40+ iässä mitat 161 cm 67 kg, vy 83,onko ihan ok?
Kommentit (47)
Aika painava olet noin lyhyeksi ihmiseksi ja toki sen nyt huomaa tuosta vyötärönympäryksestäkin, että liikapainoa on.
Itse olen 65 v, olen 170 cm ja painan 54 kg.
Tyypillinen eemi 20 v. Ja yleensä toi vty on yli metrin. Tissit C-kuppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet lihava, noin 10kg ylipainoa sulla on.
Menikö mulla joku ironia tässä ohi vai miksi tätä yläpeukutetaan? Ei todellakaan ole kymmentä kiloa, ioku 3-4 kiloa ehkä.
Mä olen kymmenen senttiä pidempi ja painan muutaman kilon vähemmän, ja olen ihan äärikiloissa. Siis noin oman tuntemuksen mukaan. Vyötärönympärystä en mittaile.
Minä olen 42v, 160cm, 63kg ja vyötärön ympärys 73cm.
Pitäisi laihtua jokunen kilo ja treenata enemmän. Eli ei ihan ok ole nyt.
Laskurillahan tuon näkee. Se ilmoittaa, että 10 kg on liikaa läsää.
Liikaa on tasan 3 kg, ei yhtään enempää.
Uskoakseni normaalipainon rajat määräytyy sen mukaan mikä on kansan normaali eli kohta uusi normaali voi olla kilokaupalla enemmän kuin se vielä on. Normaalipaino ei oikeasti ole mikään terveyspaino, eli optimaalipaino. Olen itse saman ikäinen suunnilleen kuin ap ja saman pituinen. Olen painanut aikuisiällä korkeimmillaan 70 kg ja alimmillaan 56 kg. Nyt painan 63 kg. Koen olleeni lähellä optimaalipainoa kun painoin tuon 56 kg. Arvioin että optimaalipaino minulle olisi 54 kg. Silloin en olisi mikään luuranko mutta niin kevyt, että voimani riittävät hyvin itseni kantamiseen. Olen siis lihaksistoltani tavis. Toki jos treenaisin kovasti ja lihakset kasvaisi niin optimaalipainoni olisi ehkä 58 kg. Mutta näillä lihaksilla 54 kg olisi minulle optimaali. Nyt olen pullukka vaikka lihavan kansan seassa olen normaali ja ehkä uudessa normaalissa hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Painava olet !
Olen itse 10 cm pidempi ja 60 kg, voisin pari kiloa pudottaa, tuli vaativan leikkauksen toipumisvaiheessa
Sinulla ei sitten ole lihaksia. Tyttäreni on saman pituinen kuin sinä ja treenaa paljon. Hän painaa 66-67 kg ja hänellä on upea vartalo. Kenellekään ei tulisi pieneen mieleenkään sanoa, että hänellä on liikaa kiloja, päinvastoin on hoikka kuin pajunvitsa, mutta tiukkaa lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painava olet !
Olen itse 10 cm pidempi ja 60 kg, voisin pari kiloa pudottaa, tuli vaativan leikkauksen toipumisvaiheessa
Sinulla ei sitten ole lihaksia. Tyttäreni on saman pituinen kuin sinä ja treenaa paljon. Hän painaa 66-67 kg ja hänellä on upea vartalo. Kenellekään ei tulisi pieneen mieleenkään sanoa, että hänellä on liikaa kiloja, päinvastoin on hoikka kuin pajunvitsa, mutta tiukkaa lihasta.
Alkaa olla jo kulunut tuo "sulla ei ole lihaksia" -dissaus. Arviosi tyttärestäsi ei muutenkaan ole objektiivinen.
Mikä ihmeen "onko ok"? Kai tuon ikäisenä itse tiedät.
Pulleahan sinä olet, kuten hyvin itsekin tiedät, siksi haet täältä hyväksyntää kiloillesi. Itse 166/60, ikä 44 eikä ole ok. Muutama kilo pitää pudottaa ja ennen kaikkea kiinteytyä, sitten on hyvä. Siksipä aloitin lenkkeilyn.
Ylipainoa, reilusti.
Tiedät kai itsekin.
Ihan ok, nyt 66v:nä noissa mitoissa. Paino nousi yli normaalin 5v:nä
Vierailija kirjoitti:
Pulleahan sinä olet, kuten hyvin itsekin tiedät, siksi haet täältä hyväksyntää kiloillesi. Itse 166/60, ikä 44 eikä ole ok. Muutama kilo pitää pudottaa ja ennen kaikkea kiinteytyä, sitten on hyvä. Siksipä aloitin lenkkeilyn.
Olisi kannattanut mieluummin aloittaa kuntosali. Mitään kiinteytymistä ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet lihava, noin 10kg ylipainoa sulla on.
Menikö mulla joku ironia tässä ohi vai miksi tätä yläpeukutetaan? Ei todellakaan ole kymmentä kiloa, ioku 3-4 kiloa ehkä.
No kyllä on, hyvänen aika. Ap on (vyötärö)lihava, siitä ei pääse mihinkään. https://tsemppiapp.fi/laskurit/bmi-laskuri
Olen ap:tä yli 20 v vanhempi, pituus 167 ja paino n. 61 kg, vyötärö 72 cm. Pari kiloa saisi tästäkin lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulleahan sinä olet, kuten hyvin itsekin tiedät, siksi haet täältä hyväksyntää kiloillesi. Itse 166/60, ikä 44 eikä ole ok. Muutama kilo pitää pudottaa ja ennen kaikkea kiinteytyä, sitten on hyvä. Siksipä aloitin lenkkeilyn.
Olisi kannattanut mieluummin aloittaa kuntosali. Mitään kiinteytymistä ei ole olemassakaan.
"Kiinteytymistä ei ole olemassakaan". Selvä. Ei myöskään perunoita.
😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painava olet !
Olen itse 10 cm pidempi ja 60 kg, voisin pari kiloa pudottaa, tuli vaativan leikkauksen toipumisvaiheessa
Sinulla ei sitten ole lihaksia. Tyttäreni on saman pituinen kuin sinä ja treenaa paljon. Hän painaa 66-67 kg ja hänellä on upea vartalo. Kenellekään ei tulisi pieneen mieleenkään sanoa, että hänellä on liikaa kiloja, päinvastoin on hoikka kuin pajunvitsa, mutta tiukkaa lihasta.
Alkaa olla jo kulunut tuo "sulla ei ole lihaksia" -dissaus. Arviosi tyttärestäsi ei muutenkaan ole objektiivinen.
InBody -mittauksessa selviää lihasten, luuston ja läskin osuus kehossa. Siitä vaan mittaamaan. Veikkaan, että ap:lla on suhteellisesti enemmän rasvaa, koska vyötäröä ei käytännössä ole (näkyvissä).
Olet lähes 70-kiloinen tappi ja mietit onko liikaa?
No mitäpä luulet.
Noi lyhyellä tommonen 15 kilon ylipaino on jo 25% painosta. Jos miehes olis aamulla 101kg sen iltasen 82 kilon jälkeen, olisko ihan sama?