Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö sinuakin, kun joku sanoo olevansa hyvä jossain?

Vierailija
22.11.2023 |

Tulin tähän tauolle puhisemaan itsekseni. Minulla on työkaveri, joka ei pysty peittelemään hämmästystään ja inhoaan, jos joku tiimissä tai kukaan muukaan sanoo vaikka että "hei mä voin hoitaa tämän, mä oon hyvä siinä". Työkaverilla nousee aina toinen kulmakurma ylös ja kasvoille tulee jotenkin omahyväinen ja ilkeä hymy. Sitten hän joka kerta hakee katsekontaktia muihin ja sen saatuaan, vähän pyörittelee silmiään ja naureskelee. 

Hitto että ärsyttää!! Mitä sitten, jos joku uskaltaa kehua itseään. Tämä ihminen on saanut muutaman muun haaremikseen ja nyt tilanne alkaa olla sellainen että kukaan ei oikein halua avata suutaan. Nyt kun yksi uusi uskalsi, taas mennään. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä

Vierailija
2/9 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on oikeasti hyvä jossain asiassa, niin ei todellakaan haittaa, minusta on vaan hienoa, että joku uskaltaa tuoda taitojaan esille ja hyödyntää osaamistaan.

Sen sijaan siinä tapauksessa, jos joku toistuvasti kehuskelee olevansa hyvä jossain asiassa, jossa ei todellisuudessa erityisemmin loista, niin siinä kohden saatan minäkin nostaa vähän kulmakarvaani tietyn myötähäpeän vuoksi. Hyvä itsetunto ja -luottamus on positiivisia asioita, mutta piosi pystyä myös tarkastelemaan kriittisesti omaa osaamistaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Mutta yleensä ihminen itse ei ole oikea arvioimaan, kuinka hyvä on jossakin. Relevanttia on se, kuinka hyvä on muiden mielestä tai jollakin objektiivisella mittarilla. Vain aniharvoin on tilanteita, joissa ihmisen olisi syytä oma-aloitteisesti kertoa tai väittää olevansa hyvä jossakin.

Vierailija
4/9 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Mutta yleensä ihminen itse ei ole oikea arvioimaan, kuinka hyvä on jossakin. Relevanttia on se, kuinka hyvä on muiden mielestä tai jollakin objektiivisella mittarilla. Vain aniharvoin on tilanteita, joissa ihmisen olisi syytä oma-aloitteisesti kertoa tai väittää olevansa hyvä jossakin.

Näinpä juuri. 

Vierailija
5/9 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ankee maailma.

Vierailija
6/9 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten asian muotoilee ja onko edes oikeasti siinä hyvä. Turha itsekehu ärsyttää. 

Vierailija
7/9 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ankee maailma.

Haluaisitko vähän laajentaa tätä arviotasi? Millä tavalla?

Vierailija
8/9 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhuu totta niin ei ärsytä. Työkaverisi on vain moukka ja ilkeä ihminen.

Ja todellakin olen sitä mieltä että kyllä ihminen itse osaa arvioida onko jossain asiassa hyvä.

Vierailija
9/9 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä ihmisiä joilla on liian suuret luulot omista taidoistaan.