Mitä on hyvä asiakaspalvelu?
Kommentit (15)
Asiallinen sellainen. Ei tarvetta tekomielistelyyn tai nöyristelyyn. Naama saa olla peruslukemilla jos siltä tuntuu. Ei tarvitse teeskennellä mun ystävää.
Kuunnellaan asiakasta ja yritetään toteuttaa toiveet.
Hyvän asiakaspalvelun jälkeen on sellainen kuningasolo kun asiakaspalvelutapahtuma on ohi.
Se ettei myyjä huuda takasin vaikka asiakas huutaa.;) Ja kyllä, taukohuoneissa teidät käydään läpi et kaikki tietää kuka on mulk ku ja kuka ei. Ja näille "ei":lle se palvelu on parempaa, tietysti. Kannattasko käyttäytyä?;)
Ei ainakaan sitä että apteekissa minuutin välein selän takaa kuuluu "miten voin palvella?" Argh.
Osaan kysyä neuvoa jos sitä tarvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan sitä että apteekissa minuutin välein selän takaa kuuluu "miten voin palvella?" Argh.
Osaan kysyä neuvoa jos sitä tarvin.
Totta, mutta se kuuluu heidän työhönsä. Itselleni riittäisi pelkkä katsekontakti ja tervehtiminen kun astun sisään liikkeeseen. Sekin riittää siihen että pystyn helposti lähestymään myyjää jos tarvitsen apua.
Osaa vastata kysymyksiin työpaikastaan ja asiakas saa parhaan version siitä, mitä tuli etsimäänkin. (Toki se ei sitten ole asiakaspalvelun vika, jos asiakas tyyliin haluaa ostaa talvirenkaat kampaamosta, eikä voi.)
Kannattaa lukea idiootit ympärilläni kirja.
Nykyään ollaan kaikki ihmiset niin loppuun kulutettuja, että ei enää jaksa kuin minimin. Olin joskus hyvä, nykyään en enää edes yritä. Ei saa kiitosta kuin asiakkailta, eikä kiitoksella elä kissakaan. Ihan sama onko hyvä vai keskinkertainen asiakaspalvelua, sama liian pieni palkka tulee joka tapauksessa. Kunhan ei ole niin huono että tulee valituksia.
Tällaista kysymystä esitetään joidenkin firmojen työnhakusivulla...mitä tuohon vastaamaan
Minua ainakin ärsyttää kun lässytetään aikuiselle ihmiselle , tyyliin
kuule Martta, tehdään näin Martta, Martta ,, siis joka väliin lässytetään etunimellä.
Puhellaan kuinpikkulasta.
Hyvää asiakaspalvelua on yksinkertaisesti, että sai kuunnellaan ja ymmärretään JA korjataan asia.
Itse hoidin yhtä liittymä asiaa telijalle kaksi päivää, kun asia ei sitten korjaantunut lupauksista huolimatta, sanoin irti sopimuksen.
Ystävällistä, mutta ei tyrkytetä tuotteita. Asiantuntevaa palvelua kysyttäessä. Myyjä osaa eläytyä asiakkaan toiveisiin ja tilanteeseen.
Helpompi on vastata, mitä se ei ole
Esimerkiksi
ei vajaita toimituksia tilauksesta aina yhä uudelleen
ei kokonaan "unohdettuja" toimituksia
ei vääriä tietoja, avattuja pakkauksia, virheiden jatkuvaa kiistämistä: "Ei meillä koskaan ole ollut..."
ei kaksoislaskutusta
ei outoa käytöstä, kinaamista, öykkäröintiä, aliarviointia, "nenän vartta pitkin katselua"
ei naureskelua ja harhauttamista
ei kouluttamatonta henkilökuntaa, joka puhuu mitä sattuu
ei useita "kadonneita" lähetyksiä
ei aamutoimituksen sijaan myöhäiltatoimituksia ilmoittamatta
ei kiukkuilua syyttä ja omista syistä, asiakas ei ole syntipukki eikä likasanko, ei juoruilua eikä panettelua
Vaan
aina ammattitaitoista, "neuraalia", ystävällistä, kohteliasta ja selkeää vastaamista kysymyksiin, tilauksiin ja selvennyksiin.
Någon som kan uppföra sig, bryr sig om ditt behov och vet vad den säljer så att den hittar rätt lösningar. Detta bör lyckas på kundens språk. I Finland betyder det klanderfri svenska och finska. Svårare än så är det inte.