Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joilta jää kaikki elämässä kesken??

Vierailija
02.01.2007 |

Tarkoitan lähinnä siivousta, sisustamista, valokuvien järkkäämistä yms muuta käsillä/aivoilla tehtävää työtä. Minua masentaa kun elämäni on keskeneräisten projektien suo. En osaa enkä jaksa suorittaa mitään kunnialla loppuun. Joskus kyse on ainoastaan vaan ajanpuutteesta yksinkertaisesti mutta monesti taasen kärsivällisyys loppuu kesken tai asia lakkaa kiinnostamasta. Toisaalta rima on niin korkealla ja päässä megavisot jostain ja ajattelen jo valmiiksi etten osaa toteuttaa sitä juttua vaikka osaisinkin. Ideoiden ulostus pään sisältä on minulle vaikeaa ja oikeiden valintojen tekeminen. Jos järjestän kuvia albumiin niin albumin pitää olla SUPERHIENOSTI askarreltu tai muuten ihan turha edes laittaa kuvia sivuille! Ja tuollahan nuo kuvat odottaneet vuositolkulla sitä superideaa, joka ei koskaan toteudu kun en edes uskalla...jos vaikka menee pilalle. :/ Vaikuttaa jo melkein neuroottiselta...Kaapissa samaten hirveä läjä kankaita joista tarkoitus ommella kaikkea mutta sama juttu - en uskalla aloittaa mitään projektia. :/

Onkohan tuolle saamattomuudelle ja asioiden mokaamisen pelolle joku tarkempi nimitys kenties? Olen kyllä aikaansaapa kun aloitan jotain mutta saamattomuus saa minut todellakin OIKEASTI mokaamaan juttuja aluksi kun en pidä sitä omaa taitoa yllä. Saatan tehdä paljon sutta ja materiaalia menee hukkaan. Silloin melkein itkettää. :(

Auttakaa ja rohkaiskaa mitä teen! Olenko ihan avuton vai olenko diagnoosin tarpeessa? :O

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani todettiin vähän aikaa sitten ADD, eli tarkkaavaisuushäiriö ilman ylivilkkautta. Kun luin tietoa tästä niin monista asioista huomasi että ADD on perinnöllistä - eikä kovin kaukaa tarvitse meikäläisen etsiä mistä lapsi on sen perinyt. (En varmaan aikoinaan lapsena olisi ADD-diagnoosia saanut mutta paljon on minuun sopivia piirteitä...)

Terveisiä täältä toisesta keskeneräisten projektien suosta.

Vierailija
2/6 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku esim. kysyy " voisitko antaa minulle siitä korista sen punaisen kauhan?" niin saatan vilkuilla kauan ympärilleni ennen kuin huomaan että se juttu on ihan nenäni edessä. Tulee tosi tyhmä olo aina. :/ Eli hahmotuskyky ja luetun/suullisten ohjeiden ymmärtäminen on hidasta. Tunneälyltäni minua on sanottu " huippuälykkääksi" ja " ihanan empaattiseksi" ...En ole ihmisenä mielestäni yksinkertainen vaan osaan jutella aiheesta kuin aiheesta vaikka kouluni ovat jääneetkin kesken(mikä masentaa tajuttomasti!). ADD onkin minulle ihan uusi juttu. Olenkin lukenut aspergerista ja ADHD:sta mutten mielestäni sovellu kumpaankaan luokkaan. ADD voi natsata minuun hyvinkin jollain tapaa...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitaan usein ADHD-ta käsittelevissä jutuissa. Esim. ADHD-liiton sivuilla on tietoa, kannattaa googlata. Itselleni kävi juuri äsken: mies osti tänään senkin jota olen jo pitkään katsellut että sopisi meille. On tietenkin koottava. Äsken sitten (viime kirjoitukseni jälkeen) innosta puhkuen avasin paketin - ja kun näin noiden osien kasan paketin sisällä ja selattuani ohjeet tulikin epätoivoinen olo - ei yhtään huvitakaan alkaa kokoamaan sitä. Tuossa nuo osat nyt on selän takana olohuoneen lattialla levällään ja itse pelastauduin tänne netin syövereihin. Kai se pitää kerätä itsensä ja mennä jatkamaan - tai siis aloittamaan.

terv. aikaisemmin vastannut ADD-lapsen äiti

Ps. Olis muuten hauska kirjoitella muiden yhtä " saamattomien" kanssa. Kun sain lapsellemme diagnoosin perustin itselleni uuden sähköpostiosoitteen, kai sen voi tänne laittaa, eli add1308@ luukku. com, laita ap viestiä. :)

Vierailija
4/6 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt kaikki kesken ainut mikä ei ole edes yrittänyt mennä kesken on RASKAUDET koska niihin ei voi itse varsinaisesti vaikuttaa tietty abortilla ;) avioliitto yrittiki mennä kesken onneksi palas takasin uomilleen kaikki koulut kesken jne..jos jotkut arkiaskareet jää kesken niin souvat? toisilla jää elämän isoimmat asiat kesken..:D :D

Vierailija
5/6 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tautiin auttaa ainoastaan eteneminen pikkuaskelin. Isoja urakoita ei kannata ottaa, ja pakottaa itsensä siihen tosiasiaan ettei kaiken tarvi olla täydellistä.. Et kai vaan ole esikoinen, ja useampi nuorempi sisarus (lyhyellä aikavälillä)? Itse olen neljästä sisaruksesta vanhin, meitä on 3 kolmen vuoden sisällä, ja " iltatähti" 6 vuoden jälkeen. Eli diagnoosini itselleni on ollut se, että olen aina pyrkinyt täydellisyyteen, ku en muuten ole saanut muilta sisaruksiltani huomiota. Sama vaivaa sitten näin kolmikymppisenäkin...

Vierailija
6/6 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteutuspuoli jää jotenkin aina...Ja yksi juttu on että asiat ja ideat jotenkin halutaan säästää. Jos kaikki olisi tehty niin elämä olisi kaikki tässä? Taannoin pelkäsin toteuttaa unelmiani sen pelon takia että on sitten asioita tulevaisuudessa mitä toteuttaa, mutta tuntuu kääntyvän asiat päälaelleen etten osaakaan enää aloittaa mitään! Olen vaan valtava ideajemma.

ap