Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Nina söi yli puoli vuotta vanhaa rahkaa - milloin päiväyksensä ylittäneitä ruokia voi vielä syödä?

Vierailija
22.11.2023 |

Mitä ja kuinka vanhoja elintarvikkeita olet itse syönyt saamatta mitään oireita?

https://www.is.fi/terveys/art-2000010003048.html

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin kokeeksi retkiruuan, jonka parasta ennen päiväys oli umpeutunut 10 vuotta sitten. Hyvää oli.

Ap

Vierailija
2/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneillä vuosikymmenillä löytyi pohjoisesta saksalaisilta sota-aikana jääneitä säilykkeitä. Hyviä olivat olleet.

Itse en syönyt vaan vein koiralle yli vuoden vanhoja rahkoja. En maistanut, mutta hajusta ja ulkonäöstä ilman kannen päiväystä ei olisi voinut päätellä, että ovat niin vanhoja. Ehkä siinä vuodessa on se raja, että sitä vanhempia en syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin taas ihan pieleen, niin että Nina söi puoli vuotta putkeen vanhaa rahkaa.

Vierailija
4/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munat 6kk. Naudanliha 2kk, juustoa 3kk nötköttiä n.5 vuotta. Näkkileipää 5 vuotta. Pakastelakkoja 20 vuotta, mutta ne eivät maistuneet enää millekään, paitsi jäälle. Kipeäksi en tullut mistään noista.

Vierailija
5/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut 4 miljardia vuotta vanhaa vettä.

Vierailija
6/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juonut 4 miljardia vuotta vanhaa vettä.

Onpa sattuma, niin minäkin 😄

Vierailija
7/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa availevat satoja vuosia vanhoja säilykkeitä ja syövät ne. On toisen maailmansodan aikaisia sissimuonia sun muita.

Vierailija
8/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pilaantunutta ruokaa ei olekaan ettei siitä saa syömäkelpoista liimaamalla siihen punaisen tarran ja sitten laittamalla sen pakkaseen raikastumaan.

Vierailija
9/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväystä ei ollut, mutta kuohuviiniä vuodelta 1755 ja hyllyssä on noin 100 vuotiasta viskiä. Viski on pullotettu 1952 ja saatu lahjaksi sukuun Helsingin Olympialaisissa. Rahallisesti itse viski ei ole erityisen arvokas, mutta ei sitä juodakaan raski.

Vierailija
10/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä oli kaikki tofut alessa. Pyörittelin pakkausta ja en millään löytänyt eräpäivää. Ostin riskillä. Milloinhan niiden viimeinen myyntipäivä on ollut. Eikä ollut eka kerran, kun on tuollainen tarjous.