Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antibioottikuuri pilasi imetyksen :(

Vierailija
22.11.2023 |

Elikäs sain pari viikkoa sitten antibioottikuurin rintatulehdukseen, jonka oireina olivat kuume sekä kova rintakipu. Oireet loppuivat, mutta alkoivat uudestaan 4 päivää kuurin loppumisesta! Huomasin antibioottikuurin aikana, että maitoa ei enää nouse samaan malliin vaan rinnoista tuli tyhjät pussit. Pumppaamalla ei saa aikaiseksi kuin hyvällä tuurilla 20 ml kun on ensin pumpannut 30 min. Vauva on aina rinnalla kun on ruoka-aika, mutta imetyksen lopuksi on pakko antaa korviketta, koska vauva ei vaan saa maitoa tissistä tarpeeksi.

Harmittaa tosi paljon. Nyt tosiaan tuo kipu ja kuume ovat palanneet ja kävin uudestaan lääkärissä. Tällä kertaa uusi antibioottikuuri kahden viikon mittaisena! Voiko tässä enää tehdä mitään vai täytyykö lyödä hanskat tiskiin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin piti vielä kirjoittaa, että mietityttää myös miten nämä lääkkeet vaikuttavat vauvan suolistoon. Hän on ollut syntymästään asti todella itkuinen ja tutkimme parhaillaan voisiko olla maitoallergia. En haluaisi kuormittaa toista lääkealtistuksella.

Ap

Vierailija
2/7 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo ja syö riittävästi. Maidoneritys voi vielä runsastua tuosta, jos vauva kuitenkin on rinnalla tarpeeksi tiheään. 

Vierailija
4/7 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hätää. Rintatulehdus on kurja juttu ja olet varmasti kipeä. Onko Imetyksen tuki ry tuttu? Googlaa nettisivut. Sitä kautta saa asiallista tietoa imetyksestä ja tukea imetyspulmiin. Ei ole vielä välttämättä imetyksesi pilalla. Voimia itkuisen vauvan kanssa, ja muista, että olet hyvä äiti riippumatta siitä, miten vauvaasi ruokit. 

Vierailija
5/7 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kävi samoin. Sen lisäksi vauva oksensi kaaressa maidot pihalle eikä huolinut enää rintaa. Selkeästi haistoi maidossa antibiootit.

Oli tuolloin 3kk, imetys lopahti siihen. Mutta hyvin pärjäsi korvikkeellakin.

Vierailija
6/7 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintoja syömätön taapero on sinusta hymiön paikka...?

Vierailija
7/7 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toiseksi vanhin lapsi oli viikon ikäinen, kun mulle tuli rintatulehdus, oli yli 39 astetta kuumetta ja hirveä kipu rinnassa. Lapsi joutui silloin sairaalaan, kun sai rokotuskomplikaation calmette-rokotuksesta, ja minä hoidin ja imetin häntä sairaalassa viikon ajan kipeänä ja kuumeisena. Vauva siis itsekin oli kipeä ja kuumeinen ja sai samaa antibioottia kuin minäkin. Olin yötkin sairaalassa hänen kanssaan. Hirveä stressi oli, kun maitoa tuli huonosti ja tehtiin syöttöpunnituksia. Juuri ja juuri sen verran tuli maitoa, ettei lisämaitoa tarvinnut antaa. Aika kamalaa aikaa oli, mutta kumpikin parannuttiin ja imetys jatkui yli vuoden ikään asti.