hyvät naapurit ja voin pyytää heitä käymään puolestani kaupassa.
Jos olen niin heikossa kunnossa, että en pärjää itsekseni kotona, pyydän kotikuntani kotisairaanhoitoa apuun tai hakeudun sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole tarttuvaa? Vaikka voihan silloinkin esim. ovella käydä.
Olen eri, mutta haluan sairastaa ihan yksin enkä toivo kenenkään tulevan edes ovella käymään.
Odotan, että vähintään tarjoutuisi jos asuu lähellä tai on autollinen. Niin meillä ystävätkin tarjoutuu. Jotenkin outo ajatus, että kaveri voisi kyllä käydä kaupassa ja apteekissa mutta miesystävältä ei voisi edes kysyä.
No en nyt sairaana lähde toisen luokse vaan mieluummin makaan kotona sängyssä. Kotiinkuljetus toimii tällä alueella.
En odota, enkä halua mitään.
Eri asia sitten jos ole kyvytön hoitamaan yhtään mitään eli jotenkin täysin vuoteen omana tai jossain ebolaeristyksessä.
Mutta jossain perustason keuhkoputkentulehduksessa tai koronassa olen mielummin ihan omassa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen niin heikossa kunnossa, että en pärjää itsekseni kotona, pyydän kotikuntani kotisairaanhoitoa apuun tai hakeudun sairaalaan.
Eli naapurit auttaa, kumppani ei?
Riippuu sairaudesta. Ja siitäkin, onko hän kumppani vai ehdokas. Mutta jos sairauden vuoksi tarvitsen apua tai valvojaa leikkauksen jälkeen tms ja kumppanilla on mahdollisuus, pidän apua oletuksena.
Sen verran pyytäisin apua, että veisi koiran hoitolaan kunnes tervehdyn. Ei sekään välttämättömyys vaan taksilla sinnekin pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Hakeudut sairaalaan.. Ei sinne hakeuduta ilman lääkärin lähetettä, jota ei niin vaan saakaan. Saat puhelimessa omahoito-ohjeet. Näin sotessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen niin heikossa kunnossa, että en pärjää itsekseni kotona, pyydän kotikuntani kotisairaanhoitoa apuun tai hakeudun sairaalaan.Hakeudut sairaalaan.. Ei sinne hakeuduta ilman lääkärin lähetettä, jota ei niin vaan saakaan. Saat puhelimessa omahoito-ohjeet. Näin sotessa.
Hän varmaan tilaa taksin ja menee yksityiseen sairaalaan.
Itselläni on tilanne se että nilkka nyrjähti tms. enkä pysty oikein kävelemään.
Ollaan erottu hiljattain, mutta mies haluaisi olla kanssani. Hänellä ei ole autoa, mutta saisi kyllä heti lainaan.
Siellä se voivottelee ja harmittelee, että "mites sinä nyt teet lumityöt, ja kaupassakäynnit saa odottaa".
No eipä tässä auta kuin pyytää joltain sukulaiselta kyytiä ja lähteä yrittämään jotta saisi ruokaa yms.
Minulla on vesikin kannossa eikä vessaa jne, joten onhan tämä vähän raskasta kun ei oikein edes tuolista ylös meinaa päästä.
Mutta kyllä minulla vaan tulee entistä selvempi ajatus, että se lopullinen ero tässä on oikea ratkaisu. Mies olisi voinut näyttää että hän oikeasti välittää. Nyt en sitä usko. Tämmöistä suhdetta en halua. Mutta monen viestin perusteella ihan normaalia ilmeisesti?
No, sitten ollaan sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tilanne se että nilkka nyrjähti tms. enkä pysty oikein kävelemään.
Ollaan erottu hiljattain, mutta mies haluaisi olla kanssani. Hänellä ei ole autoa, mutta saisi kyllä heti lainaan.
Siellä se voivottelee ja harmittelee, että "mites sinä nyt teet lumityöt, ja kaupassakäynnit saa odottaa".
No eipä tässä auta kuin pyytää joltain sukulaiselta kyytiä ja lähteä yrittämään jotta saisi ruokaa yms.
Minulla on vesikin kannossa eikä vessaa jne, joten onhan tämä vähän raskasta kun ei oikein edes tuolista ylös meinaa päästä.
Mutta kyllä minulla vaan tulee entistä selvempi ajatus, että se lopullinen ero tässä on oikea ratkaisu. Mies olisi voinut näyttää että hän oikeasti välittää. Nyt en sitä usko. Tämmöistä suhdetta en halua. Mutta monen viestin perusteella ihan normaalia ilmeisesti?
No, sitten ollaan sinkkuna.
No en kyllä olettaisi, että minun takia pitäisi joltakin auto vielä lainata. Kuka edes haluaa lainata autoaan. Siitä ei tule muuta kuin ongelmia, jos tuleekin kolari tai jotain. Miten sulla tulee edes mieleen, että toisen pitäisi lainata auto ihan vaan sinun takia?
Tähän ei ole yksiselitteistä vastausta. Asiaan vaikuttaa sairaudenlaatu, välimatka, jne.
""No en kyllä olettaisi, että minun takia pitäisi joltakin auto vielä lainata. Kuka edes haluaa lainata autoaan."
No kyllä iskä lainaisi.
Mulla on peruslääke- ja ruokavarastot joten en nyt varmaan ihan heti olisi pulassa.